De fapt, care-i diferența dintre Neuer și Kraft?

Faptul că Manuel Neuer n-a apărat nici unul din primele noastre trei șuturi pe poartă este singurul detaliu important pe care l-am reținut din meciul de ieri cu Schalke (4:1). De aici s-a născut esența acestui post, adică întrebarea de mai jos.

Cu ce este mai bun un portar care ia trei goluri din tot atâtea șuturi în startul partidei (Neuer) decât unul care ia trei goluri din tot atâtea șuturi în toată partida (Kraft)?

Până în minutul 20 al meciului de ieri, Schalke primise trei goluri din tot atâtea șuturi pe poartă. În minutul 89 al returului cu Inter, primeam al treilea gol din tot atâtea șuturi pe poartă.

Ulterior, Neuer a avut câteva intervenții de efect, dar tot nu a putut împiedica înfrângerea echipei sale, cum n-a putut-o face nici cu Manchester United și cum n-a putut-o face nici Kraft la Roma.

Ce vreau să zic?

Că am fost, poate, prea duri cu Thomas Kraft și că, în contrapartidă, l-am lăudat poate prea mult pe Neuer. În cazul lui Kraft am uitat cam repede meciurile foarte bune de la Roma și de la Milano. În schimb, în cazul lui Neuer suntem tentați să spunem “nu-i nimic, se mai întâmplă”.

Pe Kraft ne-am enervat că n-a prins nici un șut în returul cu Inter și l-am declarat “mort” după gafele de la Hannover și Nürnberg. Pe Neuer l-am ridicat în slăvi după paradele executate în fața lui United și i-am trecut cu vederea incapacitatea de a ni se opune în prima parte a meciului de ieri.

Am spus mai demult că nu mă voi supăra dacă-l vom lua pe Neuer. Aș prefera, totuși, să avem mai multă răbdare și să-i acordăm mai multă încredere lui Kraft, ale cărui parade de efect cred că sunt născute din talent și ale cărui gafe mari sunt perfect explicabile prin insuficienta experiență la acest nivel.

Am convingerea că un goalkeeper, oricât de nemaipomenit ar fi el, rar îți poate câștiga un meci, dacă apărarea din fața lui (a lui Kraft sau a lui Neuer, de exemplu) e varză. Defensiva, în special postul de fundaș central, este principala noastră slăbiciune și aici ar trebui investit grosul banilor la vară.

Deși favoritul meu e Kraft, sosirea lui Neuer ar reprezenta un plus, e clar. Rămâne de văzut dacă la acest plus vom adăuga și alte plusuri sau dacă vom trăi periculos, sperând ca rezultatul operației matematice de adunare a plusului Neuer cu minusurile Van Buyten și Breno să fie pozitiv.

28 comentarii la “De fapt, care-i diferența dintre Neuer și Kraft?

  1. Cata, sa inteleg ca esti si tu printre cei cu Koan Neuer?:)) Kraft este un portar foarte talentat, la primul sau sezon in fotbalul mare. Neuer este cel mai bun portar din lume. Am vazut o multime de meciuri cu el, stiu ce vorbesc. Cu siguranta o sa apara oameni, care o sa spuna ca a mai facut si gafe, dar acelea sunt nesemnificative in comparatie cu stabilitatea pe care o ofera. Kahn, la varsta lui Neuer, nu era la acelasi nivel.

  2. -Neuer a jucat aproape singur aseara, poate a lasat si de la el, tinand cont ca vrea sa joace pentru Bayern (desi mi-e greu sa cred)
    -Bayern, cu cea mai buna distributie ofensiva si foarte motivata pe deasupra, a avut vreo 23 de suturi
    -Daca ai vazut meciul, poate ai observat ca Neuer a avut destule interventii fantastice
    -In momentul de fata, nu se poate compara Kraft cu Neuer
    -Ai vazut cum distribuie mingea Neuer? La fel de tare si de precis si cu mana, si cu piciorul. Nu stiu care portar se mai poate lauda cu asa ceva
    -Neuer merita 50-60 de milioane, nu doar 15-20.

  3. Neuer da siguranta echipei si are interventii magistrale, in timp ce la Kraft, toate interventiile sunt hazardate. Ce e tot asa laudat pt meciul tur cu Inter? Toate mingiile au fost sutate fix pe el, nu din cauza ca are plasament, ci pentru ca asa s-au nimerit. Neuer cand iese la centrari prinde mingea in maini, Kraft nu iese deloc, si asta e un mare dezavantaj pt un portar.

  4. @ Catalin – …. eu ma voi supara rau de tot daca ratam transferul lui Neuer ca si al unui fundas precum Coentrao

    Kraft vs Neuer cred ca se reduce la atat: Kraft e rezerva nesigura a lui Butt iar Neuer e portarul #1 al nationalei germaniei si portarul pe care se bat echipele mari ale Europei

  5. @B@v@r3zU
    * Sunt pro Kraft, ceea ce nu înseamnă, automat, că sunt anti Neuer.
    * Kahn n-o fi fost la nivelul lui Neuer, la 25 de ani, dar conducerea clubului a avut răbdare cu el și i-a acordat încredere; Kraft de ce n-ar merita același tratament?
    * Neuer o fi jucat aproape singur ieri, dar despre Kraft nu se poate spune același lucru, sau consideri că nu are scuza unei apărări debile în fața lui?
    * Neuer a scos câteva împotriva noastră, dar tot a pierdut.
    * De acord cu tine: Kraft nu se poate compara cu Neuer în momentul de față, cu accent pe locuțiunea adverbială de la sfârșitul afirmației.
    * Ai dreptate și în privința serviciilor exacte ale lui Neuer (o chestie pe care și Kraft și-o poate perfecționa).
    * Neuer poate fi cel mai bun portar, dar nu merită suma pomenită de tine. E ușor să arunci cu banii, când nu sunt ai tăi.

    @DevilMayCry
    Ești răutăcios în privința lui Kraft, ca să nu spun superficial. Mai privește o dată rezumatul meciului de la Milano sau al celui de la Roma. Neuer este mult mai sigur pe centrări, corect, dar Kraft poate progresa la capitolul ăsta. Sepp Maier l-a lăudat pe Kraft, tu l-ai criticat. În părerea cui ar trebui să mă încred?
    Încă ceva: diferența dintre mediile notelor primite de Neuer (2,75) și de Kraft (3,37) în Kicker, pentru meciurile din etapele 18-29 (în care au jucat amândoi), este de 0,62 în favoarea primului. Ți se pare un ecart uriaș?

    @Vlad
    Poți să începi să te superi de acum, pentru că, repet, Coentrao n-o să vină. Eu m-aș supăra mai tare dacă nu vom aduce măcar un fundaș central.

    @Hippy
    Slavă Domnului că mai există și unii cu încredere și răbdare, care nu dau cu parul după primele greșeli!

  6. Catalin, Oli Kahn l-a laudat pe Neuer de la inceput. A declarat de atatea ori ca el trebuie sa fie noul portar a lui Bayern. In parerea cui sa ma incred? In a unui fost mare portar acum 30-40 de ani sau a unui fost mare portar care s-a retras recent? Eu as zice al doilea, pt ca a jucat in fotbalul de azi si stie ce trebuie sa aiba un portar.

    Maier l-a laudat pe Kraft inainte de meciul de la Milano, in care, imi sustin parerea, a scos tot pt ca toate suturile au fost trase exact in locul in care se afla el. Am vazut si reluari de sus in care se evdea clar cum Kraft statea intr-un colt si Snejider a tras exact acolo. Si la Roma la fel, majoritatea suturilor au fost pe directia lui.

  7. Sepp l-a lăudat parcă pe Kraft și după meciul de la Nurnberg, într-un interviu tradus și de voi pe site. Kahn i-a lăudat și pe Neuer, și pe Kraft, declarându-se recent în favoarea primului, adevărat.
    Faptul că interiștii au tras în Kraft poate fi dovada plasamentului excepțional al portarului. Că doar n-o să-i faci varză acum și pe Sneijder, Etoo sau Maicon, că nu-s în stare să prindă un șut ca lumea, care să ocolească portarul!
    Una peste alta, cred că e mai greu să decizi pe cine crezi dintre Sepp Maier și Kahn decât dintre Sepp Maier și DevilMayCry :)

  8. Tocmai asta e ideea. Uita-te atent la Kraft si ai sa vezi ca nu are plasament deloc, interventiile sale sunt hazardate, greseste mult, nu stie sa-si coordoneze apararea, nu iese pe centrari.

    E problema fiecaruia daca ma crede pe mine sau nu, eu doar imi mentin parerea. Kraft nu va fi niciodata un mare portar si nu va ajunge la nivelul lui Neuer. Asta nu inseamna ca nu poate deveni un portar bun.

  9. Îți respect părerea, dar explică-mi ceva:

    * imediat după meciul de la Milano scriai următoarele: ”Kraft, deși are niște reflexe ciudate, a apărat magistral” (http://bit.ly/iBLWej).

    * mai nou, susții că ”Ce e tot așa lăudat pt meciul tur cu Inter? Toate mingiile au fost șutate fix pe el, nu din cauză că are plasament, ci pentru că așa s-au nimerit”.

    Știu că doar prostul nu-și schimbă părerea, dar de unde această modificare de opinie referitoare la evoluția lui Kraft într-o partidă? De la ”a apărat magistral” la ”ce e tot așa lăudat?” e o diferență mare, cum e și de la ”are niște reflexe ciudate” la ”mingiile au fost șutate fix pe el”.

    Dacă va veni Neuer, sper că nu te vei înscrie printre primii pe lista contestatarilor lui, dacă va prinde câteva meciuri mai puțin reușite.

  10. Dupa acel meci, am vazut mai multe meciuri cu Kraft in poarta si mi-am dat seama ca am gresit atunci cand am zis asa ceva. Nici Butt nu e cine stie ce portar, ca si el a gafat de multe ori (mai da cu piciorul pe langa minge, degajari proaste).

    De obicei nu critic jucatorii pt ca stiu cum e sa joci fotbal. Nu iintotdeauna joci bine si e normal ca sa gresesti si sa ai meicuri proaste din cand in cand. Sa nu uitam ca o parte din vina e si a lui Van Gaal pt ca nu antrena fazele fixe. Poate si asta e motivul pt care luam mereu gol din faze fixe.

  11. Cata, nu mai suntem in situatia in care sa putem creste un portar. Este prea delicat postul pentru a ne reapuca de acest lucru. Eu imi doresc ca poarta echipei pe care o iubesc sa fie aparata de cel mai bun portar din lume. Acela este Neuer.

  12. Kraft îşi merită şansa pe care singur şi-a câştigat-o. Sigur, nu e la nivelul lui Neuer, însă prin pregătire şi seriozitate(din partea lui) şi prin încredere şi răbdare(din partea clubului), cred că poate ajunge un portar foarte bun. Neuer are un plasament bun şi iese la centrări(chiar dacă la multe neinspirat) având avantajul înălţimii sale. În schimb la Kraft am văzut reflexe de linia porţii pe care Neuer nu are cum să le aibă. Şi eu mă declar un susţinător al lui Kraft, care mai trebuie să compenseze un pic la capitolul experienţă, şi poate ajunge chiar să bată la porţile Mannschaftului. De văzut.

  13. Reflexe la linia portii pe care Neuer nu are cum sa le aiba?! Ovidius, cu tot respectul, cate meciuri ale lui Neuer ai urmarit? Numai daca imi aduc aminte de inceputurile lui Manuel, cand a calificat-o pe Schalke pentru prima oara in sferturile UCL, in detrimentul lui FC Porto, ma minunez de ceea ce putea face.
    PS: Daca il tine Dumnezeu pe Neuer sanatos si daca ii da si inspiratie, lupta pentru locul de titular la nationala va fi inchisa pentru cel putin 10 ani.
    PS2: Mai era un super portar cu reflexe incredibile la linia portii (aka. Michael Rensing). Stim cu totii ce s-a intamplat cu el.

  14. Cata, asta stiam deja, niciodata nu am negat faptul ca Thomas Kraft este talentat. NU sunt impotriva lui, dar daca avem sansa sa il luam pe cel mai bun, de ce sa nu o facem?

  15. sunteti toti niste pacalici , afirmati aceleasi prostii de cateva saptamani , de unde si pana unde e Neuer cel mai bun portar din lume ?
    a fost declarat oficial asa ? nu , nu a fost dar ehh.. e parerea voastra care trebuie sa spun , tota gresita !

  16. ha, ha! Hippy, prietene, in opinia ta foarte apreciata de lumea intreaga, care este cel mai bun portar din lume? Casillas, Buffon, Cesar?!! ha, ha ha.. hahaaaa!!!!
    Pe blog, e simplu, eu am aruncat ideea cum ca Neuer este cel mai bun din lume. Poate e, poate nu este, dar cu siguranta este printre cei mai buni.

    PS: Pacaliciul senior esti tu. Esti genul de om care nu a vazut doua meciuri cu Neuer, dar isi da cu parerea.
    Peace! M-am simtit ofensat.

  17. @Bavarezu , serios ?

    ma uit la toate meciurile din Bundesliga care sunt transmise la tv , l-am vazut de 2 ori pe stadion .
    in momentul in care va critic parerile nu sunteti de acord , eu nu pot sa accept o parere gresita ..

    @Catalin

    sunt dezamagit , am pierdut un portar de perspectiva .
    e ciudat cum aruncam cu pietre in Kraft care , sa fim seriosi , si-a facut datoria fata de FCBayern iar clovnilor din defensiva le dam pace ..

  18. cind vorbesc de neuer in primul rind ma gindesc la evolutia remarcabila de la mondial,de jocul de miini si picioare fantastic(pasa de gol lui klose impotriva angliei),chiar incintator dar cind aud de kraft imi aduc aminte de meciul retur cu inter,de nesiguranta in iesiri,de un joc de miini si picioare mediocru si doar de niste parade intimplatoare
    fiecare are opinia sa dar in nici-un caz nu pot sa-l compar pe neuer cu kraft,diferenta de talent si valoare e neta in favoarea lui neuer

  19. Neuer e un portar cum Bayern nu a mai avut de la Kahn incoace.. asa ca asta e de bine… acum ramane sa vedem 2 transferuri de acelasi calibru in locul clovnilor din aparare, asa cum bine i-a numit Hippy

  20. @Liviu

    ai omis si experienta , Neuer este titularul incontestabil al Mannschaft-ului , sa ne amintim ca Thomas Kraft nu a fost titularul lui FCBayern de la startul sezonului ..

  21. off topic: sunt tare curios daca Jupp e genul de om care sa se implice serios in politica de transferuri a clubului… adica vara asta sa vedem si ceva jucatori tineri care chiar sa dea rezultate pe modelul Leverkusen dar si oameni consacrati pe posturile lor… nu de alta dar sunt satul de experimente ca Braafheid, Breno, Sosa, Dos Santos samd

  22. Kraft a declarat ca fanii bavarezi trebuie sa-l sustina pe Neuer asa cum l-au sustinut pe el si ca intelege de ce Bayern il doreste atat de mult. Mi s-a parut o declaratie de bun gust din partea lui.

Lasă un răspuns

