M-am întors cum am plecat

Nu demult am fost rugat să-mi descriu viața fără FC Bayern. O fac acum, chiar dacă nu sunt de spus prea multe. Ideea mare și lată e următoarea: în momentul de față știu despre ceea ce m-a apucat în vară cam tot atâtea câte știam și atunci. Mai nimic limpede, adică. În fine, nu contează.

Prin septembrie începusem să cred că sunt precoce, dintr-un anumit punct de vedere. Mă gândeam că traversez anticipat criza bărbatului de 40 de ani. În lunile de la mijlocul anului trecut nu-mi mai convenea nimic din ceea ce făceam, simțeam, gândeam, iubeam. Eram îmbâcsit, asfixiat.

Cineva mi-a spus că ceea ce mi se întâmpla era doar o banală criză atașată vârstei de 30 și ceva de ani (“Vai de capul meu! Dacă asta e așa nasoală, nu vreau să știu cum o să fie aia de la 40!”, am reacționat) și că o să redevin eu. Altcineva a observat, dimpotrivă, că m-am schimbat. Nici unul dintre ei nu s-a înșelat.

Am vrut și pentru ceva timp chiar am crezut că pot să-mi up-gradez simțămintele pentru Sportul Studențesc: de la simpatie la dragoste. Am fost la cinci partide în Regie, la una de liga a treia și la una de liga a patra. De la meci la meci mi-am dat seama că legăturile mele cu alb-negrii vor rămâne mai degrabă reci.

Pe FC Bayern am văzut-o în acest sezon doar câteva zeci de minute în total. Cam tot atâta timp am petrecut aici, pe blog. Am citit din scoarță-n scoarță ce-a scris fiecare și m-am amuzat pe seama micuțului haos din concursul de pronosticuri: nici o etapă fără reclamații către zăpăcitul Vlad.

Un semnal că aveam să revin la vechea iubire s-a produs în octombrie, când mi-am plătit, mai voit, mai de rușine, cotizația anuală. În noiembrie am renunțat definitiv la intenția de a mă debarasa de toate chestiile personale cu însemnele clubului, iar în decembrie am putut anunța că m-am întors.

Și-acum, încheierea. N-am știut, nu știu și e posibil să nu mă dumiresc pe deplin în veci asupra motivelor pentru care s-a întâmplat ceea ce s-a întâmplat. Sunt, însă, împăcat, deoarece știu altceva, cu mult mai important. Că m-am întors așa cum am plecat. Cu inima și mintea.

10 comentarii la “M-am întors cum am plecat

  1. Bine ai revenit!! Dupa cum ai vazut noi, ceilalti, nu ne-am lasat de blog. Stai linistit, la 40 nu-i asa nasol, dimpotriva experienta si inteligenta acumulata de face sa te bucuri de aproape orice (ultimele rataciri cu femeile, berile baute si meciurile lui FC Bayern..)

Lasă un răspuns

