De când nu mai fuseserăm refuzați de un german?

UPDATE (11 ianuarie). Trebuie să-l felicit pe Vlad. A avut dreptate de două ori: 1) până la cazul lui Reus, Kehl era, într-adevăr, ultimul neamţ care ne refuzase (în 2001; mi-a confirmat-o azi, pe twitter, ziaristul sportiv german Raphael Honigstein); 2) Vidal este ultimul străin din Bundesliga care ne-a dat cu flit, nu Diego, cum îmi aminteam eu. Concluzie: nu mai fusesem refuzaţi de un fotbalist autohton de peste 10 ani!

Știrea că Marco Reus a ales Dortmund în loc de München e deja veche, dar curiozitatea mea e nouă. Astăzi, la serviciu, m-am chinuit în van să-mi amintesc care a fost, înaintea lui, ultimul fotbalist german care a refuzat-o pe FC Bayern, în condițiile  în care nu a fost vorba doar de zvonuri, ci de un interes real, confirmat, din partea noastră.

Mi-am stors creierii, am căutat și pe net atât cât slujba mi-a permis – degeaba! Țin minte doar cazul lui Diego (2009), parcă ultimul Ausländer din Bundesliga care ne-a dat cu flit, și al lui Coentrão (2011), ultimul străin evoluând în afara Germaniei pe care știu că l-am dorit serios. Două refuzuri care evident că nu se pun, pentru că nici brazilianul, nici portughezul nu sunt nemți.

În concluzie, ajutor! Nu-mi spuneți că «mânzul» lui Glabach e primul german care ne-a lăsat cu mâna întinsă!

5 comentarii la “De când nu mai fuseserăm refuzați de un german?

  1. Germani:
    * Kehl care cu multi ani in urma a ales tot BVB dupa ce primise inclusiv o parte din banii pe contract de la Bayern
    * Ballack – refusul de prelungire a contractului
    * Hummels pe care incercasem sa-l aducem inapoi chiar inainte sa-si prelungeasca ultima oara contractul cu BVB
    * Khedira (acolo a fost refuzul lui van Gaal intrucat s-a vehiculat ca aveam un pre-contract cu el)

    Straini au fost ceva in ultimii ani:
    * Vidal
    * Coentrao
    * Baines (Everton)
    * Diego

  2. @Rhadhoo
    Da, pe Ozil nu l-am vrut cu adevărat. Am găsit o declarație a lui Nerlinger, conform căreia nu au fost convinși că Mesut (și Khedira) pot juca la un nivel înalt pentru mult timp.

    @Dan
    Hmmm, eu mă refeream la fotbaliștii germani care nu apucaseră să joace pentru noi. Ballack trecuse deja prin experiența asta, așa că puterea de atracție a lui FC Bayern slăbise în cazul lui.

    @Vlad
    Bravo! Într-adevăr, Kehl e un predecesor al lui Reus. Dar să fie și ultimul înaintea lui, având în vedere că povestea datează din 2001?

    Pe Hummels și pe Khedira nu i-am vrut cu adevărat (în sensul că n-am demarat negocieri serioase și n-am făcut oferte clare, comparabile cu ale altora).

  3. Cred ca totusi nu trebuie sa uitam ca au trecut multi ani de cand a fost un rand de generatii cu atatia jucatori talentati. Cred ca nici macar in 2001 cand am fost refuzati nu era o concurenta atat de ridicata pe post la nationala Germaniei precum este acum.

Lasă un răspuns

