Partida cu FC Nürnberg, poate și scorul, vor semăna cu cele din toamna lui 1901

Acum 111 ani, FC Bayern a asediat poarta lui FC Nürnberg. Scenariul se va repeta mâine.

De numele adversarului de sâmbătă se leagă un prim titlu câștigat de FC Bayern. Neoficial, ce-i drept, dar titlu: acela de campioană a Bavariei. Succesul datează dintr-o perioadă în care nici măcar culorile oficiale ale clubului nu erau cele actuale. Din 6 noiembrie 1901, mai exact.

Rezultatele excelente obținute de FC Nürnberg în anul respectiv i-au determinat pe münchenezi să o provoace la un meci pentru stabilirea celei mai bune echipe a landului. Pe un teren prevăzut cu porți primitive din lemn, cum azi mai vezi din fuga trenului doar la marginea unor sate, FC Bayern n-a avut nici o problemă în a demonstra ce era de demonstrat.

Abia s-a fluierat de start, că a început joaca de-a șoarecele și pisica cu embrionii fotbalistici din Nürnberg. Bavarezii driblau, pasau și opreau mingea cum doreau, în timp ce gazdele, confuze, alergau haotic. Münchenezii au bombardat fără încetare poarta adversarilor, marcând șase goluri.

Pasajul de mai sus, găsit într-o istorie recentă a clubului nostru, redă parțial o cronică scrisă imediat după meci, dar s-ar putea potrivi, de ce nu, și partidei de mâine :). Revenind: despre confruntarea de acum 111 ani, prima dintre cele două echipe, se poate spune că s-a terminat “doar” 6:0 din perspectiva ambelor tabere. Dovadă  sunt următoarele rânduri dintr-o istorie oficială a lui FC Nürnberg.

Pe unul dintre bavarezi l-am auzit întrebând: «Cu cât crezi că învingem?». «15:0, cred», i-a răspuns un coleg, făcându-mă să văd negru în fața ochilor. […] Pronosticul de 15:0 ar fi fost îndeplinit, poate chiar depășit, dacă pe teren nu s-ar fi aflat căpitanul nostru. El a fost eroul datorită căruia am pierdut doar cu 6:0.

Așa, ca chestie: n-am reușit niciodată s-o învingem atât de clar pe FC Nürnberg în Bundesliga.

Sursa foto: Christoph Bausenwein și Dietrich Schulze-Marmeling: «FC Bayern München: Unser Verein, unsere Geschichte», 2012
11 comentarii la “Partida cu FC Nürnberg, poate și scorul, vor semăna cu cele din toamna lui 1901

  1. Și de ce, mă rog, a fost penibil antrenorul? Pentru că și-a permis să odihnească câțiva titulari obișnuiți? Dacă n-o faci când ai 7 puncte avans, atunci când? Am jucat chiar atât de prost? Ne-a surclasat adversarul, ca joc și ca scor? Avem interzis prin lege să pierdem puncte, puține, din când în când? Exagerezi.
    Penibil am fost eu, pronosticând că vom avea un meci mai ușor decât a fost :).

  2. Nu cred ca are rost sa confundam situatia de acum cu cea de acum 2-3 ani. BVB si S04 au avut jucatori la nationale ca noi, joaca acelasi numar de meciuri in Europa si totusi nu facem fata decat daca odihnim juma de lot in acelasi meci? S-au dus zilele cand doar Bayern avea toti jucatorii plecati la nationala si reveneau la club dupa 180 de min jucate.

    Daca e important sa-i odihnim, atunci sa-i odihnim numai sa nu ajunga sa fie odihniti cand ridica cei de la BVB trofeul in Bundesliga, cum a fost anul trecut cand eram atat de odihniti ca nu am castigat nimic :)

  3. N-a lipsit jumătate de lot, ci doar patru dintre titularii obișnuiți: Lahm, Boateng, Gustavo și Ribery. Din câte știu, ultimii trei suferiseră accidentări mai mult sau mai puțin serioase, deci nu se poate spune că lipsa lor a fost exclusiv rezultatul capriciului lui Jupp. În plus, parcă erai adeptul principiului rotației…
    E dreptul tău să contești orice, dar îmi pari extremist în aprecieri: X-ulescu e ba foarte sus, ba foarte jos, niciodată (pe) la mijloc. Apropo: acum l-ai desființat pe Heynckes, dar nu-mi amintesc să-l fi lăudat după demonstrația de forță din meciul cu Lille.

    • A lipsit si Robben.
      Sunt 100% adeptul rotatiei, dar rotatia se face de asa natura incat sa nu destabilizezi echipa trimisa pe teren. In prima repriza am inscris cu noroc in timp ce la sfarsitul reprizei era clar ca cei 11 de pe teren nu tin jocul sub control. In astfel de situatii ori ai o aparate asa de bine pusa la punct ca nu te intereseaza cat ataca adversarul, ori ataci ca sa mai bagi 2 si sa stai linistit. Jupp a introdus jucatori defensivi si asta tarziu. Asta m-a suparat.

      • Uite jucătorii pe care i-a avut Jupp la dispoziție pentru meciul de ieri.

        TITULARI: Neuer – Rafinha, Van Buyten, Dante, Alaba – Timoșciuk, Schweinsteiger – Müller, Kroos, Shaqiri – Mandzukic.

        REZERVE: Starke, Lahm, Badstuber, Contento, Martinez, Weiser, Pizarro.

        Acum spune-mi cu cine ai fi jucat tu, astfel încât să nu destabilizezi primul 11.

  4. incerc sa fac o analiza de ansamblu si-mi dau seama ca avem o echipa buna,asezata si cu sanse mari de a cistiga trofee anul acesta,chiar si munca lui heynckes e demna de lauda
    avem un joc bazat pe posesie,atacam ft disciplinat si atunci cind unele echipe se baricadeaza in aparare parca nu exista omul cu o pasa infiltranta si destabilizatoare pentru defensiva adversa
    de aceea cred ca avem nevoie de unul din acesti doi jucatori:gotze sau ozil,ar condimenta jocul ofensiv al echipei si ar lumina atacurile in unele momente
    nu-mi prea place javi martinez,greseste la unele faze simple si nu vad ce ar duce nou jocului nostru,personal cred ca gustavo e mai bun pe postul de inchizator

  5. Nu e nici un motiv de panica zic eu…………matematic ne-am distantzat fatza de locul 2 cu 1 punct………a pierdut S04 desi nu anticipa nimeni…………cel putin din cate retin din pronosticuri…………..mai sunt si jocuri din astea…………inca nu am facut nici un egal in actuala editie, si din cate retin am castigat toate partidele din deplasare…………asa ca urma sa vina si un semiesec……………..si vom avea si esecuri…………..sa speram cat mai putine si sa speram ca nu in tur………….eu am tot spus ca nu e inca nimic jucat…………are dreptate kalle…………..pe langa asta avem un meci decisiv cu valencia care ne poate costa locul 1 si sa terminam pe 2………..dar putem si sa nu terminam pe 2………orice e posibil…………..doar numele nu ne asigura nimic………..trebuie jucat si castigat…………meci de meci……….etapa cu etapa…………de data asta in grupele UCL nu suntem pe roze………putem lejer continua si EL………..este de munca………..si de aceea suntem aici ca sa speram si ca sa ne sustinem echipa………….suntem suporteri, deci suportam…………..nu sunt de acord cu vlad in privintza criticilor fatza de jupp, desi ii respect punctul de vedere………….pe de alta parte suntem aici si ca sa criticam………..pana echipa a avut 8 din 8 in BL nu a criticat nimeni………….iar eu sunt genul care sunt nemultumit si cand castigam…………normal ca la un 3-4 la zero nu avem ce critica pentru ca nu vedem lipsurile chiar daca exista si la astfel de scoruri…………..eu zic ca avem de departe cei mai buni jucatori atat in BL cat si in europa…………dar inca nu cea mai buna echipa europeana (germana da)…………anul acesta avem o situatie putin diferita de cea de anul trecut pentru ca avem o banca tare…………..sa nu uitam ca anul trecut, desi am fost marii favoriti in finala, nu am fost favoriti pana acolo…………cu real nu am fost favoriti, iar daca jucam cu barca finala iar nu eram…………am avut 11 jucatori care au dus greul in toate competitiile pentru ca nu aveam nici macar o rezerva……………faceam cu greu cate o schimbare ca nu aveam de ales………iar de cele mai multe ori aveam mari probleme cu accidentarile…………nici anul asta nu stam bine cu accidentarile dar totusi avem lot…………avem tot timpul un 11 de clasa………….azi s-a vazut ce inseamna sa jucam fara lahm si holger…….se simte………….am vazut si importantza lui david……………poate ca ne lipseste si mario 1 desi mario 2 are 9 din 12…………oare care e mai bun???………….am jucat si cu 2 atacanti dar nu inseamna ca merge treaba mai bine……………eu cred ca echipa nu e inca la adevarata valoare………….echipa nu este inca la inaltimea jucatorilor care o compun si speram sa creasca………..asta este si ideea competitiilor…………sa tot cresti…………..si spre final sa fii la forma maxima……………cine stie daca vom fi…………speram, pentru ca potential este…………..care jucatori sunt mai buni in europa???………….ati vazut alte meciuri in europa???…………in campionate si in UCL???………..care e mai buna???…………eu zic ca niciuna……………si chiar sunt mandru ca ma numar printre suporterii FCB………………eu cred ca avem acum cam cei mai buni jucatori din istorie……………..nu stiu cand a avut bayern atatia jucatori unul si unul……………dar inca nu suntem sudati…………..eu asa cred…………….sau poate nu sunt sudati unii inca…………..de aceea avem nevoie de rodaje, de cat mai multe jocuri impreuna………………automatismele care merg in cazul unora, nu functioneaza inca in cazul altora…………….sa speram ca vor functiona sezonul asta………………..si sa nu trebuiasca sa mai asteptam un an………………dar eu zic ca de aceea suntem suporteri, ca daca va fi nevoie sa mai asteptam 1 an, sau 2…………sau cati or fi………………avem cei mai buni jucatori, dar inca nu cea mai buna echipa………………..avem o echipa unul si unul………….de cand n-a mai fost asa????????????………………si cati mai pot spune asa ceva despre echipele lor??????????????????……………….eu unul sunt mandru orice ar urma sa vina…………………oricum, mai mare durere decat ”drama dahoam” nu cred ca voi mai suferi…………….si daca am trecut peste ea, sau cred ca am trecut, atunci sunt pregatit pentru orice…………….fie ce-o fi………….eu raman aici…………….si poate ca sunt mai ”romantic” acum dupa ce m-am intors de la un chef si scriu toate astea, scriu totusi in modul cel mai sincer si mai direct…………………asta este ce cred eu…………..acum e important sa terminam grupa UCL pe primul loc………….pentru moment BL trece pe planul 2 acum…………….in trecut castigam UCL cu jucatori si echipa mai putin bune decat adversarele noastre…………acum, poate pentru prima data chiar cred ca avem cel mai bun lot din europa…………oare este de ajuns??????????…………sa vedem, sa vem incredere………………..sa avem si bafta, ca in rest acum avem de toate……………………

Lasă un răspuns

