FC Bayern în ultimele două sezoane de Liga Campionilor: o comparație statistică

Anul trecut pierdeam finala la München; anul acesta am câștigat finala la Londra. Diferența dintre loserii de atunci și winnerii de acum e mare: a gândi astfel e tentant, dar eronat din punct de vedere statistic. Potrivit datelor de mai jos, culese de pe whoscored.com, e foarte greu să o deosebești pe FC Bayern 2012 de FC Bayern 2013.

Total goluri marcate:

2011-2012: 26
2012-2013: 31

Total goluri încasate:

2011-2012: 11
2012-2013: 11

Total șuturi la poartă (medie pe meci)

2011-2012: 248 (19,1)
2012-2013: 218 (16,8)

Total șuturi pe poartă (medie pe meci)

2011-2012: 93 (7,2)
2012-2013: 85 (6,5)

Total șuturi permise adversarilor (medie pe meci)

2011-2012: 125 (9,6)
2012-2013: 122 (9,4)

Pase reușite / total pase (procentaj)

2011-2012: 6355 / 7346 (86,5%)
2012-2013: 5684 / 6692 (84,9%)

Posesie:

2011-2012: 56,6%
2012-2013: 54,7%

Total deposedări (medie pe meci)

2011-2012: 330 (25,4)
2012-2013: 267 (20,5)

Total intercepții (medie pe meci)

2011-2012: 251 (19,3)
2012-2013: 275 (21,2)

Total faulturi comise (medie pe meci)

2011-2012: 208 (16)
2012-2013: 175 (13,5)

14 comentarii la “FC Bayern în ultimele două sezoane de Liga Campionilor: o comparație statistică

  1. am sutat mai putin si am inscris mai mult=eficienta
    fix acel plus „de finete” care face diferenta
    pt mine cifrele spun ca fc bayern 2013 a invatat din greselile 2012 si a imbunatatit ce trebuia pt a castiga
    PS: prietene, cu 5 goluri in plus (adica ~20%) intr-o competitie ca champions league cuceresti everestul!

    • Imaginează-ți că nu ști rezultatele echipei de anul trecut și anul ăsta: bazându-te pe datele astea, ai putea spune că cea din 2012 a pierdut, iar cea din 2013 a câștigat?

      Statistic vorbind, marea surpriză pentru mine e apărarea: am luat fix același număr de goluri și am primit cam tot atâtea șuturi pe poartă, deși tot sezonul am crezut că defensiva e principala diferență față de anul trecut (apropo, nici în Bundesliga nu poate fi vorba de o îmbunătățire majoră la acest capitol, ținând cont de numărul golurilor primite: 22 în 2011-2012, 18 în 2012-2013).

      De acord în privința diferenței dintre golurile marcate, cu obiecția că au fost câteva meciuri în care am dat multe sau foarte multe (la fel de corect e că anul trecut i-am dat 7:0 lui Basel). Tocmai de aceea, mai sugestivă e media de goluri pe meci: în acest caz, 2 nu mai pare atât de diferit de 2,38.

      Altă concluzie: Real 2012 a fost un adversar mai puternic decât Barcelona 2013.

      • gresesti. Eficienta este cheia. Asta arata cifrele
        repet: am alergat mai putin, pasat mai putin, sutat mai putin si am inscris mai mult….mult mai mult

        • Dă-mi voie să cred că nu numărul mult mai mare de goluri marcate în sezonul ăsta a fost cheia succesului. Dacă mai dădeam unul în finala cu Chelsea câştigam şi atunci şi ajungeam la 27, tot cu mult mai puţine decât anul ăsta. Şi atunci?

          Înclin să-ţi dau dreptate, de data asta am fost mai eficienţi. Dar, spre deosebire de tine, tot nu pot vedea diferenţa de eficienţă în statisticile de mai sus, care arată – continui să cred – că diferenţa a fost una microscopică.

          Bănuiesc că ce susţii tu s-ar vedea mai bine în statisticile comparative referitoare la evoluţiile fiecărui jucător în parte, nu în cele privind echipa în ansamblu.

  2. domnilor, nu uitati ca finala de anul trecut nu a fost a noastra din cauza unui ghinion teribil, nu pt ca am fi fost mai slabi… nu are de unde sa fie marea diferenta statistica… insa anul asta parca am devenit o idee mai buni la procentaje…

    • Corect, dar o bună parte a presei germane şi mulţi suporteri au trăit un sezon întreg cu impresia că echipa actuală e clar mai bună decât aia de anul trecut. Iar marele mit al stagiunii recent încheiate a fost cel al defensivei inexpugnabile, care a făcut diferenţa.

  3. Tata meu ce analize……………..:)))))))))))…………le citesc si atat……………eu am spus ca nu-s bun la analize…………..doar le citesc…………:)))))))))))……….eu am mai scris in careva din posturi ca am adus cate ceva in plus peste tot……….Dante in aparare, Javi la mijloc, si Mandzu in atac…………..poate asta a fost diferenta………..mi-a fost tare frica la 1-1 in finala de anul asta sa nu cada psihic echipa, sa simta ca iar va fi ca anul trecut…………eu am simtit asta cateva momente……………dar la golul de final mi-am adus iar aminte de Bayernul nostru vechi, de care ne-am indragostit majoritatea, care a luptat pana in ultima clipa……semn ca nu au clacat psihic……………a fost mai buna echipa si din punct de vedere psihic……………anul trecut sa nu uitam cu cine am jucat finala, si toate competitiile…………ca nu am avut nici o rezerva………….a jucat meci de meci aceeasi echipa, iar cand am avut suspendati am carpit………….tin minte si acum ca al finala, am primit un loc langa un grup de fani care stateau toti jos in public view-ul unde am fost,aproape de Theresienwiese, chiar peste drum de hotelul unde am fost cazat…………..tipul care mi-a dat loc, si cu care am intrat in discutii, mi-a spus………….iti promit ca anul asta nu vor mai fi penalty-uri si vom castiga…………..vorbea ca incurajare, stiu……………dar in nebunia din minutul 89 urla intruna fericit catre mine……………ti-am spus ca nu vor fi penaltyuri………….ti-am promis ca nu vor fi penaltyuri……………..:))))))))))))))………………am rememorat acum cateva din acele clipe, impartasindu-va si voua……………….:))))))))))))))))))))………………hai ca-i bine ca nu-i rau…………….:)))))))))))))))))))))))

  4. dovada absoluta cu privire la instictele(lipsa lor) ale lui klinsmann

    Then coach Jurgen Klinsmann had made up his mind and told me that there was no room for me in the first team,” Muller was quoted as saying by Kicker
    Tiger Gerland did not want to sell me, though. Plus Hoffenheim’s offer wasn’t sufficient. The transfer window then closed and I stayed put. I now know that was the best outcome possible.”

    traiasca Tiger garland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Sunt multi antrenori si oameni din management care au gresit si o sa greseasca dar important e ce le iese bine. De exemplu van Gaal i-a dat afara pe Toni si Lucio iar, parca in mandatul lui l-a dat pe Hummels definitiv la BVB, dar a nimerit-o promovandu-i pe Muller si Badstuber si aducandu-l pe Robben. Jupp a ratat tot anul trecut dar anul asta cu 3 jucatori noi plus Sammer a castigat tot.

      Klinsmann cred ca avea multe idei foarte interesante si aproape de ceea ce promoveaza antrenori precum Klopp (gen tehnicile aduse din NBA) dar nu avea experienta de antrenorat ca sa le aplice eficient. Greseala din mandatul lui a fost a lui Hoenes care a dat echipa pe mana unui antrenor fara nume si rezultate.

    • Klinsmann a vrut să-l dea pe Thomas când acesta era doar o posibilă speranță, dar alții l-ar fi dat anul trecut, când băiatul era deja consacrat, pe motive că ”a ars prea repede”, că ”se sufocă”, că ”(la noi) nu mai poate progresa”.

  5. suntem subtili, avem imaginatie….diferenta dintre mine si klinsmann este ca el lua milioane pe an….ca sa formeze o echipa….io sunt PP (pielea plii)

Lasă un răspuns

