FC Bayern – Chelsea: ce mai e de spus?

În afara faptului că ne dorim ca favoriţii noştri să câştige? În afara faptului că visăm, sperăm, ne rugăm şi, total ilogic, suntem convinşi că încrederea noastră într-un deznodământ fericit se va transmite cumva, nu ne puneţi să explicăm cum, şi jucătorilor aflaţi la mii de kilometri depărtare? Din fericire, avem încă timp să mai găsim ceva de zis. Iar pe cei cărora le face plăcere îi invit să vedem meciul de sâmbătă în Berăria bavareză Fritz din Centrul Vechi al Bucureştiului (pe strada Covaci); rezervarea e valabilă de la ora 20:30.

STATISTICĂ

  • Directele. Chelsea – FC Bayern 4:2 şi 2:3 în sferturile ediţei 2004-2005 a Ligii Campionilor.
  • Supravieţuitorii din 2005. Schweinsteiger (FC Bayern), Lampard, Drogba, Terry şi Cech (Chelsea).
  • Finalele lui FC Bayern cu adversari englezi: 2:0 cu Leeds în 1975, 0:1 cu Aston Villa în 1982, 1:2 cu Manchester United în 1999, toate în Liga Campionilor / Cupa Campionilor Europeni, plus 2:3 cu Liverpool în 2001, în Supercupa Europei.
  • Finalele lui Chelsea cu adversari germani: 1-0 cu VfB Stuttgart în 1998, în Cupa Cupelor.
  • FC Bayern, acasă cu englezii: 10 victorii, 5 remize, 1 înfrângere.
  • Chelsea, în deplasare cu germanii: 1 victorie, 4 remize, 1 înfrângere.
  • FC Bayern, acasă în acest sezon: 6 victorii, 0 remize, 0 înfrângeri.
  • Chelsea, în deplasare în acest sezon: 1 victorie, 3 egaluri, 2 înfrângeri.
  • Echipe în finala C1 pe teren propriu: Real Madrid 1957 (2:0 cu Fiorentina), Inter Milano 1965 (1:0 cu Benfica), AS Roma 1984 (3:5 cu Liverpool după loviturile de departajare).
  • Victorii germane şi engleze în finale C1 la München. Nottingham Forest – Malmö FF 1:0 (1979), Borussia Dortmund – Juventus Torino 3:1 (1997).
44 comentarii la “FC Bayern – Chelsea: ce mai e de spus?

  1. Iata cum weekendul ma prinde in München, probabil cea mai proasta locatie ptr. a urmari civilizat intr-un pub finala. Mai ales cand esti cu sotia. Insa va trebui clar sa ne deplasam undeva in public intrucat in toate meciurile vazute impreuna cu wife echipa sustinuta de jumatatea buna a familiei (deci nu eu:-) a pierdut. Needless to say, wife sustine Chelsea:-) Singurul meci in care optiunile noastre au coincis a fost Argentina-Germania, din pacate echipa sustinuta de Frau (si de mine) a pierdut. Urat. Dilema e ca ala a fost singurul meci in care Germania sau o echipa germana a castigat cand eu eram in pub. Cu exceptia acelui meci intotdeauna am purtat ghinion Germaniei sau echipelor germane, momentele de maxima satisfactie fiind semifinala cu Italia din 2006, finala cu Spania din 2008 si semifinala cu aceeasi Spanie din 2010.
    Si aici e dilema: Bayern trebuie sa castige ptr. ca ever underachieverii Spurs sa prinda playoff-ul CL. Si ptr. ca Chavs sa nu devina prima echipa londoneza castigatoare a CL. Si ptr. ca Terry sa nu ridice CL deasupra capului, imaginea respectiva m-ar indeparta de fotbal vreo 20 de ani, timp in care voi fi urmarind doar baseball sau fotbal american.
    Auf gehts ihr Roten (God forbid, saptamana asta e permis ptr. orice fan Spurs sa sustina echipa in rosu). Am cautat sa-mi personalizez un tricou Spurs cu numele lui Klinsi, mare pacat ca voi nu l-ati iubit nici macar pe un sfert cat noi.

    • Trecând peste plăcerea cu care, în general, doreşti neplăceri formaţiilor germane, îţi urez să iasă cum vrei tu, de data asta. Apropo, citeam undeva recent (TZ?) că, până sâmbătă inclusiv, Tottenham nu mai e un Football Club, ci un Fan Club (Bayern) :).

      • E o chestie din trecut, daca bateti pe Chelsea sambata pot spune ca am trecut peste complexul german aparut cand Schumacher l-a lovit cu ambele picioare in cap pe Battiston si le-a facut semn fanilor francezi sa taca.
        De fapt independent de rezultatul de sambata cred cu putere ca Germania are cel mai puternic lot la Euro2012 si ca nu va rata cupa. Si mai fac un compromis, la anul va sustin in lupta cu BVB, nu si cu Fortuna Düsseldorf, prima echipa ce mi-a trimis poze in anii 80 cand se purta corespondenta cu echipele din vest ptr. poze/materiale promotionale:-). Doar Fortuna si Eintracht Frankfurt erau recunoscute ca raspund ‘fanilor’ din Est. Am si acum pozele cu cele doua, plus Real Madrid 86, Juventus 85, ce vremuri…

        • Doar Fortuna și Eintracht? Ciudat. Eu am primit de la Bayern (e drept, a trebuit să le scriu de două ori) și de la Lautern. În schimb, m-au enervat ăia de la Stuttgart, care mi-au trimis două postere imense cu modele Mercedes în locul clasicelor fotografii cu echipa. Din afara Germaniei, piesa de rezistență o reprezintă un număr din revista lunară a defunctului (Matra) Racing de Paris.

          • Corect, Lautern mai trimiteau. Si 1FCNürnberg, daca nu ma insel. Din afara Germaniei mai aveam parca poze cu Vasas Budapesta si PSV Eindhoven.
            In alta ordine de idei am fost rapid la OlympiaPark unde e amenajat Fan Fest-ul si am dat nas in nas cu Gullit, Karenbeu, Steve McManaman, Babayaro – ambasadori Ford. Si am lasat un mesaj pe Fans Wall, Auf gehts ihr Roten! from Spurs with love:-)

  2. Nu mai incape in vorba, este clar anul nostru in CL. Daca acum 2 ani, faptul ca am ajunsin finala era o adevarata minune, castigarea acelei finale era miracol in adevartul sens al cuvantului (mai ales ca lipsea Ribery), dar acum datele s-au schimbat si numai simplul fapt ca meciul se disputa pe Allianz Arena, este un bonus de 20%,dar cupa este un ‘must have’.
    Daca reuseam sa ajung la meci in Bavaria, sambata, era poate cel mai mare vis implinit.

  3. E timpul ca aceasta echipa frumoasa sa faca istorie ! Trebuie sa treaca peste orice si sa castige prin orice fel acest mare trofeu pentru care rare ori ai ocazia sa il ridici deasupa capului ACASA !!!!
    Barurile din Anglia se pregatesc de sarbatoare , lumea isi etaleaza tricourile cu insemnele adversarilor nostri dar sa speram ca noi vom fi cei care vor sarbatorii maine noapte …prin toate colturile planetei intr-un fel sau altul fanii lui Bayern sunt cei care merita pe deplin sa urle maine seara de bucurie !

    Lupta Bayern !!!!!!

  4. dorința de a câștiga această finală este cu mult mai mare față de cea din 2010 întrucât suntem gazde și vom juca în fața propriilor suporteri .

    această generație trebuie să fie încoronată regina Europei , jucători precum Robben , Ribery , Muller , Kroos , Schweinsteiger , Lahm merită să ridice trofeul deasupra capului după atâția ani la această minunată echipă .

    dacă ar fi să privesc în urmă .. FCBayern a avut un traseu dificil întâlnind echipe de top din Europa (Napoli , Manchester City , Olimpique Marseille , Real Madrid și într-un final Chelsea) .

    Daumen drücken !

  5. Bayern 2001 – Ottmar Hitzfeld:
    Kahn – Kuffour, Andersson, Linke – Sagnol (46. Jancker), Hargreaves, Effenberg, Lizarazu – Salihamidzic, Scholl (108. Paulo Sérgio) – Elber (100. Zickler)

    Bayern 2012 – Jupp Heynckes:
    Neuer – Lahm, Boateng, Tymoshchuk, Contento – Kroos, Schweinsteiger – Ribery, Muller, Robben – Gomez

    Hai Bayern !

  6. stie cineva daca van buyten e apt de joc sau va fi macar pe lista de rezerve?
    personal mi se pare ca daca vom incepe cu van buyten in defensiva si cu tymo la inchidere,kroos pe postul de numar 10 vom avea sanse mai mari fiindca muller joaca cam slab in acest final de sezon

  7. Nu stiu dca van Buyten va fi pe banca, dar avand cuplul Tymoschuk, Boateng, i-ti dai seam cum vom privi fiecare atac al celor de la Chelsea?, sper sa nu am probleme cu inima.

  8. Am câștigat 4, am pierdut 4, deci in ambele cazuri cam știm cum e… Sper ca diseara sa mă îmbăt de bucurie a doua oară. La primele trei eram cam mic!
    Mia san mia!!

  9. Sorry guys, trebuie sa fie Spurs factor, ptr. o saptamana v-ati unit fara sa vreti destinul cu o echipa de loseri adevarati. Exact ca acum 6 ani, cand pana cand nu ne-am facut singuri, Arsenal a aratat ca poate deveni castigatoare a Ch.League. Nu aveti pe cine invinui in finala asta, Chavs au inscris 4 goluri din tot atatea sanse avute in ultimele 3 meciuri jucate in CL, au fost dominati in ultimul hal incepand din optimi, e impotriva fotbalului etc. N-am vazut asa ceva de cand urmaresc fotbalul, Steaua a fost acuzata ca a facut ceva similar insa am fost pe stadion cu Anderlecht si nu exista termen de comparatie, Chelsea e cea mai nemeritata castigatoare a CL ever. Sigur, se poate discuta despre Schweini, Robben, insa ati facut mai mult decat ce trebuia ptr. a castiga trofeul, restul e Devil’s work. Probabil am ascultat prea mult Dirty South&Miike Snow ultimele zile. Atmosfera de azi din Munchen a fost sublima, mi-am cumparat chiar un tricou Bayern in alb si portocaliu (ptr. ca nu era rosu in el:-), mi-am inchipuit ca va purta noroc:-( I-l voi trimite lui Catalin in caz ca cineva il vrea, marimea S, fara nici un fel de obligatie. De fapt, cum spuneam, ghinionul cred ca l-am adus eu. Sorry, dar fotbalul nu ca e nedrept, e cumplit de cele mai multe ori.

  10. Dragii mei,
    Orice infirngere este dureroasa insa invatamintele pe care le tragi dupa un meci pierdut poat ajuta generatii urmatoare de jucatori.
    Este clar ca sint trist insa sint mindru, in acelsai timp, de maniera in care Bayern a gestionat partida si, mai mult decit atit, sint mindru ca sint suporterul (patimas) al acestei echipe!

    Mia san Mia!

    Radu :)

    • Well, Bayern e singura echipa ce a jucat fotbal. Daca asta e fotbalul, cel jucat de Chavs, atunci fook football, eu ma reprofilez pe alte sporturi.
      Ca sa nu mai vorbesc de momentul Platini, so much for FFP, dar pupaturi cu Abramovici, invitat sa ridice cupa. O gluma proasta, deci asta e CL.

    • Bayern nu invata nimic. De 2 sezoane nu miscam nimic, BVB ne bate de ne asculta cu urechea, echipe ca Gladbach sau Mainz ne umilesc cu fiecare ocazie si staff-ul de la Bayern nu a invatat nimic din meciurile celor de la Chelsea. Jocu cu o echipa care marcheaza goluri din faze fixe si be contre si care trimite toate mingiile pe un singur atacant si nu reactionezi.

      Poate peste 10 ani o sa vedem o noua generatie de la manageri la jucatori si antrenori care sa aiba alta mentalitate. Momentan avem in fata doar niste infranti. Locul 2 in UCL, Bundesliga si cupa germaniei = dintre toti infrantii Bayern este pe primul loc.

      • Ce naiba poti face mai mult decat aducand mingea in situatii ideale si concretinzand? FFS, ati avut 16 cornere pana am incetat sa numar, ati avut un penalty, Chavs au avut un corner nenorocit din care au inscris!!! Singura echipa germana care imi aduc aminte sa fi pierdut la penalty-uri a fost RFG-ul din 76, e clar opera aluia cu cornite ca o echipa engleza a castigat la penaty-uri pe teren german, e prima oara in istorie cand o echipa din Anglia castiga la 11m in fata uneia germane, let alone pe teren strain. Ai vazut si meciurile cu Barca? Nu-ti poti invinui echipa, n-au jucat cu Nürnberg dar si-au creeat milioane de ocazii, plus penalty-uri. E pur si simplu ghinion de ultima speta.

        • Atunci cand conteaza si pierzi indiferent ca e Nurnberg, BVB, Chelsea sau orice alta echipa nu mai conteaza decat rezultatul si ala e ca Bayern nu castiga nimic.

          Chelsea si-a folosit superb atuurile. Fiecare jucator cadea cand era atins si faultau in jumatatea noastra ca sa nu-i prindem pe contre. Bayern nu a invatat nimic din asta. Daca nici asa nu esti in stare sa tragi 10 minute de un meci fara sa iei gol nu inseamna ghinion ci un management penibil al jocului.

          In meciul cu Barca, dupa ce au bagat gol, Chelsea tragea de fiecare minut. Faptul ca Bayern a esuat si in conditiile date: meci acasa si adversar super previzibil dupa ce in 2010 a fost un adversar la fel de previzibil, nu inseamna decat ca la Bayern nu exista persoane care sa invete din trecut.

          • Nu stiu ce meci ai vazut tu, in ala vazut de mine Gomez a ratat din toate pozitiile posibile iar Chavs au inscris din primul corner. Nu stiu cat de mult urmaresti Premier League dar Drogba executa toate cornerele londonezilor, in seara asta nu a executat cornerul si a inscris. Ati avut un penalty ratat, cu ce e vinovata echipa sau managerul? Make no mistake, eu urasc managerul lui Spurs, insa am ce sa-i reposez la fiecare meci (printre care ca imbecil fiind a tinut cu Chelsea si meciul asta), insa voi??? In afara de mine si tricoul Bayern….:-(

          • @ COYS – sunt zeci de feluri de a trage de timp, iar ca antrenor, sa nu te folosesti de ele in ultimele minute dupa ce tocmai ai deschis scorul mi se pare un esec monumental. Ca manager, sa nu insisti pe transferuri dupa ce ai ratat un sezon (2010-2011) si ai vazut ca nu ai rezerve pe banca si echipe ca BVB si Gladbach te bat cam pe unde te prind mi se par alte eroari fantastice. Echipa a esuat sezonul asta de la primul la ultimul om, si partea trista, e ca asta e comportamentul de 3 sezoane incoa. 2 finale de UCL inseamna fix zero (doar bani luati din meciuri si tv) cat timp nu esti in stare sa castigi una din finale.

            Bayern are nevoie de un Guardiola/Mourinho, adica un antrenor cu experienta care sa dea afara 6-7 oameni din lot si sa faca o echipa noua cu o baza extinsa. Il admir pe Jupp pt increderea data echipei si transformarea lui Alaba, dar de cand a venit nu a castigat nimic semnificativ la Bayern.

  11. @ pirpidiche
    ia o lamaie…..esti prea dulceeeeeag…
    AM PIERDUT CHAMPIONS LEAGUEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
    UN CORNER TREBUIA SA NE APARAM
    UNUUUUUUUUUUUUUUUUUL
    Si era gata
    E timpul sa SUFERIM
    Baga-mi-as ceva in el de sport si de noroc
    Simt ura in forma pura si revoltaaaa
    Nu mai vreau sa aud de fotbal si de sport …. nu mai vreau nimic

    • asa, Dan, dupa care ce faci? cind ai sa vrei sa revii la fotbal iti dau lamiia inapoi? ce rost are sa ne prefacem ca murim de durere cind, de fapt, am jucat mult mai bine decit aia si am avut ghinion, pur si simplu?

      • eu nu ma prefac ca mor de durere
        chiar sufar. De ce sa neg si sa ma ascund dupa cuvinte de cacat??????????
        In viata ma doare-n …. daca joc bine dar altii iau spuma
        Dumnezeule. cat de frustrat sunt!!!!!!!!!!!!!!

        daca nu suferi….poate petreci nastase4case
        Hai sa bem de fericire ca am jucat „bine” si sa zambim tamp ca viata este roz in seara asta!
        PT MINE ESTE DE CACAAAAAAAAAAAAAAT! Si pute a naibii!!!!!!!!!!!!

        Lamaia v-o las voua
        Momentan nu vreau sa mai aud de sport, de fotbal…..de nimic. PUNCT
        Nu stiu cat o sa ma tina asta
        Insa este ceea ce simt
        Ma poti lua la misto cat vrei…..poti zice ce doresti caci nu voi mai raspunde …..eu ma retrag sa sufar in liniste

      • „Fie ca echipa cea mai una sa castige.” e o vorba fantastic de adevarata. Echipa care isi aranjeaza strategia cea mai bine castiga si Chelsea a facut-o superb iar Bayern au fost lamentabili.

  12. probabil dezamagirea nu are limite insa cel mai mult ma inspaiminta faptul daca vom mai avea asemenea sanse,e trist sa pierzi la tine acasa dupa ce ataci ca nebunul un meci intreg si o echipa fara nici o fillozofie de joc iti ia titlul
    ce sa mai nedreptate
    sa nu se intimple cumva si ca nationala sa o faca lata in vara ca atunci e o mare problema

    • Indiferent de cat de mare e dezamagirea, Chelsea s-a organizat perfect si si-au maximizat atuurile. Cat despre echipa, generatia cu Schweini si Lahm nu a castigat mai nimic, iar daca la vara repeta esecul, s-ar inscrie perfect in rezultatele de pana acum: 2006 locul 3 la mondiale, 2008 locul 2 la euro, 2010 locul 2 in UCL, 2010 locul 3 la mondiale, 2012 locul 2 in UCL.

  13. Am vrut sa renunt la tot ce inseamna fotbal …nu am rezistat ! de la Chelsea ce am putea invata ? Ca uneori , foarte rar sportul nu este ceva frumos in care cel puternic castiga ..uneori devine ceva urat in care sportivii buni plang si se intreaba la nesfarsit cum a fost posibil …! inca nu-mi revin nu prea am cuvinte sa descriu ce sa intamplat , din punctul meu de vedere …parca la un moment dat ne-a fost frica de victorie … dar in rest ce poti sa reprosezi echipei ?!eu unul nu am ce…!

    • De la Chelsea trebuie sa invatam ca atunci cand iti folosesti toate atuurile poti sa invingi orice adversar. DiMateo a scos tot ce se putea din Chelsea si a luat UCL in timp ce alte echipe cu potential mult mai mare au pierdut pt ca s-au multumit doar sa se astepte sa intre pe teren si sa vina victoria. Asa Bayern a repetat performanta celor de la Loserkusen din 2002.

Lasă un răspuns

