FC Bayern – Mönchengladbach: o victorie ar fi normală, un pas greșit ar fi acceptabil

În partida de diseară (ora 21:30, Eurosport 2) nu-i vom putea folosi pe Gustavo (accidentat) și pe Götze (în urmă cu pregătirea), iar Thiago era ieri incert din cauza unei răceli, o decizie în privința lui urmând a fi luată astăzi. Dar aceste absențe nu sunt scuze. Totuși, dacă o victorie n-ar mira pe nimeni, pe mine nu m-ar surprinde nici alt rezultat.

De ce? Pentru că echipa încă se caută și din cauza tradiției recente: în ultimii 5 ani, FC Bayern n-a câștigat primul meci din Bundesliga când a avut un antrenor nou pe bancă (Klinsmann 2008-2009, Van Gaal 2009-2010, Heynckes 2011-2012). Dincolo de diferențele existente între cei trei și de loturile mai mult sau mai puțin diferite avute la dispoziție, fiecare a venit cu idei noi, iar jucătorii au avut nevoie de timp pentru a se adapta. Situație valabilă și în cazul lui Guardiola.

Câteva declarații făcute de Pep la conferința de presă de ieri

Prea mulți jucători nu au avut parte de o perioadă lungă de pregătire. A fost imposibil și din cauza faptului că am avut prea multe amicale. Mai avem nevoie de timp, dar trebuie să compensăm această lipsă cât mai bine posibil.

Normal că Gladbach ne poate opri. Sunt convins că în spatele acestei echipe se află un antrenor foarte bun.

Nu sunt cel mai bun antrenor din lume. Am fost doar antrenorul uneia dintre cele mai bune echipe din lume, dar un antrenor depinde întotdeauna de jucătorii lui.

Pentru mine nu e cel mai important să câștig titluri pentru a ști că sunt cel mai bun. Pentru mine e important ca la sfârșitul perioadei petrecute la FC Bayern unul sau doi jucători să spună că i-am ajutat. Oamenii spun mereu că un antrenor bun este acela care câștigă trofee; trebuie să acceptăm asta, dar la urma urmei contează doar ce spun jucătorii.

Sunt norocos să mă aflu aici și să bifez primul meci în Bundesliga. Sper că nu va fi și ultimul!

* * * * *

Puțină statistică despre FC Bayern în sezonul trecut al Bundesligii

  • Neuer a apărat 80% din șuturile pe spațiul porții.
  • Am marcat la fiecare 31,2 minute și am primit gol la fiecare 170 de minute.
  • Am marcat 50 din totalul celor 98 de goluri din acțiuni pe centru (25 de pe dreapta, 23 de pe stânga) – doar BVB a marcat mai multe din centru (56).
  • 8 din totalul celor 18 goluri primite au fost încasate din acțiuni purtate pe flancul nostru stâng (6 de pe dreapta, 4 de pe centru) – record în Bundesliga.
  • Am marcat cel mai des (24 de goluri) în intervalul minutelor 46-60; cel mai puțin (8 goluri) – în intervalul minutelor 0-15.
  • Am încasat cel mai des (4 goluri) între minutele 0-15 și 61-75; cel mai rar (1 gol) – între minutele 31-45.
  • Podiumul succesului în duelurile unu-la-unu: 1) Neuer (total: 4/procent: 75%) 2) Badstuber (115/67%) 3) Boateng (321/63.6%).
  • Podiumul kilometrilor parcurși: 1) Schweinsteiger 310,1 2) Lahm 290,9 3) Dante 286,6.
  • Podiumul totalului de dueluri unu-la-unu: 1) Ribéry 705 2) Schweinsteiger 579 3) Müller 572.
  • Podiumul viteziștilor: 1) Ribéry 34,52 km/h 2) Gomez 34,09 km/h 3) Boateng 33,62 km/h.
  • Zonele terenului din care am marcat golurile:

De unde am marcat

  • Zonele terenului din care am primit golurile:

De unde am incasat

Date și grafice din volumul «Triple» (autori: Detlef Vetten și Ulrich Kühne-Hellmessen).

22 comentarii la “FC Bayern – Mönchengladbach: o victorie ar fi normală, un pas greșit ar fi acceptabil

  1. off topic:

    cel mai frumos compliment citit vreodata -queen of the south :)))
    (sport.ro )
    Ce face Ferguson de cand si-a mutat biroul in fotoliu:

    „Joc Football Manager. Este un hobby pe care il am de ani de zile, inca din 97-98 cand se numea Champ(ionship) Manager! Ziua mea de munca era destul de stresanta si cand ajungeam acasa era distractiv sa uit de tot si sa imi imaginez ca o antrenez pe Queen of the South, Bayern Munchen sau mai stiu eu pe cine”, povesteste Fergie in FourFourTwo-ul de luna aceasta.

    http://www.sport.ro/true-story/la-ce-se-uita-in-poza-asta-foto-fabulos-ce-face-ferguson-dupa-retragere-ribery-nu-il-mai-suporta-dezvaluiri.html

  2. super tare statistica ! Indiferent de rezultat Peep nu are deocamdata de ce sa-si faca griji . Cred k vom castiga destul de categoric pentru ca absentand tiago si gotze echipa este formata din primul 11 al sezonului trecut …acum sa vedem cum vor fii asezati , cred k asta e singura intrebare pentru meciul din aceasta seara ! Personal vad un 3-0 sau chiar mai mult :)

  3. un meci infiorator in plan defensiv
    nu recuperam la mijlocul terenului
    simt ca ne batem joc de javi…..
    bayern este un bolid de 1000CP, insa pilotul(dl Guardiola) „pune pe pista” numai 500
    foarte, foarte ingrijorator

    • Guardiola mai are mult pana stabilizeaza echipa si ii obijnuieste cu noul stil dar important e ca momentan sa continue victoriile.

      @ Dan – nu cred ca o sa mai vedem acel mijloc de fier Javi-Schweini de care nu trecea nimic pe jos sau in aer. Asta o sa fie o chestie lipsa pt tot sezonul intrucat nu o sa mai contam aerian la mijloc. Javi facea acel blocaj aerian absolut minunat acolo.

    • Cred ca nu avem de ce sa tragem concluzii. Sunt sigur ca multi din jucatori sunt departe de o conditie fizica optima plus ca imediat o sa urmeze amicale internationala la care iar o sa plece juma de lot.

  4. @ vlad…o completare: nu o sa mai vedem acel mijloc de fier in mandatul guardiola
    viata e complexa si are multe aspecte…mandatul poate sa dureze ani sau luni…..orice este posibil

    • Acum scuze, dar nu are nici o vina omul ca jucatorii nu sunt inca in forma…Dante a socat negativ din finala UCL incoace…..are o forma proasta….si tot atunci am vazut un Boa foarte bun…..nu are sens sa ne grabim cu aprecierile….inca si Basti e departe….sa nu uitam ca si anul trecut putea sa nu fie nimic daca Arsenal ne mai dadea un gol acasa……si atunci, normal, toti ar fi sarit cu gura or Jupp…..dar asa el e cel mai bun…..nu?…….normal ca este……dar in cat timp a devenit cel mai bun???…….hai sa ne sustinem oamenii…..pe toti…….eu asa zic…….va salut pe toti……numai bine……..

      • sustinerea echipei nu are nici o legatura cu ce am scris eu…..este off topic

        pur si simplu remarc anumite aspecte care mi-au displacut
        sunt sigur ca ati remarcat cu totii faptul ca mentiunile mele vizeaza JOCUL DEFENSIV
        in plan ofensiv nu am ce reprosa in acest meci

    • Eu cred ca poti sa stai linistit. Il vad pe Guardiola stand la Bayern macar 5 ani, daca nu mai mult. Cred ca a fost adus sa schimbe generatiile si sa mai aduca o urecheata iar echipa o sa joace tot mai spectaculos dar asta nu o sa se intample peste noapte.

  5. Mie nu mi s-a părut nimic îngrijorător. Dimpotrivă: dacă am jucat așa în condițiile în care echipa n-a căpătat încă automatismele dorite de orice antrenor, am motive să fiu optimist.

    Ce m-a frapat, însă, a fost evoluția lui Müller: nu în sensul că a jucat prost, dar a fost șters, mult mai șters decât în sezoanele trecute. Parcă a stat ascuns, cel puțin așa s-a văzut de la televizor.

    Fără legătură: comentatorii parcă băuseră gaz, în special Grădinescu (multe confuzii).

  6. E doar primul meci , mai sunt multe de perfectionat si de pus la locul lor cum vrea Peep . Eu sunt nemultumit de mutarea cu Lahm in centru , parca se strica tot cand el trece acolo . Deocamdata e devreme sa gandim exact ce vrea sa faca Guardiola , sper doar sa-i iasa bine ;)

Lasă un răspuns

