Guardiola: rămâne sau pleacă?

Este întrebarea momentului în presa sportivă germană. Laitmotivul întâlnirilor dintre jurnalişti şi antrenorul lui FC Bayern. La fel s-au petrecut lucrurile şi astăzi. Guardiola a stat de vorbă cu câţiva ziarişti într-un cadru restrâns, dar oficial. Unul dintre ei, Christian Falk, a postat pe blogul personal un rezumat al meetingului, care conţine, din punctul meu de vedere, două fragmente esenţiale.

După 12 minute îi pun lui Guardiola o întrebare legată de subiectul care îi interesează cel mai mult pe cei de la FC Bayern şi pe care el nu-l mai suportă. «În perioada petrecută la Barcelona vi s-a întâmplat să vă roage căpitanul, în numele echipei, să vă prelungiţi contractul?». «Da, în fiecare zi», glumeşte spaniolul, stârnind câteva râsete. Dar privirea care îi coboară spune altceva. Gestul lui Philipp Lahm a fost fără precedent în cariera lui de antrenor.

«Poate avea o influenţă negativă asupra deciziei presiunea actuală la care vă supun aceste întrebări referitoare la viitor?» Acum, Guardiola este serios şi răspunde clar: «Nu, pentru că eu vreau să vorbesc doar despre fotbal. Fotbal, fotbal, fotbal – asta este, ce îmi place»

* * * * *

Pentru că relatarea discuţiei cu Guardiola s-a încheiat în coadă de peşte, l-am întrebat pe Twitter pe Christian Falk ce crede el: va prelungi ori ba spaniolul?

„Cu două săptămâni în urmă aş fi spus că nu. Dar gestul echipei l-ar putea face să se răzgândească”, a răspuns şeful departamentului „Fotbal” de la Sport Bild.

Nu e o părere la care să nu mă fi aşteptat. Şi eu consideram că ieşirea publică a lui Lahm l-a înmuiat decisiv pe Guardiola, dar am vrut şi părerea unuia care se află acolo, în mijlocul evenimentelor, şi care, măcar teoretic, e mai avizat decât noi (omul se ocupă din 2000 de FC Bayern).

* * * * *

Spaniolul a promis că va da un răspuns până la sfârşitul anului. E posibil ca lucrurile să se limpezească şi mai devreme: umblă vorba că şefii clubului îl vor invita la masă în mini-pauza competiţională de la mijlocul lui noiembrie. Până atunci, sunt curios să aflu cum credeţi voi că se va termina povestea asta şi ce sentimente vă vor încerca, în funcţie de deznodământ.

9 comentarii la “Guardiola: rămâne sau pleacă?

  1. … eu cred ca ar fi pacat sa plece … oricine altcineva ar veni nu ne asigura nici o garantie pentru nimic, ba dimpotriva, ar avea nevoie de macar 2-3 ani sa se acomodeze si sa o ia de unde a luat-o si Pep cand a venit … deci perioada asta de 2-3 ani s-ar fi scurs degeaba … cred ca si decidentii isi dau seama de asta … pe cine sa aduca in schimb??? … Carlo ar fi singurul nume, care insa nu e nici mai mare si nici mai mic decat Pep … schimbarea ar fi doar asa de dragul schimbarii … probabil va ramane zic eu, pentru ca inca nu a demonstrat nimic … la shity ce sa faca? … acolo ar avea bani mai multi si contractual si pentru transferuri, stie si el asta … daca pleaca, va pleca pentru bani, clar, dar nu ca spera sa faca nu stiu ce minuni pe acolo …

    • La ce lot avem şi la câte sisteme au învăţat să joace băieţii ăştia, nu ştiu dacă schimbarea antrenorului ar presupune 2-3 ani de secetă. Lui Van Gaal şi lui Heynckes, de exemplu, nu le-a trebuit atâta timp. Fiind aproape convins că rămâne, am votat prima variantă, deoarece continui să cred că putem lua Liga cu el.

  2. Si eu am votat „ramane, din pacate”, dar din motive diferite fata de Dan, cred:
    – pe de o parte, cu regretul suporterului de fotbal german care nu apreciaza ce joaca si cum joaca echipele lui Pep
    – pe de alta parte, cu temerea suporterului BVB ca tehnicianul excelent care e Pep e un argument extrem de important in favoarea Bayernului in disputa interna.

  3. Motivul pentru care am votat „rămâne din păcate” e faptul ca Guardiola nu folosește decât acelasi stil de joc care de cele mai multe ori merge cu echipele mici dar e dezastruos cu echipele mari . Pai din punctul meu de vedere mai trebuie si sa te adaptezi in funcție de adversar nu doar sa pui presiune pe poarta adversa. Eu unul as fi tare curios cum ar juca echipa cu Realul de exemplu daca am renunta la posesie si am juca doar pe contraatac.

Lasă un răspuns

