Cum i s-a părut FC Bayern lui Ştefan din postul de comentator de pe Emirates

IMG584Am fost la Londra. Teoretic, pentru Liga Campionilor şi Europa League. În realitate, pe mine m-a interesat doar meciul lui Bayern pe Emirates, nu şi Chelsea – Sparta Praga (până la urmă mi-a plăcut mult şi pe Stamford Bridge, că a fost un meci bun. În fine…).

Eram curios cum se mişcă băieţii. Una e să vezi la televizor şi alta e să fii pe stadion, unde înţelegi mai bine întregul, vezi şi chestiile pe care nu le prinde directul. Am rămas mască la ce am văzut. Îi mai comentasem de la faţa locului pe băieţi de două ori şi niciodată nu am prins vreo victorie. Dar marţi a fost splendid.

Am văzut sute, mii de meciuri pe stadion dar felul în care a jucat Bayern este extraordinar. Nu este o maşinărie, un panzer, cum le place multora să spună – este o orchestră. Bayern a reuşit o combinaţie între ceea ce joacă Barcelona şi fotbalul pe forţă şi determinare tipic nemţesc. Recunosc că nu am fost la Barcelona, dar măcar din ce văd la TV sunt convins că Barçei îi lipseşte răutatea asta spectaculoasă a lui Bayern. Dar să o luăm pe rând.

Neuer este un om tare plictisit. Cred că e şi periculos ce i se întâmplă – nu se mai petrece nimic la poarta lui şi mă gândesc că ar putea să îl scoată din mână. La golul primit de la Poldi (primul în 2013!!) cred că a fost un pic şi el de vină.

IMG585Apărarea este sublimă. Am vorbit cu Cătălin după meci şi mi-a spus că lui i-a plăcut mult Van Buyten. Mie mi s-a părut cel mai puţin prezent în angrenajul lui Bayern, pentru că pare construit pe alt stil de fotbal. Citisem o statistică de la UEFA unde Dante este cel mai bun pasator al nostru în grupe. Şi da, brazilianul este un playmaker adevărat. Pe faza de construcţie, când Bayern este în jumătatea adversă, urcă la la mijloc şi pendulează cu Martínez la închidere sau chiar rămâne singur. Mi-a plăcut cum se înţelege cu Martínez. Chiar a urcat de câteva ori în faţa lui şi a recuperat în faţa careului lui Arsenal. Este foarte intuitiv şi citeşte bine jocul. Are o inspiraţie de libero de pe vremuri. Alaba s-a descurcat foarte bine, mai ales că l-a avut adversar pe Walcott, iar ăsta când primea o pasă pe diagonală şi era prins în lateral o lua la fugă, iar tipul este super rapid. Alaba l-a făcut doar din poziţionare. Nu mi s-a părut că are aceeaşi prezenţă pe faza ofensivă cum a urcat Lahm pe celălalt flanc. Lahm, de fapt, a fost winger cu Arsenal şi a fost incredibil de consistent (este adevărat însă şi că Sagna urca mai mult decât Vermaelen, astfel că Alaba a avut libertate mai mică).

La mijloc, Schweini este stelar. A avut dreptate Heynckes – el este strategul. Fără el, Bayern nu cred că ar şti să atace atât de total, pentru că se vede că el dă direcţie şi o face tare echilibrat, anticipând 2-3 mutări ca un şahist. Dar are nevoie şi de Martínez – executivul. Spaniolul mi s-a părut cel mai bun jucător al meciului. A urcat, a pasat, a recuperat, a alergat imens de mult. Kroos a dat gol, dar parcă nu prea i se potriveşte rolul de decar. El este optar ca stil şi s-a văzut de multe ori cum cobora la mijloc spre flancul stâng când Bayern trecea în modul 4-3-2-1 şi chiar a recuperat de câteva ori. Müller cred că şi-a descoperit vocaţia – trebuie lăsat liber să facă ce vrea. Se vedea la fazele de construcţie că de multe ori asigura echilibrul pe laterale şi cred că şi jocul lui Schweini ar fi mai puţin inspirat fără prezenţa lui pe teren. Ribéry cu Arsenal nu mi s-a părut foarte în apele lui, dar poate şi pentru că era marcat de 2 oameni în permanenţă.

Mandzukic este foarte muncitor. Este peste tot, nu e doar de careu, iar când a intrat Gomez s-a văzut diferenţa – Gomez e imobil, în timp ce croatul pune osul. De fapt, Mandzukic mi s-a părut cel mai neamţ de pe teren ca stil.

Două cuvinte despre Robben: neinspirat, unidimensional. Fuge ca apucatul şi atât. E un corp străin în ceea ce joacă Bayern şi cred că este depăşit de evoluţia jocului.

Drept concluzie: un jurnalist de la Sky mi-a spus că, după părerea lui, în acest moment, Bayern nu are adversară în UCL. Tipul ştia bine Barça, Real, United, etc că le făcuse de zeci de ori de la faţa locului, dar era convins că ce a jucat Bayern cu Arsenal este cel mai bun fotbal european al momentului.  Doamne-ajută!

IMG582

14 comentarii la “Cum i s-a părut FC Bayern lui Ştefan din postul de comentator de pe Emirates

  1. După cum ţie îţi spusesem deja, mi-a plăcut în mod special Van Buyten pentru că el părea cel mai expus în faţa unor adversari rapizi. A fost o surpriză plăcută că n-a greşit, ba s-a mai şi aruncat la sacrifiu în faţa unei bombe a lui Matzelder, pe care cred că scria gol. Spre deosebire de belgian, Dante inspiră mult mai multă încredere. M-am obişnuit atât de mult ca brazilianul să joace foarte bine, încât mă tem că-l voi remarca doar când va greşi :).

  2. din cate spui tu, e ca si cum ai zice ca esti fericit ca dupa medii de 5 si 6, copilul a luat in sfarsit un 10 deci trebuie trimis in excursie… belgianul mi se pare foarte greoi si chiar si faza de care spui tu este o faza de sacrificiu, de determinare, nu de exceptionalitate pe postul lui… a fost depasit de multe ori de Poldi si Walcott dar Lahm l-a scos de fiecare data (Poldi nu a trecut de Lahm decisiv nici macar o singura data)… daca in locul lui Van Buyten ar fi un fundas mai de calitate, cred ca faza de constructie a lui Bayern ar deveni si mai complexa pentru ca Lahm nu a ar mai fi obligat sa coboare foarte des si ar asigura o alta consistenta in linia de mijloc…:)

    • Ţinând cont de evoluţiile din trecut şi de faptul că, în mod normal, e abia a treia roată la căruţă (rezerva rezervei, dacă Badstuber şi Boateng sunt apţi), Van Buyten mi-a depăşit aşteptările. A contribuit şi el la apărarea de record din acest sezon, nu doar ceilalţi.

      • este f adevarat, desi sunt convins ca defensiva – record este data de stilul de joc, nu neaparat de fundasi… si uite inca una care te va surprinde: incep cred ca Badstuber nu e foarte util pe stilul asta extrem de iute si ofensiv… poate aici ar trebui sa cumpere Pep. nu la mijloc…

      • Am inceput sa o apreciez in mod deosebit pe Daniela de cand badstuber e accidentat is Boateng nu a prea jucat. Badstuber ma inebunea cu sutele lui de pase inapoi care nu colaborau cu nimic la jocul ofensiv in timp ce Boateng e tare nesigur. De fiecare data cand are mingea ma astept sa o dea in bara cumva.. imi aminteste de Micho :)

    • excelenta intrebare… daca pleaca cum a plecat de la Real acum 15 ani, adica dupa ce a castigat UCL, il ruineaza pe Pep… ii va fi greu lui Pep ca in 3 ani sa castige a doua oara Liga, mai ales daca umbla la echipa…

    • Cum adica de ce pleaca? Anul trecut nu a castigat absolut nimic si a ratat inclusiv trofeul UCL de pe teren propriu. In locul lui vine nu un Klinsi care nu a demonstrat absolut nimic ca antrenor ci unul care a castigat o groaza de trofee nationale si internationale.

    • Cred ca daca sezonul asta luam toate 3 trofeele e cel mai bun lucru care i se poate intampla lui Guardiola. Daca Jupp castiga tot, Pep poate sa inceapa fara presiunea a mai multi fara trofee mari si plini de probleme. Toata lumea o sa inceapa relaxata dupa usurarea adusa de trofee si asa e totul mult mai lejer.

  3. de ce pleacă Jupp ? păi până acum va băteați cu pumnul în piept că Guardiola va face minuni la FCBayern

    așa e , vorbim de Guardiola când Jupp are rezultate extraordinare .. Bayern are cel mai bun joc din ultimii cinci ani , dovadă fiind rezultatele din acest sezon .

    • Nu cred ca vr-unul dintre noi poate sa garanteze ce o sa faca Pep intrucat nu cunoastem viitorul dar are, de departe, un trecut cu rezultate fantastice care ne arata ca are cele mai mari sanse sa faca lucruri magice la clubul nostru favorit.

  4. Eu zic ca ne cam grabim…jucam in competitii de durata si nu doar in meciuri de sine statatoare…deocamdata avem un trofeu acest an…miercuri vedem daca vom avea doua…pana stim ce e cu elefantzika mai este…la antrenori schimbam un Iosif cu un alt Iosif pentru ca asa s-a hotarat…gata, contractul e semnat, chiar daca nou personal nu l-am vazut…deci intrebarile nu-si au rostul…poate se va stii odata, poate nu…oricum…avem treaba…avem de castigat anul asta inca doua trofee…si dupa cum ziceam miercuri seara vom stii daca am mai castigat unul…sa avem bafta…

Lasă un răspuns

