Pe ce statistici puneți preț?

Raportul golurilor marcate și al celor primite este cel mai important, normal, dar există și alte detalii statistice. Posesia, de exemplu. Cât de mult spune ea și cât de corect? În dubla FC Bayern – Arsenal, echipa care a stat mai bine la capitolul ăsta a pierdut: ei la Londra, noi la München. Excepția care întărește regula sau dovada că este un indicator foarte înșelător? Un început de discuție despre statisticile care vă interesează în general și cele care nu vă spun (mai) nimic.

9 comentarii la “Pe ce statistici puneți preț?

  1. Statisticile sunt tare interesante si cat se poate de pertinente intrucat arata cum stau lucrurile in ansamblu.

    Sunt cateva statistici interesante pe care le consider relevante:
    * procentul de meciuri intoarse cand am fost condusi (de la 1-0 )
    * numarul de suturi pe spatiu portii si procentul lor din totalul de suturi pe directia portii pe meci
    * numarul de total centrari si procentul lor din totalul de centrari reusite pe meci
    * numarul total respectiv procentul de penalty-uri transformate de Bayern
    * numarul total respectiv procentul de penalty-uri aparate de Neuer
    * numarul total respectiv procentul de lovituri libere / cornere din care Bayern a marcat
    * Raportul goluri luate din faze fixe / goluri luate in total
    * Raportul goluri luate din faze pe contraatac / goluri luate in total

    Statistici pe care le consider total irelevante:
    * procentul de posesie
    * numarul de pase reusite pe meci

    …. din pacate nu stiu un site anume unde sa pot urmarii statisticile astea, dar sunt de fiecare data surprins cand vad valorile lor

    • Despre meciurile întoarse de la 0:1 am mai scris (am și recunoscut că a devenit una dintre obsesiile mele). Uite cum se prezintă situația la zi:

      * în sezonul 2012-2013 am câștigat 2 din 7 (28,5%).

      * în anul calendaristic 2013 am câștigat 1 din 2 (50%).

      * în anul calendaristic 2012 am câștigat 3 din 14 (21,4%).

      În limita timpului disponibil și a posibilităților am să mă străduiesc să-ți satisfac și celelalte curiozități, deși ai putea-o face tu însuți cu ajutorul bundesliga.de sau .com, whoscored.com etc.

  2. Iată și statistica oferită de transfermarkt.de despre Neuer și penalty-urile apărate de când e la FC Bayern (iulie 2011): 3 din 14 (21,4%) [am considerat neapărată lovitura de departajare trimisă de Sergio Ramos peste poartă]. Domnul e mulțumit? :)

  3. Subscriu in intregime la cele scrise de Vlad. Posesia ar fi relevanta numai daca s-ar face o statistica cu posesia in terenul advers (desi nu stiu daca face cineva asa ceva). Nr de pase date de un jucator mi se pare total irelevant.
    Si, in fond, castigi sau pierzi un meci – ce rost are sa mai analizezi cum ai facut-o (ca suporter nu ca un om care lucreaza in domeniu).

Lasă un răspuns

