Onoarea pierde uneori meciul cu invidia. Noncombatul de la Braunschweig

În după-amiaza zilei de 15 aprilie 1967, cel puțin o parte a fotbaliștilor lui FC Bayern au acceptat să joace roluri de jaloane și să piardă cu 5:2 pe terenul lui Eintracht Braunschweig, în etapa a 28-a din Bundesliga. Timp de 66 de minute, bavarezii au făcut figurație în fața formației care avea să câștige campionatul la sfârșitul sezonului, cu două puncte avans față de TSV 1860 München, rivala noastră și campioana ediției precedente.

De ce am procedat astfel a explicat chiar unul dintre jaloanele de atunci, Franz Beckenbauer, în timpul unei emisiuni din 2003 a postului de televiziune Sat 1.

Pentru că fapta s-a prescris, pot s-o spun acum: nu am dorit ca rivala noastră locală să devină încă o dată campioană, deoarece TSV 1860 München avea echipa mai bună și șanse mai mari la titlu. Nu vreau să zic că am pierdut intenționat, dar opoziția noastră la Braunschweig s-a redus probabil la minimum.

La invidia jucătorilor s-a adăugat și cea a președintelui Wilhelm Neudecker, care ar fi anunțat încă de la startul sezonului, potrivit ziarului Abendzeitung, că «1860 nu mai are voie să țină iar în mâini trofeul».

Cum se întâmplă mai de fiecare dată, nu toată lumea susține una și aceeași variantă. Este și cazul lui Peter Kupferschmidt, care pretinde că pe el nu l-a anunțat nimeni că trebuia s-o lase mai moale în meciul cu pricina.

Dacă a fost vorba de așa ceva, atunci a existat o înțelegere între trei, patru jucători de top. Dar nu cred.

Fostul nostru fundaș nu crede, dar nici Klaus Gerwien, cel care a deschis scorul pentru Braunschweig încă din minutul 4, nu a crezut că poate marca atât de ușor împotriva noastră.

M-a mirat faptul că nimeni nu m-a atacat energic înainte să șutez. Foarte rar se întâmplă să fii atât de liber la marginea careului, când te pregătești să tragi la poartă. Sepp Maier n-a avut nici o reacție.

Ce-ar mai fi de spus? Că FC Bayern a primit atunci cele mai multe goluri într-un singur meci din acel sezon, că până la respectiva partidă nu pierduse în fața lui Eintracht (3 victorii și o remiză) și că era așa de ieșită din formă, încât avea să câștige, puțin mai târziu, Cupa Germaniei și Cupa Cupelor.

Să-i dăm cuvântul, în încheiere, lui Dieter Brenninger, care se încurcă în propria declarație încercând să combată ideea că ne-am fi dat la o parte.

La 5:0 pentru adversari ne-am gândit dacă n-ar trebui să apăsăm pe accelerație. Asta pentru că diferențele de scor mai mari de trei goluri nu erau bune pentru prestigiul lui FC Bayern. Dacă te uiți atent la acea partidă, îți dai seama că lucrurile nu au mers bine. Totuși, un lucru e clar: nu am pierdut intenționat.

Gerd Saborowski îl învingea pe Sepp Maier și Eintracht Braunschweig o conducea cu 3:0 pe FC Bayern, după numai o jumătate de oră de joc.

surse foto67dieglorreichenelf.de și loewenbomber.de

7 comentarii la “Onoarea pierde uneori meciul cu invidia. Noncombatul de la Braunschweig

    • Franz a avut mereu reputaţia unuia pe care îl ia gura pe dinainte, defect (sau nu?) accentuat în ultimii ani. Două întrebări pentru tine:
      1) De ce n-ai fi recunoscut, în locul lui?
      2) De făcut ce-a făcut el, ai face?

      • :))))))))))))))))))))))))))))…………intrebi teoretic cata, asa-i????…..ca in teorie toti suntem buni, mai greu cu practica………….eu in general vorbesc acum, nu ma refer la nimeni anume………..intotdeauna difera foarte mult ce faci la cald sau la rece, poti face de multe ori lucruri pe care atunci cand le faci consideri ca asa e bine, judeci rapid, impulsiv, dar pe care apoi sa le regreti cand judeci la rece………….asa e in viatza ce naiba sa facem……………de multe ori am auzit sfatul ca inainte de a lua decizii importante sa mai lasam sa treaca o noapte si sa vedem daca a doua zi dimineatza judecam tot asa……………dar, cum am spus la inceput, si eu acum fac teorie, ca in practica nu prea……………..bafta tuturor, sper sa putem sa ne bucuram cu adevarat miercuri seara………….EU MIERCURI SEARA VOI FI LA SIBIU…………..ESTE CAREVA DIN SIBIU DINTRE NOI???????????????…………NU STIU PE NIMENI ACOLO, VOI STA LA O PENSIUNE UNDE VOI URMARI MECIUL, INSA DACA ESTE CINEVA DIN SIBIU, MI-AR FACE DEOSEBITA PLACERE SA PUTEM VEDEA IMPREUNA MECIUL LA UN LOCAL SAU CEVA DE GENUL, LANGA NISTE BERI…………..DA-TI UN SEMNAL DACA ESTE CINEVA……………………BAFTA MAXIMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • Întrebările au fost doar așa, de dragul discuției. Nu știu ce credeați voi până acum, dar eu am fost mereu convins că, înainte de a fi nemți (ceea ce, pentru mulți români, echivalează cu cvasiperfecțiunea), jucătorii lui FC Bayern au fost și sunt oameni, deci supuși greșelii :).
          Cât privește distincția ”la cald” vs. ”la rece”, Franz nu a spus când au hotărât s-o lase mai moale: cu doar câteva minute înaintea meciului sau cu câteva zile înainte. Înclin, totuși, spre a doua variantă.

          • Oricum cata, foarte fain articolul si merci de el………….mai ales ca mi-am adus aminte de vremurile copilariei mele……………braunschweig a fost primul oras din germania pe care l-am vizitat si imi aduc aminte cu nostalgie…………sunt aproape 30 de ani de atunci……….(1985)…………poate voi apuca sa-l revad odata……………si ce fain ar fi sa vad chiar acolo un meci de B1 cu echipa locala si bayern…………ASTEPT INCA VESTI DE LA COLEGI DIN SIBIU………………

      • Nu as fi recunoscut pentru simplu fapta ca dupa atat timp la Bayern trebuia sa inteleaga ca azi echipa se identifica, printre altele, si cu un nivel de profesionalism si o prestanta de care el nu a dat dovata recunoscand magaria facuta.

        Cu echipele din Bundesliga nu as fi de acord sa faca Bayern asa ceva, dar intr-o postura de grupa UCL as accepta o infrangere daca asta ar duce la eliminarea unei echipe precum Real, AC Milan sau Man Utd numai ca sa se duca alta echipa mai departe in locul lor :D

Lasă un răspuns

