Neuer: un mare compliment și un mic regret

Neuer a fost incredibil. Cea mai bună evoluție a unui portar împotriva noastră.

Sir Alex Ferguson, la sfârșitul meciului de aseară. Un antrenor cu 37 de ani vechime în meserie, care o pregătește pe United din 1986, când eu abia începeam să mă interesez de fotbal, și care a jucat de-a lungul timpului împotriva unui Buffon, a unui Casillas, a unui Cech sau – poftim! – a unui Kahn.

Recunosc, și nu e prima dată, că Neuer a fost senzațional. Personal, am numărat 7 parade salvatoare ale celui anunțat drept viitorul nostru portar, cuprinse și în rezumatul de mai sus. Cu toate acestea, continuă să mă încerce părerea de rău că n-a rămas la Schalke. Ar fi fost, repet, spre binele fotbalului.

15 comentarii la “Neuer: un mare compliment și un mic regret

  1. Nu sunt unul din admiratorii lui Neuer, dar nici nu pot fi Gică-contra, şi asta nu are nicio legătură cu meciul de aseară. L-am mai văzut pe Neuer făcând meciuri mari, la fel de multe ori cum l-am văzut şi gafând monumental. Să dea Dumnezeu să confirme valoarea şi la noi, dar faptul că sunt circumspect o datorez şi prin prisma celor văzute de prea multe ori cu ce se întâmplă cu o rotiţă când este scoasă dintr-un mecanism şi băgată în altul. Aşa să fie, să mă înşel eu ……

  2. @Ovidius
    Ai şi exemple de rotiţe care au devenit nefuncţionale după ce au ajuns la noi? Mă refer la jucători cu adevărat buni, lăudaţi de toată lumea înaintea transferului, nu la cei pe care doar noi i-am considerat aşa (gen Breno, Dos Santos etc). Pentru că eu te pot contrazice cu Toni, Klose, Kahn, Robben şi alţii. Pe scurt, nu cred că trebuie să ne îngrijorăm pentru Neuer din cauza asta.

  3. Brasov Neuer si pacat ca Shalke a pierdut.

    @ Catalin – ma bucur mult de venirea lui Neuer dar sper ca el si Coentrao sa nu fie singurii jucatori cu nume care vin vara asta si sa vedem macar un fundas central de top

  4. Sindromul rotitei care devine nefunctionala intr-un alt sistem e specifica jucatorilor de camp. Aici poate interveni situatia in care jucatorii sunt played out of their positions de un manager care vede altfel lucrurile ex. un ‘atacant de careu’ mutat pe aripi, un mijlocas ofensiv caruia i se dau sarcini defensive ce-i limiteaza contributia, o aripa stanga mutata pe dreapta etc. La portari e simplu, Neuer va face la Bayern ce facea si la Shalke. Evolutia de aseara a aratat ca omul nici n-are nevoie de o defensiva solida in fata ptr. a evita golurile, so rest assured:-)
    Sigur, pot exista situatii in care portarul nu se acomodeaza, spre ex. se muta dintr-un campionat unde se joaca la firul ierbii intr-unul unde e bombardat cu centrari, sau se muta intr-o alta tara, nu cunoaste limba si are probleme de comunicare cu fundasii etc. Dar nu e cazul aici, deci chiar nu vad vreun motiv ca Neuer sa devina flop la Bayern. In plus, daca 17Mio nu sunt o problema (si nu sunt la Bayern), de ce sa nu ai un weltklasse Torhütter in locul lui Kraft?
    Am auzit ca il luati pe Boateng, unsettled in Anglia la City, adevarat?

  5. @DevilMayCry
    Notează toate zvounurile referitoare la transferuri şi verifică, mai târziu, câte s-au adeverit. Vei fi suprins de rezultat. Chestia cu Beck a apărut în presa germană după ce aceeaşi presă a scris că ne-am fi retras de la negocierile pentru Van der Wiel. Corect?

    @Adina
    Prea simplist. Locul oricărui om este acolo unde se simte cel mai bine şi se mai întâmplă ca unul sau altul să-ţi contrazică – cum să-i zic? – axioma.

  6. Neuer este un plus sigur pe ‘functia’ de portar, de la ‘Riesling’ nu mai pot sa am incredere intr-un portar crescut de Bayern, sezonul acesta aveam spate, daca reusea sa gafeze Kraft, de vreo 2 ori, asa cum gafase in ultimul meci, atunci intra Butt, dar din august cine ii mai lua locul lui Kraft?
    Cat despre Coentrao, este un fantacalcio, asa cum era la vremea lui Vidic.
    Ori este o strategie a lui Bayern, ori sunt batuti in cap, dar nu este nevoie de un cuplu adevarat de fundasi centrali? In rest ne mai descurcam, cat de cat.

  7. Daca la vara nu vedem vro 3-4 nume mari aduse la Bayern pe posturile acum dezastruoase: portar, fundas central, fundas dreapta/stanga si poate un atacant si iar se zgarceste Uli la jucatori de mana a 15a precum Breno, Pranjic sau Braafheid cred ca iar o sa ne blestemam zilele cu un sezon jalnic facut de Bayern atat intern cat si in Europa.

  8. @Cătălin
    Ma refeream în general la jucători mai de peste tot. Chiar nu îmi vine în gând unul de la noi. Dar sunt mulţi jucători buni care după plecarea la o altă echipă, s-au zbătut la cea nouă într-o mediocritate totală. Sunt de acord şi cu afirmaţiile lui COYS.

Lasă un comentariu