FC Porto – FC Bayern: avem ocazia să ne luăm o nouă revanşă imperfectă

Există înfrângeri oarecare, ce presupun revanşe banale, şi există înfrângeri colosale, care presupun revanşe aproape imposibile. Din ultima categorie face parte finala Cupei Campionilor Europeni din 1987. Probabil că Dan, Hopo şi alţi suporteri mai “bătrâni” decât mine au simţit atunci ce-am simţit eu în 1999 (că vom fi cu adevărat chit cu United doar când îi vom bate într-o finală).

Drept exemplu, o discuţie purtată pe Twitter înaintea tragerii la sorţi a sferturilor:

Până şi un băieţel care nu împlinse 3 ani la vremea respectivă a rămas cu capsa pusă:

Nu-mi amintesc ca Schweini să fi postat ceva similar înaintea unui meci cu United sau Real.

Apropo de finala aceea: Jean-Marie Pfaff a făcut duminică o declaraţie care chiar m-a şocat:

Toţi erau siguri că vom câştiga. Nu cunoşteam nici măcar un jucător de la adversari. Pe nici unul! Madjer şi Juary, cei care au înscris împotriva noastră, ne erau complet necunoscuţi.

Referitor la meciul de mâine (ora 21:45, Digi Sport 2, Dolce Sport 2): fără atâtea absenţe (Robben, Ribéry, Alaba, Schweinsteiger, Benatia, Martinez) ar fi fost uşor. Aşa, însă, se joacă. Măcar la ei.

57 comentarii la “FC Porto – FC Bayern: avem ocazia să ne luăm o nouă revanşă imperfectă

  1. Am aflat din isorie depre `87 dar nu am trait momentul ! Daca Basty zice ca trebuie sa avem un motiv in plus sa castigam – asa sa fie !!!
    Maine cu siguranta ne va fi greu fara jumatate de echipa , sper ca Leva sa puncteze din jumatate de ocazie si sa castigam – nu cred k ne va fi usor nici acasa daca maine nu scoatem un rezultat pozitiv !

  2. Paradoxal revansa mea personala este cu Aston Villa (finala din 82 este prima care am trait-o ca adolescent) dar pe ei nu-i mai putem prinde pe nicaieri. Finala cu Porto am luat-o ca pe un bonus unde ne-a batut o echipa care intamplator a dat si un gol frumos, asa ca sa nu-i uite lumea. Vreau insa sa reliefez altceva. Cum am mai spus-o, ciclul de performanta sportiva al unui nucleu de jucatori este de 3-4 ani. Daca in perioada aia eram multumit sa prindem cate o finala la 6-7 ani, acum asteptarile sunt mult mai mari (dupa 2 cicluri fantastice: 98-2001 semifinala, finala, semifinala, trofeu; sau 2010-2013 cu 3 finale). Poate ca ar trebui sa luam ca pozitiv faptul ca putem juca cate o finala maxim doua pe deceniu. Acum, cu atatia accidentati, nu ma mai astept sa atacam cu sanse reale UCL iar daca o vom face voi fi mai mult decat multumit. Cu Porto mi se par 50-50% sansele dar mie tare teama…

    • Tuchel mi se pare o alegere proasta. E un antrenor care nu a facut nimc memorabil in Bundesliga sau El/UCL.

      Eu as fi mers pe alte variante:
      1. Hitzfeld – cunoaste clubul si are super experienta europeana
      2. Lucescu – are o gramada de experienta eurpeana, pleaca de la ucrainieini si stie sa contruiasca echipe de tineri
      3. Rudi Garcia – a facut lucruri frumoase la Roma, ar merita o sansa in Bundesliga
      4. Favre – a construit 2 echipe frumoase la Gladbach si macar stie bine Bundesliga dar si sa caute tineri talentati

  3. Țin minte că am ascultat finala aia din ’87 la un post de radio german, nu am înțeles prea multe din comentariu însă suficient să îmi dau seama că am pierdut din cauza lui Madjer ăla. A doua zi, cînd am văzut și călcîiul cu pricina, jalea a fost și mai mare. Și așa nu puteam să sufăr echipele portugheze de cînd cu eliminarea Științei din ’83…

      • Pep joaca precum ultimul om… 3 fundasi care paseaza cu portarul in loc sa jucam cu mingii in spatele fundasilor pt ca Porto joaca cu apararea sus. Daca continuam asa o sa mai luam goluri pe mana lui Pep, chiar daca Dante putea fi lasat sa vanda carnati pe Allianz

          • Nu stiu la ce meci te uiti… pana prin minutul 70 am avut minge la fundasi care erau bine in jumatatea noastra si fundasii portughezi erau destul de departe de propriul careu tin timp ce noi pasam intre fundasi, pana pe banda si inapoi la Neuer… cam asta a fost circuitul celor mai multe pase.

  4. cred că au uitat să-i explice lui Dante pt. ce echipă trebuie să joace.

    sunt sigur că ne vom califica însă cu asemenea greşeli (în defensivă), e dificil să speri la mai mult de o semifinală..

  5. Treaba este ca Porto joaca precum Porco … pai astia sunt slabi de tot … vai de capul lor … si totusi ei au 2-1 … asta e treaba nasoala cred eu … putem castiga lejer meciul asta, fara probleme … ar fi suficient si un 2-3 … nu trebuie 2-5 … si se poate … daca nu reusim, e un mare semnal de alarma!!!

  6. Eu atata relaxare nu am vazut demult … :))))))))))) … macar e bine ca baietii nu-s stresati … :))))))))))))) … parerea mea este ca Pepele trebuie sa mai ramana macar 3-4-5 ani … altfel am irosit degeaba anii astia cu el … avem o gramada de oameni care nu mai fac fata … din pacate si dintre cei 4 grei, doar unul mai face fata 100% (Robben, Ribery, Lahm, Schweini) … Xabi nici el nu mai poate … iar intre timp ce scriam aici, era si Boa sa-si faca numarul printr-un autogol … iar pana am scris de autogol, si-a facut totusi numarul … pfhuuuuuuuuuuu … suntem foarte relax in teren, deci propun sa ne relaxam si noi … daca baietii nu vor anul asta, probabil la anul … deocamdata ne ajunge 2-0 in retur :)))))))))))))))))))))))))))

  7. … apoi si sa fii ciabi cu nush cati ani experienta si sa nu fii in stare sa te incalti cu ceva ca sa nu patinezi non-stop … tre sa fii un dobitoc cat china de mare … da-l in ftr si pe asta … o venit si elefantul crezand ca Bayern e cimitirul lui …

  8. jena , neputintasi incompetenta!
    alonso….un imens vagon de dormit, iar Dante este un Retard. nici la hamburg nu ar fi titular

    L-am injurat pe Guardiola cu un patos si o rautate la niste cote pe care nu le-am mai atins pana acum
    Am folosit toate apelativele posibile.
    Pur si simplu vreau sa dispara….sa se duca ….
    Am ragusit, nu mai am energie…sper sa se termine cat mai repede si sa putem incepe o noua era…cu Favre, cu Halagian….cu oricine
    Dan

    • la ce folos…catalin?
      tu chiar crezi ca mai conteaza?
      e haos….asa crezi tu ca arata o viitoare campioana a europei?
      asa se pregateste un meci?
      asa schimbari faci ABIA in min 70?
      (Alonso era sa greseasca de 2 ori la fel!!!!!)
      Si ce schimbari: rode pt gotze????? badstuber pt alonso???????nebunie!!!!!!
      Dante si Alonso nu ar trebui sa mai joace o SECUNDA pt acest club
      Prefer sa bagam juniori….
      Dan

      • Orice jucator face greseli, dar Pep a gresit cap-coada abordarea. Jucatorii asteptau cu mingea la picior si el nu a facut nimic sa le zica sa traga mingea la draq in praznic. Tactica a fost super slaba, dincolo de lipsa de reactie.

        Dante e un cunoscut al fazelor facute varza de la finala incoace, asa ca 1000 de Dante ar fi buni doar de plantat copaci pe langa Allianz Arena si la vandut wurst.

  9. daaaaaaaaaaaaa…………….retard…………..asta era cuvantul pentru macrame………….cu plecarea pepelui insa nu sunt de acord…………………varful nostru de forma a fost in meciurile cu juve si barca din 2013……………de atunci suntem pe topo………………….numai calm………….din 2001 pana in 2013 au trecut 12 ani………………vom juca o finala mai repede de 12 ani……………….dar anul asta NU…………..asta e sigur………….imi pun gatul…………….nu avem echipa…………….cei care ar avea chef de ridicat trofee sunt prin spitale………….azi n-am avut mai mult de 2-3 care chiar s-au zbatut…………….apoi scuze, nu-i putem forta pe baieti………….e o oboseala, o lipsa de chef o etc……………..cum nu se poate dragoste cu forta nu se poate nici cupa cu forta…………..dar important e ca nici nu avem oameni acum……………..chiar daca isi mai revin cei care isi revin, pana ajung la forma de 100% dureaza, iar intr-o luna nu isi vor atinge forma…………..sa fim realisti…………..nu avem cum anul asta, si nu e devina nimeni pentru asta…………..pentru meciul de azi am vazut cine, ce si cum…………dar oricum vine semifinala si finala…………..nu avem nici o sansa………….singura sansa ar fi spriritul ala de care m-am indragostit eu……………dar nu ajung 2-3…………..macar 7-8 de bad-boys este nevoie pentru asa ceva, si nu conteaza daca sunt dintre cei tineri sau cei batrani………………….noah hai sa ne concentram pe sezonul urmator…………..acum pe bune……………….(si eventual pe cupa germaniei)

    • @carol:Guardiola este un antrenor limitat la niste fixuri ale lui…alaba si lahm oriunde insa nu pe posturile unde jucau cand am luat urecheata….rafinha si bernat….
      Daca ne caliicam cu porto…este ca va juca ribery…si dca va fi asa….marele pep sta in cele 2 batrane legende(robbery) ca sa-l scape de umilinta
      Un antrenor mare reactioneaza si vede slabiciunile in timp real si muta in consecinta….de aia primeste 18 mil/ an
      am mai spus-o , carol, pt astgel de performante….il luam pe favre, ii dam 4 mil …. dar macar nu mai avem asteptari

  10. … e doar parerea mea … si respect orice alta parere … parerea mea valoreaza exact cat valoreaza si a altuia … ca si la vot … fiecare cate 1 … urmaresc toate celelalte pareri, iar in unele cazuri nu spun nimic … :) … eu doar nu vreau sa se fi irost 2 ani asa aiurea (e drept ca si daca dam gres, se duc pe pluta 4-5 ani :)))))))))))))

  11. @Dan:
    „Bayern Munich boss Pep Guardiola says he would „love to have 1,000 Dantes” after the centre-back impressed in the 1-0 win over Borussia Dortmund.” – http://www.bbc.com/sport/0/football/32190258

    Altfel, estetic vorbind (deci la nivel profund subiectiv), eu sunt de acord cu tine – si cand ii iese bine lui Pep simfonia, eu raman cu nostalgia jocului echipei lui Hitzfeld. Iar cand ii iese prost, ca in destule meciuri, cum ziceai si tu, prea multe pentru pretentiile si asteptarile legitime (pana la un punct), apelativele in ce-l priveste se inghesuie si de la mine…

    Pe de alta parte, accidente sau esecuri se pot intampla oricui chiar si la nivelul asta, si nici macar in mod exceptional. Au patit-o multe alte echipe de top (la momente de varf ale lor): Juve, Chelsea, Real, Barcelona, Milan… Ajunge sa aduni cateva ghinioane, sa cumulezi cateva lucruri care merg prost. Poate ca – strict din punctul asta de vedere, nu din cel estetic subiectiv – e nedrept a fi blamati atat de rau. Sunt totusi o echipa, un antrenor si niste jucatori world class care domina BL de ceva ani cum nu s-a mai intamplat de mult, au rezultate excelente si in Europa… excelente daca nu ai pretentii de „3-4 urecheate in 5-6 ani”, de hegemonie mondiala, de reinventarea fotbalului etc. Cu alte cuvinte, e normal si acceptabil sa mai faci si meciuri proaste, asta neinsemnand ca antrenorul si/sau echipa (si altele conexe) au devenit brusc atat de slabi, dezinteresati sau terminati.

    Daca scoateti Porto si apoi jucati foarte bine inca doar 3 meciuri si luati Liga (lucru perfect realizabil – eu mi-l doresc!, insa nu si garantat, nu in limitele asteptarii ordinare, nici expresie a normalitatii acceptabile – ar fi totusi o performanta, nu bifarea unei cote normale), redevin Pep megician si Dante un Lucio mult mai complet?

    Tot doar o parere…

    • Sunt convins că declarația despre o mie de Dante a fost făcută pentru a-i reda încrederea brazilianului, care nu cu mult timp înainte o comisese grav la Hanovra (precum la Porto).

      Ceea ce mi se pare cu adevărat îngrijorător este faptul că în ambele sezoane cu Pep, chit că Robben, Ribery și ceilalți jucători importanți erau sau nu apți de joc, echipa a suferit o scădere de formă în a doua parte a sezonului. Adică exact atunci când nu ar trebui, dacă ai pretenția să câștigi Liga.

      Chestia scrisă aseară, că-i vom spulbera marți pe lusitani, a fost o aroganță. Cum anticipam în încheierea articolului, a fost greu și mă tem că la fel va fi și pe Allianz. Greu, dar nu imposibil.

    • @Mandula – daca scoatem pe Porto si pe urma luam liga….voi pica de prostul satului…sau, altfel spus, cel mai prost din curtea scolii

      Insa in momentul in care incerc sa imaginez un asemenea scenariu(ca luam Liga)…imi vine in minte un banc vechi care se incheie cam asa: „tu mai crezi in spiridusi?” :))

      • … apoi nu te supara frate (Dane), dar eu chiar vreau sa te vad prostul satului … :))))))))))))))))))) … in situatia aia cred ca vom fi toti prostii satului, ca nu stiu daca mai este aici careva care sa creada in elefanti (elefantzici) … eu cum am spus, deja ma antrenez pentru sezonul urmator … :) …

      • Eu nu cred ca e deloc imposibil, nici macar foarte improbabil ca Bayern sa treaca. Ca sa se califice, Porto ar trebui sa joace excelent din nou, ceea ce e discutabil. Iar in plus Bayern ar trebui, din nou, sa joace previzibil si subtire si neconvingator… Daca Bayern incepe bine, daca elimina greselile defensive, daca ii preseaza cum stim ca pot sa o faca, nu le dau mari sanse lui Porto.

        Daca scenariul ala cu luarea Ligii se confirma, nu va insemna decat ca miercuri noapte erai foarte nervos si inca esti foarte dezamagit.

  12. Domnilor, cred ca ar cam fi cazul sa fim de acord cu un lucru: chelul NU este pentru Bayern… in primul sezon l-am pasuit ca, deh, era primul… acum nu mai are scuza… ai tot ce vrei si Bayern este un nume suficient de urias cat sa tenteze pe oricine iar el il ia pe Xabi Alonso (pe care nu cred ca Realul l-a dat de bun)… halal schimb: ei cu Kroos, noi cu pensionarul asta senil… il ia pe Bernat (cu care te poti bate cu succes cu Almeria si Eibar dar nu in UCL) si cam atat… nici Alcantara nu este pana acum vreo smecherie in conditiile in care a stat mai mult in spital… cred ca stia si el ca are jucatori de peste 30 de ani si totusi nu si-a luat masuri de siguranta…
    norocul in campionat a fost ca nu a functionat Dortmund, Schalke il are pe ineptul de Di Matteo iar Wolfsburg s-a trezit tarziu ca acum ne bateam cu Leverkusen si Gladbach pentru locul 4…
    senzatia generala e nu are o idee tactica precisa, ca nu stie ce vrea: Cata, cred ca ne-ai putea ajuta cu o statistica referitoare la cate formule de joc (incluzand si sisteme) a folosit pana acum…
    mai am o nedumerire: cum naiba se accidenteaza toti astia ca sub Jupp se juca mai tare (nu fotbalul asta de fatalai) si parca nu aveam chiar atatia rupti?
    pai daca alde Quaresma si Brahimi te bat in halul asta hai sa il aducem pe Lopetegui…
    aseara am vazut noaptea mintii: nicio idee in atac decat cele 8 milioane de pase laterale de 3 metri… in defensiva il tine pe paduchiosul ala de Dante iar Badstuber este rezerva (io sunt prost si nu inteleg, poate imi explica cineva ce si cum)… schimbarile sa mor daca le-am priceput… cred ca ia spagi ca sa ii trimita in teren, altfel nu se explica
    a jucat exact cum o facea Barcelona acum 5 ani or, treaba e ca mai toata lumea s-a prins ce trebuie sa faca doar el a ramas cu vechiturile lui… zici ca e Titi Teasca, pe cuvantul meu…

    • … am ras bine la cele scrise mai sus … imi place sa-mi bat joc si sa isi bata joc de macrame, asta e adevarul … cand il vad cum isi misca curu ca o gazela virgina imi bag unghiiile in gat … si clar, faza aia cu 1000 de macrameuri era tocmai pentru asta, ca atunci a dat semne ca ar fi om, dar aseara ne-a aratat iar, ca este doar un paduchios din mahalalele braziliene, marea natiune care a dat atatia fotbalisti valorosi, iar acum apar tot felul de disperati brutali sau antitalent … a fost clar in 2013 cand am luat UCL care fotbal e la putere (cand am maturat pe jos cu barca) … in acelasi stil ne-a maturat si pe noi apoi realul in 2014, cand ei au jucat deutsch, iar noi altceva … a fost clar la mondiale cum sta lumea acum: adio brazilia, adio spania … adio kaka-maka … fotbalul direct si in forta e la moda si la putere … asta se cere, asta place si asta da rezultate acum … cine stie cata vreme … apoi vedem ce va mai veni, dar acum e clar de ce este nevoie … si am aratat in unele meciuri ca putem, dar uite ca daca dam de echipe cat de cat nu merge treaba …

  13. WTF?!? Medicul Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt a anunţat în această seară că el şi staff-ul său încetează să mai lucreze pentru FC Bayern, pentru că departamentul pe care îl conducea a fost considerat vinovat pentru eşecul de la Porto.

  14. … acum am va\ut si eu stirea la kabel 1 unde ma uit la meciul lui vw … astept pauza ca cica dau detalii … misto … mana lui pep e aici … cu faza asta incepe sa ma deranjeze si pe mine … deci suntem in criza …

  15. hmmmmm……..e preluata deja in toata presa germana…………mdaaa………….noah vedem ce va fi…………din 77 e medic la noi, cu o mica pauza dintr-o cearta cu Klinsi cand era antrenor…………..nici nu stiam asta………….

  16. Mmmmmmmm … cu managementul nush ce sa spun daca am ajuns sa fim nr. 1 la ora actuala … eu cred ca nu putem critica asa fara sa stim ce e acolo … cine stie ce e si de cand … meciul cu Porto a fost numai capacul … poate nici nu vom sti niciodata motivele reale … poate se simte lipsa lui Uli??? … hmmm …

  17. Guardiola, la conferința de presă de azi:

    ”A fost decizia lui (a doctorului, adică) să plece și o respect”.

    ”Lui Dante nu i-a fost teamă după greșeala de la Porto. A continuat să joace. De aceea este eroul meu!”

    ”Nu se schimbă nimic. Voi fi aici și la anul și voi antrena echipa. Mă bucur de timpul petrecut aici”.

    ”Franck trage ca un animal să-și revină după accidentare, dar nu știu când se va întâmpla asta”.

    • Asculta aici…daca ramane isi asuma un risc enooorm….daca nu obtine nimic la nivel European nici la anul….se face de ras….a preluat un club intr-un moment in care era cel mai BUN din Europa…..sa nu mai pun inca 2 finale jucate !….si ce a facut? Acest specimen devine mai mult decat o umbra in istoria clubului…..devine o noapte polara ….ma opresc aici ca iar ma aprind

Lasă un răspuns

