Ultima dorință

Așteptarea a meritat. Din 1990 încoace, la fiecare Cupă Mondială, normal că am vrut ca Germania să ia titlul atunci. Acele succese n-ar fi avut însă încărcătura simbolică a celui de acum. Există triumfuri și Triumfuri. Din ultima categorie fac parte cele obținute în fața și în casa celor care au inventat fotbalul (Euro 1996), respectiv ale celor care l-au transformat în artă (CM 2014).

În cei 25 de ani de când țin cu nemții am avut parte și de înfrângeri abisale, și de victorii legendare. Meciul de ieri de pe Maracana reprezintă penultima piesă din colecția mea cu amintiri speciale de suporter. Ca să pot spune că le-am trăit pe toate, mai e nevoie de ceva. De o finală de Ligă Real – FC Bayern, pe Bernabeu. Nu doar victoria ar face-o specială, ci și simplul fapt că am juca-o.

P.S. – Câți dintre voi ar fi renunțat fără mare greutate, ca mine, la 7:1 cu Brazilia, dacă prin asta ar fi fost șters din istoria fotbalului acel 0:4 cu madrilenii?

52 comentarii la “Ultima dorință

  1. eu nu as renunta la acel 7-1….
    desi acel 0-4 doare rau d tot…..100 de ani de acum incolo nu vom mai vedea Brazilia batuta in asemenea hal la ea acasa…..pt mine a fost ceva cu totul special

  2. Nici eu nu as renunta la 7-1 cu Brazilia, mai ales ca au fost atatia jucatori de la Bayern. Dupa cum zicea si Mourinho, si peste 15 ani copii nostri vor vorbi de acel meci fantastic.

  3. Nicola Rizzoli confirmă acum şocul pe care l-a suferit jucătorul Borussiei Monchengladbach: „Imediat după ciocnirea cu Garay, Kramer a venit la mine şi m-a întrebat dacă asta este finala Cupei Mondiale”, a dezvăluit centralul într-un interviu acordat celor de la Gazzetta dello Sport”….incredibil!!!!

  4. Nu as da nici o victorie pe nici o infrangere indiferent ca asta ar sterge acel 0-4 cu Realul, finalele pierdute cu Inter si Chelsea sau cea cu Man U. Clubul a ajuns unde este azi datorita infrangerilor si victoriilor, altfel poate era alt club si daca devenea un Chelsea, PSG, City sau Real sigur nu-i mai eram fan asa ca il apreciez cu victorii si infrangeri.

    Off-topic: in Merkur scrie ca ne pregatim sa dam 42 de milioane pe Juan Cuadrado de la Fiorentina. O dezamagire totala in loc sa il luam pe Reus pe acelasi post, pe mai putini bani si pastrand un jucator German in Germania in loc sa plece in Anglia sau Spania.

      • e posibil… totusi nu stiu, cred ca pentru jucatorii germani, cat au optiunea sa ramana in Germania o sa faca alegerea asta. Cand esti la BVB, o schimbare la Bayern e un pas inainte ca vizibilitate, trofee si salariu, in timp ce un jucator care e la Bayern nu are o varianta mai buna in Germania.

        Pe de alta parte, cand vine vorba de Kroos ma uit la jucatorii care au plecat de la Bayern si au disparut in ceata gen Babbel, Tarnat, Patrik Andersson, Hargreaves, Santa Cruz, Ballack, Toni, Gomez

    • Suma de care se vorbește pentru columbian mi se pare uriașă și nu cred că transferul s-ar face la banii ăștia, dar cine știe? Poate Cuadrado e ”Martinez-ul” lui Pep: veriga lipsă de care depinde triumful în Ligă.

  5. declaratii pe goal.com ale lui rummenigge:
    „I’m not sure if we will buy someone,” he continued. (este aproape august si nu esti SIGUR?:))))))…..exceptional!)

    Personal nu cred ca mai vine cineva. Sincer, pe faza ofensiva suntem ok, insa in defensiva avem nevoie de fundas central….dante este un risc enorm.

  6. daca se confirma zvonurile(hummels la utd pt DOAR 20 mil)….ce ieftin vinde bvb…..ar fi ca la reclama(daca gasesti mai ieftin(aka unul dintre cei mai buni fundasi centrali din lume), platim de 10 ori diferenta

  7. TZ scrie că Pep l-a vrut pe Reus, dar șefii s-au opus, ca să nu mai sară lumea de cur în sus că o slăbim pe Dortmund :) E așa de mișto zvonul ăsta, că-mi doresc să fie adevărat, nu doar o invenție jurnalistică.

    • Mi-ar parea tare rau sa fie adevarat zvonul pt ca as incepe sa cred ca sunt niste senili la conducerea clubului care au spus nu unui super jucator care e si tanar si german.

    • Daca ma gandesc la ultimele transferuri de la BVB si zvonurile cu Reus, as putea sa pun pariu ca la anul il vedem pe Reus la Bayern… imi suna a fazele cu Goetze… zvonuri gramada ca pleaca din Germania, urmate de 1-2 zvonuri cu Bayern, liniste de zor si d-odata a ajuns la Bayern dupa un an…. pare sa se schiteze aceiasi schema daca nu iese nimic cu Barca si ManU.

    • Poate tocmai de aceea a meritat să câştige Germania: pentru că a dat senzaţia că putea juca şi mai bine, dacă era nevoie, în timp ce restul favoritelor păreau să-şi fi atins chiar după primele meciuri limitele superioare de exprimare.

  8. nu cred ca exista in top managementul nostru actual un om capabil „to close a deal like this”

    Uli era singurul de la care te puteai astepta la absolut orice….daca I se punea pata :)

    • Eu sper doar sa nu mai transferam nici un jucator pe care il vrea Pep. Uitandu-ma in urma la Barca, nu imi amintesc de un singur transfer fantastic facut la dorinta lui Pep, dar sunt multe alte esecuri monumentale pe bani multi.

  9. Ce e bine ca Lewy loveste ca un rechin … fara remuscari si fara nici o emotie care se paote citi … simplu si rece … imi place … e clar ca sunt doar antrenamente, dar eu zic ca poate face la fel si in meciurile oficiale … si o va face … ramane doar sa loveasca si atunci cand va fi miza mare, si totul va fi in regula … Reus ?????? !!!!!!!!! … ar fi o idee buna, si ar mai sterge putin din tristetea pe care mi-a provocat-o plecarea caprioarei Kroos … Marco are aceeasi eleganta in miscari, dar e mai rau si mai obraznic … aaaaaaahhhhhh … salutari tuturor dupa revenirea din concediu ……… :))))))))) …………. sunt inca euforic dupa castigarea titlului mondial ……

  10. Se intetesc zvonurile cum ca Reus a refuzat ultima oferta de prelungire la BVB… deci cumulat cu Kalle spunand ca le va fi greu bondarilor sa il tina… imi miroase a inca o afacere Goetze.

    Tare sper sa vina la noi decat sa plece din Germania si sa se piarda ca Ozil.

  11. Salutare si doar asteptari confirmate pentru sezonul care sta sa inceapa
    Poate cineva sa-mi spuna cum as putea sa devin membru al echipei Bayern si care ar fi avantajele.

    • Catalin poate sa te ajute cu detalii mai concrete intrucat el e membru cotizant.

      Din cate imi amintesc lucrurile stau cam asa:
      * €60 pe an taxa de membru
      * primesti prin posta programul meciurilor de acasa
      * ai o reducere de 10% la lururile cumparate din magazinul online al clubului, posibil si de la stadion
      * poti sa aplici pentru bilete la meciuri chiar daca locuiesti in afara Germaniei
      * primesti un numar al Bayern Magazin in fiecare luna
      * primesti un card cu numele tau care te identifica ca membru

    • Doar în două zile dintr-un an poți deveni membru cotizant: 1 iulie sau 1 ianuarie, altfel spus la începutul sau la jumătatea anului fiscal.

      Ca să devii membru cotizant, cel mai simplu este să completezi un formular on-line (http://bit.ly/1sEPXR1) și, normal, să achiți taxa anuală: 30 de euro (dacă nu ai mai mult de 17 ani, dacă ai peste 65 de ani sau dacă suferi de un handicap fizic și ai documente în acest sens), 40 de euro (dacă ai între 18 și 25 de ani) sau 60 de euro (dacă ai între 26 și 64 de ani). Din aceste sume scazi 10 euro, dacă renunți să primești, cu ocazia fiecărui meci de acasă, revista clubului (Bayern Magazin; pe mine mă enerva că o primeam la câteva zile după meci, din cauza distanței, probabil).

      Avantajele nu sunt atât de importante: primești un cadou ca membru nou (de obicei, un fular personalizat cu numele tău și / sau o insignă cu emblema clubului) și cardul de membru (care se modifică anual), ai o reducere de 10% când cumperi din magazinul clubului produse oficiale care nu sunt deja la reduceri, ai o reducere de 2 euro la biletul de intrare în muzeul clubului (Erlebniswelt), primești revista clubului acasă, înaintea fiecărui meci oficial jucat pe teren propriu, ai o reducere de 2,50 euro la cumpărarea biletelor pentru meciurile de acasă, ești tratat preferențial la acordarea biletelor de meci (aici ar fi marele avantaj, dacă n-ar fi mai mult teoretic: din cauza cererii uriașe, biletele se acordă în proporție de 99% doar membrilor cotizanți, individuali / fancluburi; problema e că tratamentul preferențial de care beneficiezi tu în comparație cu cei care nu sunt membri cotizanți înseamnă că cererea ta de bilete va fi alăturată altor sute de mii de cereri de bilete ale altor membri cotizanți, iar câștigătorii biletelor sunt desemnați prin tragere la sorți; eu am primit bilete la meciul cu CFR de la Cluj și la un meci de cupă cu Bremen, dar n-am avut noroc când am cerut bilete pentru finalele Ligii din 2012 și 2013).

    • Oricand cu placere
      asteapta totusi confirmarea de la Catalin cu detaliile intrucat el e mult mai informat decat mine in domeniul asta …..si, nu vreau sa induc in eroare mergand asa numai be baza amintirilor mele :)

  12. off-topic: yupeee, s-a dus si Contento deci banda stanga ramane probabil a lui Bernat cat Alaba isi incearca mana la mijloc ca la nationala Austriei, sau banca ii revine lui Juan cat Alaba isi joaca postul de titular de la Bayern.

    O sa fie interesant, cu Ribery accidentat oare il vedem pe Alaba sau pe Shaqiri luandu-i locul? ceva ma face sa cred ca o sa fie shaq ca sa-l impacam si sa renunte la gandurile de a pleca altundeva unde poate sa joace mai mult

    accidentarea lui Franck si a lui Rafinha incep sa imi miroasa a sanse pentru tineri in lot (Bernat, Shaq si Hojbjerg)

  13. … dar mi-am gasit om nou … Dante … pai asta e o catastrofa inimaginabila … si asta din finala de la Londra … dar nici macar nu stagneaza in prostia lui, e din ce in ce mai slab, asta e ideea … nici nu ma mir dupa socul primit in semifinala cu Germania … asta nu va mai fi om in vecii vecilor … cand il vad ce miscari are imi vine sa plang … cand imi aduc aminte ce miscari are Kroos care a plecat si il vad pe Danci, vai si amar … faza este ca nici nu cred ca il mai vrea cineva ca sa scapam de el … ce ma omoara la magarul asta este ca merge in atac ca o balega, iar pe contra, cand respinge Manu, el e inca la mijlocul terenului … pai ce cauta in atac unul ca asta? … noah asta este, sunt suporter, deci suport … si dupa cum parca am mai spus, singurul meci in care am jucat minunat a fost cu Manchester CIty in Anglia … in rest, degeaba am castigat in timp record Bundesliga 2014, a fost si din cauza ca ceilalti au fost mult mai slabi … pentru sezonul 2014/2015 pronosticul meu este ca nu vom castiga nici Bundesliga … deci orice e peste, sa fie primit …

  14. pt mine pep este responsabil pt „voma ” de meci facut.
    nu numai ca am pierdut, INSA NU Jucam NIMIC

    neuer a fost singurul conectat la meci. fara el mai luam 2 sau 3 boabe.
    ceilalti alergau fara busola.
    Deprimant
    Dan

  15. Catastrofal….nu-mi imaginam vreodata ca bvb o sa ne joace in picioare in felul asta si ai nostri sa nu aiba nici un fel de ambitie….jenant !!! a fost totusi un meci contra unoe rivali – daca nu ia interesat trofeul , macar trebuia sa alerge pentru suporteri !
    Alaba o sa-l joace Peep in poarta pana la urma ca nici el nu mai stie de capul lui pe cate posturi e pus sa joace ….pacat ! Sper sa ne revenim….timpul deja e scurt !!!

  16. Eu raman la parerea ca supercupa nu inseamna nimic. E un trofeu cu valoare zero, mai ales cand adversarul nu a ajuns acolo dupa castigarea unei competitii. Acest trofeu este un fel de bacșiș dat bondarilor. Anul trecut a fost dat pt Goetze, anul asta pentru Lewy si probabil la vara o sa le dam acelasi bacșiș pt Reus. SIMPLU! :D

    Prestatia echipei iarasi nu inseamna mare lucru. Titularii de la nationale d-abea s-au intors si nu sunt nici pe departe pregatiti fizic, iar amicalurile jucate pana acum au fost prestate cu un numar mare de tineri si jucatori care nu se vad pe teren impreuna in timpul sezonului.

    Inainte sa ambalati prea tare motoarele si sa va plesneasca o vena in tampla, nu uitati ca si anul trecut am pierdut trofeul dupa care a fost castigata Bundesliga cel mai rapid din istoria competitiei in fata aceleiasi BVB total incapabila sa tina pasul.

    Din punctul meu de vedere singurul trofeu care conteaza e urecheata, iar anul asta dubla interna o sa ne ramana pentru prima data dupa un ultimele mondiale.

    • iti intorc sfatul, Vlad: nu te mai ambala…sansele sa luam urecheata cu pep, prestand in acest fel pe banca, sunt zero.
      pep trebuie sa vina cu ceva nou ca sa luam liga camp.
      pt moment exista scuza ca echipa nu este „fit”, ca mai trebuie timp. ok, time will tell.

      imi place ca mentionezi dubla cupa-camp de anul trecut.
      sa nu ascundem „sub pres” acel 0-5 cu Realul.

      anyway: asteptarile mele pt acest sezon sunt 0.

  17. … si scuze Cataline ca incerc sa-ti completez topicul abia acum, desi oarecum castigarea Cupei Mondiale din 1990 in Italia, echivaleaza si ea oarecum cu ceea ce vreau sa spun acum, ar mai fi si o finala de Cupa Mondiala castigata in fata Italiei, sau macar o semifinala (dupa care sa castigam noi trofeul cu oricine), ca de prea multe ori ne-am blocat de ei … ar fi cazul sa o rupem si cu sirul italian, dupa ce realul a rupt mitul bestiei negre dupa atatia ani (din pacate) …

Lasă un răspuns

