FC Bayern – Man. City: nostalgie

Pe 2 octombrie 2013, FC Bayern reușea cea mai bună reprezentaţie sub conducerea lui Guardiola: 3:1 pe terenul lui Manchester City. Din păcate, atinsesem vârful de formă prea devreme. Evoluția strălucitoare de pe Etihad a fost urmată de un proces de deteriorare, ce-i drept lent, abia sesizabil de la meci la meci, dar continuu a calității jocului.

Mai există un motiv pentru țin minte partida respectivă. A fost ultima la sfârșitul căreia toți cei care și-au dat cu părerea despre ea au fost cuprinși de entuziasm, ceea ce nu s-a întâmplat nici măcar la ulteriorul 3:0 de la Dortmund. Nimeni nu a avut nimic de obiectat, fiecare declarându-și încântarea pentru ceea ce văzuse. Recapitulare:

Felicitări lui Guardiola pentru felul în care a pregătit această partidă! (Hippy)

Mia San Mia!!!!! Super Bayern!!!! (Gorjanu)

Super meci… super echipă!!!!!!!!!!!!! (Dan)

Echipa s-a prezentat superb și s-a văzut pe ei câtă poftă de victorie aveau. Mi-a plăcut mult. (Vlad)

Încep să înțeleg tactica cu Lahm în centru… L-am bagat și eu pe Pep undeva pentru chestia, dar acum am început să înțeleg. (Carol)

Performanță de neuitat. Minunat! (B@v@r3zU)

Echipă perfectă, la felul cum am jucat aseară nu văd ce echipă ar putea să ne facă față. (Liviu)

Cu Heynckes am fi avut şanse mari să ne apărăm trofeul. Cu Guardiola, ele mi se par şi mai mari. (eu)

* * * * *

Nu-mi fac iluzii în privinţa confruntării de mâine (ora 21.45, Digi 1, Dolce 1). Nu va semăna cu cea de atunci. Nici n-ar avea cum, pentru că există prea mulţi indisponibili de marcă – Thiago, Badstuber, Schweinsteiger, Martínez, Ribéry -, cărora li s-ar putea adăuga Benatia şi Robben, încă slab pregătiţi din punct de vedere fizic. În aceste condiţii, îmi permit să-l contrazic pe Boateng, care a afirmat la conferinţa de presă de azi că “o remiză ar fi un rezultat prost”.

34 comentarii la “FC Bayern – Man. City: nostalgie

  1. Merci Cata, ai fost acum o adevarata oglinda aratandu-ne fiecaruia moaca proprie … :)))))))) … da, dar din pacate doar meciul ala a fost cel in care nu prea am avut emotii, am fost net superiori la tot, dar si atunci in loc sa dam inca doua, am primit unul … tin minte si eu ce incantat am fost … dar de atunci s-au schimbat multe … si cred ca fiecare dintre noi acum suntem mult mai rezervati … echipa e in reconstructie … se tot cauta … si acum cred ca nu putem da vina doar pe Pep … asta e forma … si dupa am mai spus, dupa unicul sezon 2013 din istoria clubului, urmat de castigarea cupei mondiale chiar pot ierta un actual sezon fara nimic … normal ca as fi trist, dar resemnat … se pare ca avem nevoie mereu de esecuri gen 99 sau drama dahoam, ca apoi sa fim de neoprit … sa nu uitam ca au fost 4 ani consecutivi cu 3 finale ucl, din care una castigata … sa nu uitam ca dupa real am jucat cele mai multe finale … sa nu uitam tot felul de lucruri … tocmai din aceste motive am ramas intrigat cand am auzit recent ca la nu stiu care meci al realului publicul l-a fluierat pe iker … asa ceva nu se face … nu poti pur si simplu sa-ti fluieri o legenda … asa ceva nu se face … asta e universal valabil … sa avem bafta !!!

  2. parerea mea(umila, bineinteles) este ca vom pierde…
    insa, daca se va intampla asta, nu-I motiv de panica….atata timp cat putem numara cateva zeci de scuze sanatoase…e ok….suntem in grafic

  3. Multumim Cata , fost o partida de care ne vom aduce mereu aminte cu drag !
    In legatura cu meciul de maine seara datele problemei se schimba foarte mult , jocul din ultimul este destul de slab dar cred k nu vom pierde pentru ca nici M.City nu trec printr-o forma deosebita !
    Sa speram ca echipa va atinge varful de forma mai tarziu si vom avea toti jucatorii valizi pentru bataliile de dupa grupe …

  4. Nu va inteleg rezervele sau, uneori, chiar pesimismul. Bayern e Bayern, mereu a fost echipa care se impune pana la urma, nu moare, nu se preda, revine cand e condusa, sau da 10 cand poate, joaca la victorie si isi atinge in general scopul, indiferent de circumstante.

    Iar acum imprejurarile nu sunt nici pe departe dramatice: e start de sezon, normal ca e nevoie inca de reglaje (ca in fiecare an la inceput, vezi anul trecut dupa Supercupa, cand a mai fost nevoie de inca vreo 3-5-7 meciuri…), nu sunt inca in forma cea mai buna, nu au inca jocul cel mai legat, lipsesc niste nume (dar ce banca si ce nume le inlocuiesc?! – pe asta cu indisponibilitatile nu cred ca e cazul s-o luam in calcul in niciun meci, poate doar daca o sa fie 10 pe tusa), adversarul are nume si jucatori (si ei sunt la inceput si au aceleasi probleme), insa nu e totusi Real sau Barcelona.

    Mai e de luat in calcul ca e primul meci din grupa si ca mai sunt inca 5, asa ca o eventuala infrangere nu e o drama. Niste infrangeri/egaluri la rand ar incepe sa aduca ingrijorarea. Eu unul nu cred ca va fi cazul, Bayern o sa fie calificata dupa 4 meciuri din grupa asta. Cred ca City nu trece, ii simt pe Roma.

    Succes, oricum!

  5. Cred ca o sa castigam cu 2-1 sau 3-1 intr-un meci chinuit.

    Echipa are clar nevoie de Robbery si nu a jucat deloc extraordinar in ultima vreme.

    In acelasi timp, City nu a aratat a cine stie ce echipa in weekend cu Arsenal. Cred ca ar trebui sa ii batem lejer mai ales ca e primul meci din campania asta, e un meci acasa, e contra unei adversare importante si e City (o echipa care nu a realizat nimic in Europa) asa incat baietii o sa fie motivati bine.

    • a 2a repriza a fost tare slaba… nu am miscat nimic pe benzi inafara de niste centrari absurde in fata unei echipe mai tare la capitolul fizic, echipa a fost praf pe benzi si nu au existat suturile de la distanta, Robben a intrat dar nu a primit mai deloc mingea… bine ca au venit cele 3 puncte cu ceva noroc.

      Mi-au placut centrarile lui Bernat dar imi aminteau de centrarile lui Lell.. alea nu se duceau spre nimeni, iar la astea nu ajungea nimeni.

  6. Bravo Vlad care a anticipat un scor de un gol diferenta (ai spus 2 sau 3-1) intr-un meci chinuit … bine ca e bine … adevarul e ca ne-au chinuit city ca niste ciomagari … cand a intrat Dante s-a vazut imediat ce dezastru e … Rafinha nu e nu stiu ce, dar nu ma deranjeaza, e muncitor si luptator … mai poate creste … eu il vad ca vrea … Dante e noul meu Contento … nu are nici o rautate, nici o agresivitate … echipa se cauta inca si va fi bine bine de tot … dar inca nu … nu sezonul asta … cel putin asa zic eu … acum ma uit pe celelalte rezultate (am urmarit strict meciul nostru) si da, felicit si eu pe S04 … Lever putea lejer scoate macar egal, deci din punctul lor de vedere zic ca e un esec … sa-i vedem si pe cei din EL … avand in vedere ca la inceput de meci nu anticipam neaparat o victorie, e bine ca o avem si sa lasam deoparte celelalte nemultumiri … ma bucur tare mult pentru Boa care mi-e tare simpatic si il simt foarte aproape de suflet … ma bucur ca am crezut tot timpul in el si sper sa nu se lase, sa continue din ce in ce mai bine … la primul lui sut din ultimele minute am zis ca daca dadea cu doua palme mai sus era gol … si la faza urmatoare, a golului, a nimerit exact cum vroiam la anterioara (chiar daca mingea a sarit putin parca din ceafa sau spatele lui Gotze sau Lewy … am vazut doar nr. 9 pe spatele jucatorului, dar poate era 19 … a fost exact atat cat sa intre cu putin noroc, dupa cat ghinion am avut azi si dupa cat ne-au macelarit cica englezii de la city) … pana la urma a fost doar primul joc si inca nu inseamna nimic … doar ca avem cele 3 puncte … sa avem bafta in continuare!!!

  7. Mișto că a marcat Boateng, adică taman cel care declarase înaintea meciului că un egal ar fi un rezultat prost :). Un plus și pentru Guardiola: nu știu cât ne-au amețit pe noi schimbările făcute pe finalul meciului, dar englezii parcă și-au pierdut busola din cauza lor, în ultimele zece minute.

  8. … asa e, ultimele 15 min. abia s-au mai tinut … fault dupa fault, obstructii dupa obstructii … ca niste ciobani mizerabili … chiar am zis sa nu ia vreunul din ei al doilea galben ca nu ne mai ajuta la nimic in ultimele minute, dimpotriva s-ar fi bagat toti kukuruzu-n poarta … ar fi luat-o aspru pe cocoasa daca ar fi jucat si fotbal citiocii … mi-e greata de jegosi din astia … am tras niste racnete si eu la un moment dat (am fost intr-un local mai multi prieteni) … efectiv ma durea deja pe mine de la cat i-au tocat pe baieti … (faza cu Dantela nu am inteles-o … probabil linia de fundasi de 3 … dar e mai adormit ca un Macramé … dovada ca imediat dupa intrarea lui era s-o luam exact pe zona lui … cred ca inca are frisoane si se trezeste noaptea plangand din cauza celor 7 luate la mondiale)

  9. … imi cer scuze ca sunt asa direct si aspru cu Dantelica, dar nu mai am nici cea mai mica consideratie fata de un neam de ratati cum sunt brazilienii … si nu pentru cele 7 luate in semifinala, ci pentru meciul de dupa pierdut cu Olanda … dupa ce iei 7 acasa si spulberi visul unor sute de lighimilioane de oameni care te adora, sa nu ai atata demnitate ca sa-ti dai sangele din tine si sa mori pe teren in meciul urmator (si daca era un amical) macar ca semn de cerere de iertare, inseamna ca esti de toata jena … am avut o mica admiratie fata de jucatorii din Brazilia, care au avut atatia si atatia fotbalisti incantatori, dar dupa meciul cu Olanda ii desconsider total … in special pe cica fotbalistii de acolo (si nu-l uit nici pe cocalarul de ramirez ce i-a facut lui Gotze … sa nu-i mai zica nimeni Gotzinho pentru ca e o jignire) … eu cand am ceva de zis, apoi zic !!!

  10. nu inteleg de ce pep nu joaca mai mult cu hojberg,danezul a jucat si pentru nationala,marcind totodata
    si inca ceva,mi-e greu sa inteleg cum un doctor ca al nostru nu poate sa-l puna pe picioare pe bastuber la fel cu a facut cu robben

  11. Liviu, din lipsa de optiuni, cred ca Bads a fost fortat sa joace mai multe minute decat era cazul. Sunt de acord cu tine, Hojbjerg ar merita mai mult timp de joc, este talentat si are si foarte mult calm atunci cand este in posesie, exact ca un jucator cu experienta.

    Meciul acesta cu City a fost unul bun, cel putin din punctul meu de vedere. Considerand ca nu am avut toate armele la dispozitie, cred ca ne-am descurcat foarte bine. City, in unele momente a aratat ca o echipa mica, dezamagitori baietii aceia. Cred ca noi am fi putut face o treaba mai buna la finalizare.

    • … vai Cataline, exact ce am vrut sa scriu eu am gasit scris de tine … :)))) … nu am vrut sa scriu nimic la chestia tipic balcanica de mai sus, dar nu ma mai puteam abtine dupa esecul BVB in fata lui Magonza … :)))) … iar dupa ce am vazut ca mi-ai luat vorba din gura am zis ca mai comentez si eu acum … imi cer scuze de la Dan, dar abordarea lui e tipic balcanica (nu zic romaneasca, pentru ca nu exista o abordare romaneasca … abordarile de acest gen sunt balcanice, zic eu) … eu am tot spus ca sezonul asta va fi unul foarte dificil, dar nu numai pentru noi … peste tot in Europa echipele mari sufera … poate e oboseala acumulata, poate schimbarile intervenite peste tot, cine stie … vroiam sa zic inainte de etapa de UCL ca Atletico si Chelsea par cele ami in forma, dar uite, doar pareau … totul cred ca va fi acest sezon, in toate competitiile, in functie de forma la momentul jocurilor … orice e posibil … oricine poate bate pe oricine, oricine poate scoate egal cu oricine … sunt multi accidentati peste tot, iar unul sau altul dintre indisponibili pot intra chiar si fara a fi in forma, dar vor putea eventual decide meciuri din pur noroc sau cu sclipiri de exceptie (gen sclipirea lui Gotze din finala CM unde in rest nu s-a prea vazut) … si e pur parerea mea … la fel cu Manchester Shity puteam pierde sau face egal … e clar ca meritam victoria zic eu, dar a venit foarte greu si cu noroc … eu am spus deja ca nu astept nimic de la acest sezon, dar cu toate astea am privit cu mari emotii ultimele doua meciuri si clar ca imi doream sa castigam … avem o intreaga echipa de titulari prin spitale si farmacii, am mai spus-o … cei vechi sunt departe de a fi in forma (Manu, Philipp, David, Thomas, Jerome … cam astia sunt singurii apti din vechea garda) … cei noi mai au pana se integreaza perfect … Xabi pare mai in forma si poate Rode … Bernat si Benatia desi sunt buni, mai au si ei … Mario si Lewy mai au mult, dar am incredere … Shaq inca se cauta si mai are de demonstrat o gramada … Pierre e inca tanar, dar va fi unul din cei mai buni … Rafinha, cam atata poate, dar e luptator si nu e rau … doar Dantela ma exaspereaza … sa nu uitam ca jucam fara Robbery, Basti si Kroos … 4 piese grele … fara Mandzu in atac … astia deja sunt o jumatate de echipa … deci sa nu comparam sezonul asta cu sezonul trecut … si nicidecum cu cel din 2013 … nu se pot face minuni dupa 5 amicale sau cate au fost ele … si nici cu niste jucatori care inca traiesc visul UCL si CM pe care le-au strans in brate si mangaiat pana la refuz … asta este … pe langa toti cei noi care incerca sa-si gaseasca locul, exista o relaxare … iar eu personal o inteleg … am incredere si in Pep chiar daca nu inteleg mare lucru din ceea ce face … pana la urma e treaba lui … am vazut recent conferinta de presa inainte de meciul cu Shity, cu Pep, Lahm si Boateng (vreo 30 si ceva de minute) … mi-a placut Pep, atitudinea lui in care a aratat ca e integrat perfect in Club … am incredere ca de vrut vrea … ramane de vazut daca si va putea … dar mie cel putin mi-a demonstrat ca e integrat … l-am simtit ca e cu sufletul aproape de Club, iar pentru mine conteaza … se face aici ceva nou … deci nu are rost sa comparam 2013 cu ce e acum … 2013 a fost si gata … acum e reconstructie din temelii … de asta zic eu ca anul asta nu ne putem astepta la mare lucru … doar cu foarte mult noroc si concurs de imprejurari … nici altii nu-s cu nimic mai buni, din cauza asta poate poate avem ceva sanse … dar nu pentru ca suntem noi mai buni acum … nu avem cum sa dominam clar … ceea ce spun eu insa, este ca directia e buna … va fi bine … nu anul asta … dar va fi foarte bine … trebuie doar sa avem incredere si sa fim alaturi mai ales cand e mai greu … sa avem bafta, ca am filozofat destul … !!! … :)))))))))) … (aveam chef de scris)

      • eu am pus o intrebare, Carol….atat.
        ce ar fi daca….
        nu mi-am exprimat o opinie….

        daca tot m-ai provocat imi voi permite si eu o parere balcanica(scuze daca „iti pute a ceapa”):

        salariul lui gravitreaza in jurul sumei de 20 mil pe an….cum se traduce asta? simplu: exigente foarte ridicate….performantele sale de pana acum+stilul de joc pot fi obtinute (tinand cont si de ce lot are in spate) si de un antrenor cu 5-6 mil pe an….iar cu diferenta putem oferi un salariu aual frumos unui superjucator.

        pep a venit cu idei de tiki taka… nu a reusit
        In momentul de fata imi da senzatia unui bucatar care trebuie sa gateasca ceva special si amesteca ingredientele „dupa ureche”….astazi fundasul e fundas…maine este mijlocas….poimaine D-zeu mai stie)
        Klopp? este un super bucatar care trebuie sa gateasca acelasi fel special, insa cu ingrediente mai putine….mult mai putine
        concluzie: comparatia klopp vs guardiola nu are subiect(in opinia mea umila si, evident, balcanica).
        Si sa nu uit….guardiola era privit ca un geniu absolut al fotbalului…

        is he a genius at work?

        • „pep a venit cu idei de tiki taka… nu a reusit”
          Pep uraste tiki-taka. Evidenta are o anumita filosofie de joc pe care incearca sa si-o impuna. Nu a reusit cu filosofia lui? De ce? Ca a castigat „doar” 4 trofee din 6 si a ajuns pana in semifinalele UCL?
          Cei care l-au privit ca un geniu tot asa il privesc si in ziua de azi. Oricat de buna echipa ai avea UCL in ani consecutivi e foarte greu de castigat.

        • Dane, rezultatele nu inseamna nimic cand le compari cu salariile. Toata lumea spune acelasi lucru despre antrenori cat si despre jucatori: „la cat e platit trebuia sa aiba mega rezultate / performanta”. Asta mi se pare o absurditate pentru ca daca nu erau platiti atat rezultatul ar fi fost doar „la halul in care joaca e bine ca nu e platit nici cat sa cumpere un bratwurst dupa meci”.

          Nu sunt nici pe departe cel mai mare fan al lui Pep, dar in primul an a batut toate recordurile in istoria Bundesligii si asta e un rezultat cu adevarat memorabil.

          Eu inca raman optimist si cu impresia pe care am avut-o prima data cand am cand am auzit ca vine la Bayern: simt ca o sa ne aduca 2 urecheate si o sa schimbe generatiile in primii ani 4.

  12. e trist că vorbim de oboseală deşi sezonul e la început..

    Guardiola e un antrenor mare, a demonstrat-o, nu-mi doresc să plece, încă mai are multe de demonstrat la FCBayern însă trebuie să recunosc, filosofia ce o aplică în acest moment nu îmi este pe plac.

  13. Ce m-a ingrijoreaza cu adevarat e faptul ca echipele de UCL nu au aratat mare lucru…. si sper sa isi revina pt meciurile de UCL.

    Oricum, Bundesliga arata super haios.. clar nu o sa vedem asa ceva in fiecare zi:
    1 Paderborn
    2 Mainz 05
    3 Hoffenheim

Lasă un răspuns

