Semifinala cu Gladbach: o cvasicertitudine și o problemă de moralitate

Înclin să cred că jucătorii noștri sunt mai motivați decât în mod normal pentru meciul de mâine seară cu Borussia Mönchengladbach (21:30, Dolcesport). Pe lângă șansa de a se apropia la un singur pas de Cupa Germaniei, sper că sunt dornici să se revanșeze pentru cele două eșecuri din campionat, evitând astfel postura neplăcută de a intra în istorie drept prima echipă a lui FC Bayern care o ia de trei ori pe coajă de la un adversar în cursul aceluiași sezon. Dacă mai pun la socoteală și faptul că ne-am revenit, pare-se, la forma din tur, există suficiente argumente pentru a avea certitudinea că vom învinge, în măsura în care poți fi sigur de ceva înainte să se întâmple.

Zvonul despre Dante…

Pe de altă parte, m-am surprins zâmbind la citirea unui zvon renăscut ieri din nimic, cum se zice. A apărut din nou informația referitoare la transferul lui Dante de la Gladbach la FC Bayern, transfer care s-ar putea perfecta chiar cu ocazia meciului dintre cele două echipe! Personal, cred că zvonul are parfum de credibilitate, vorba Cațavencilor, și că fundașul brazilian va ajunge pe Allianz Arena cel târziu în vară, dar faptul că subiectul a fost repus pe tapet acum dă iar apă la moară celor care susțin că “umblăm cu mijloace specifice”. Exemplul cu Dante nu e singular. Până nu demult am fost interesați de Reus și de Shaqiri: pe primul l-am ratat, pe al doilea l-am luat. Ambii jucători, însă, au fost curtați înaintea meciurilor directe!

…infernul lui Matthäus…

Și înșiruirea cazurilor similare poate continua, unul dintre cele mai controversate fiind cel din 1984 al lui Matthäus – culmea – tot de la Gladbach. Transferul său  a fost anunțat înaintea meciului direct din finala Cupei Germaniei, spre dezamăgirea lui Heynckes, pe atunci antrenorul “mânjilor”: «Păcat! În jurul lui vroiam să construiesc o nouă echipă». Lothar a dat o pasă de gol în timpul regulamentar, dar a ratat primul la loviturile de departajare, făcându-i pe mulți fani ai Borussiei să-l acuze că a tras intenționat peste poartă și să-l poreclească “Iuda”. «A fost cel mai trist moment trăit până atunci pe un teren de fotbal și unul dintre cele mai triste din întreaga mea carieră», avea să declare mai târziu Matthäus.

…și o întrebare

Tentativele de destabilizare a adversarilor prin metoda curtării unor jucători ai acestora în preajma meciurilor directe e tactică veche la FC Bayern; doar naivii ar fi în stare să creadă că e vorba de simple coincidențe. Nu încape îndoială că regulamentele o permit, dar știm cu toții că există și reguli strâmbe din anumite puncte de vedere. Prin urmare: o fi legal, dar e moral?

25 comentarii la “Semifinala cu Gladbach: o cvasicertitudine și o problemă de moralitate

  1. vai doamne cata, nu-mi vine sa cred ce imagini, ce jucatori……….in vremea aia, mai precis de prin 82-83 am luat primele contacte cu bundesliga, ca mai apoi de prin 85-86 sa incep sa o am pe bayern echipa favorita, in 84 faceam 10 ani………….in 85 am fost la primele meciuri in strainatate, mai intai la dortmund, la un meci cu hamburg, si apoi la koln la un meci cu dortmund, eu am stat la dortmund 2 luni in vremea aia, intr-o vacanta de vara……………incredibil ce imagini, ce amintiri mi-ai readus…………….tin minte ca la dortmund era atunci csernai antrenor, si marcel raducanu jucator, si tribunele scandau numele lui raducanu, fostul stelist fugit in germania, dar csernai nu-l prea baga in echipa contrar vointei tribunelor……………am vazut atunci pentru prima data pe stadionul din dortmund o baba de peste 60-70 de ani imbracata in galben-negru umbland pe acolo pe margine cu niste aparate de facut galagie, dracu mai stie cum le zice la trompetele alea, cred ca nici nu se mai folosesc…………………iti multumesc pentru aceste imagini……………..incredibil ce amintiri m-ai facut sa am………………..zambesc acum, pe vremea aia aveam jucator preferat pe littbarski care era la koln………..iti dai seama, eram copil de 10 ani…………:)))))))))))))))))))))…………………si apoi incet incet, in perioda mondialului din 86, si mai ales dupa, am ales-o pe bayern ca echipa de suflet……………si sunt de atunci……………….din 86…………….26 de ani………………….oai….nu-mi vine sa cred ca klaus augenthaler a ratat penaltyul………………………….si tin minte ca aveam un prieten bun cu care jucam fotbal atunci prin curtea scolii si pe la bloc, era mare fan bayern, iar fratele lui era fan koln, si cand imi aduc aminte de el parca il vad pe lahm, era exact in stilul lui lahm, asa cum juca, si dpdv fizic, si sper ca il voi mai reintalni pe prietenul ala al meu din copilarie, ca nu l-am mai vazut de mii de ani si nici nu stiu pe unde mai e………………..doamne cata ce amintiri…………………….merci tare mult………………….

  2. Nu stiu cat sunt coincidente cat sunt intentionate intamplarile legate de curtarea jucatorilor. Pana una alta Bayern incearca, macar la nivel de zvon, sa transfere cei mai buni jucatori din Bundesliga.

    Din pacate Dante a fost constant sezonul asta dar pana acum nu s-a evidentiat cu absolut nimic si la pretul de 4.7 mill se apropie de cele 5 ale lui Rafinha care dezamageste meci de meci.

    Imi e absolut clar ca Bayern are multe goluri in lot si sper sa le acopere la vara cu jucatori de valoare nu transferuri de mana a doua (Butt, Rafinha, Breno, van Buyten, Pranjic, Usami, Tymo si Olic), iar meciul cu Gladbach trebuie sa fie o victorie. Daca pierdem din nou in fata lor si dupa in fata celor de la Borussia in campionat putem sa declaram oficial cele 3 victorii grandioase o pura intamplare.

  3. Încă una cu unde dai şi unde crapă… Pentru că mi-ai adus aminte de Matthaus, azi e ziua lui, face 51 de ani :D

    Cât despre moralitate, ce mai e moral în fotbalul de azi? Unii taie goluri ca să sărbătorească un record previzibil pe teren propriu, de exemplu :)))

  4. Daca ne-am interesat de Matthäus si Shaqiri inainte de partidele cu echipele lor de club si am reusit victorii ,ar fi normal sa iese si acum :)
    Fotbalul din ziua de azi vrea dor rezultate si nu mai conteaza pentru nimeni cum sunt obtinute !
    Sunt sigur ca azi vom castiga …foarte sigur ! 0-3 Gomez ,Robben Muller

    • Asa imi doresc o victorie la scor cu Gladbach, dar totul depinde de cine marcheaza mai intai. Daca Bayern marcheaza atunci Gladbach o sa se deschida ca sa atace, dar daca luam vr-un gol stupid o sa bage autobuzul.

  5. Errr… ma exaspereaza. Jupp nu a invatat nimic din meciurile cu Gladbach. Gladbach are echipa asezata scurt asa ca ii faci doar cu pase din prima si centrari in spatele lor. Toate pasele inapoi doar ii ajuta.

  6. noah………………cata…………….de profetzit elfmeterele le-ai profetzit……………..eu speram sa fie la furth…………………………….acum sa vedem daca ai si anticipat cine le castiga……………….doamne da……………………..

  7. noah ziceti si voi…………….pe cine dracu sa bagi dintre rezerve in joc????????????…………….offffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

  8. noah cata, de azi esti pe langa apostol si profet…………..:)))))))))))))))))……………acum m-am prins de ce ai bagat filmuletul cu finala din 84……………..bine ca nu a apucat petersen sa alunece si la 11 m………………………..

    • da mai…………exact alighieri asta……………….l-or vorbi si pe asta acum………………sper ca daca chiar vine sa isi mai perfectioneze psihicul………………ca saracu petersen cred ca se intoarce in 2………………………sau mai are contract?………………oai ce era sa-i zic ceva……………sau i-am si zis???????????????…………….:)))))))))))))))))))))))))………………noah zambesc acum deja………………..imi scade pulsul la normal incet incet……………………………

  9. La revedere Bayern !
    M-am saturat sa ma enervez cu o echipa care nu invata nimic desi se pierde la fel cu Gladbach, cu BVB, cu Mainz sau cu Inter fara sa invete nimic. Doar norocul de la 11 metrii nu iti aduce trofee precum UCL sau macar Bundesliga dupa cum se vede de un an si ceva incoa.
    O sa continui sa vad de concursul de pe blog dar prefer sa imi folosesc timpul mult mai constructiv decat enervandu-ma la meciurile lui Bayern sau cititnd articole despre o echipa care refuza sa invete din greseli de la prima rezerva pana la ultimul membru al Management Board-ului.

    • asta este vlad………….n-ai ce face……………..esti suporter???????????…………..deci suporta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…………………..ce dracu sa facem??????????????????………………..asta este…………………….eu am profetit ca nu ajungem in finala si nici in sferturi de UCL, si k noroku nu ma pricep la profetzii in fotbal…………………….acum sa vedem celelalte profetzii, ca am spus ca anul asta nyet trofis………………………si bineinteles tot in circumstantele acestui joc am profetzit asa………………si am mai spus ca dovada de forma ar fi 7 victorii in lantz………………macar………………noah acum asta la ce o punem??????????…..la egal sau la victorie?????????????????………………..ca 3 aveam…………………

    • Vlad, ce legatura are bayern cu stilul de joc?
      Bayern este numele, spiritul si traditia clubului pe care-l iubim
      Tintele replicilor tale sunt oamenii care gresesc si care „azi sunt, maine-s pa”

      Zii si tu: La rveedere Heynckes; Hoeness etc
      Ne revedem(ai zis la revedere) la anul sau cand vine mourinho sau cand luati champ league

  10. norocul…………..poate sa apara la forma descrescatoare a bvb, gladbach si OM (bine, la OM e descrescatoare de cand au luat campionaul in F)…………………

Lasă un răspuns

