Căposul, hopa-miticii și nevertebratele

Prelungita criză sportivă a lui FC Bayern este suma greșelilor comise de mai multe persoane. De plătit, însă, a plătit doar una. Enervant este că respectivul om a fost obligat să-și achite nota și să se ridice de la masă, în timp ce ceilalți continuă să bea și să mănânce pe datorie.

Căposul de pe bancă (sunt dezamăgit, dar asta e!)

Louis van Gaal este vinovatul cel mai inocent, dacă îmi permiteți expresia, pentru situația în care am ajuns. Din prima până în ultima zi de muncă la München, olandezul a spus ce gândea și a făcut ce gândea. N-a folosit limbajul dublu, n-a umblat  cu fofârlica. O virtute pe care foarte mulți o consideră, astăzi, un defect. Stilul lui (prea) direct n-a convenit șefilor clubului, în special lui Hoeness. Van Gaal a comis alte trei greșeli, care aveau să se dovedească capitale: a refuzat să facă transferuri vara trecută, ne-a amețit pe toți rotind jucătorii în apărare și nu a avut un plan tactic de rezervă, insistând exasperant cu ofensivul 4-2-3-1, chiar și când ar fi trebuit să jucăm mai defensiv.

Hopa-miticii din lojă (aici încep să mă enervez)

Duminică, în conferința de presă referitoare la înlăturarea lui Van Gaal, Hoeness a aruncat toată vina în cârca olandezului. “Tot rahatul a început cu scoaterea lui Butt din poartă”, a răbufnit Uli, care a mai spus că echipa a devenit nesigură cu Kraft titular. Și asta nu a fost totul, pentru că onor președintele nostru crede că fanii care s-au manifestat împotriva transferului lui Neuer n-ar fi reacționat atât de violent, dacă Kraft ar fi rămas pe banca de rezerve. Așadar, tot Van Gaal e vinovat pentru că intenția șefilor a fost contestată de o parte a suporterilor! Ipocrizie pură, dar altceva vroiam să zic.

Spre deosebire de cluburile aflate în proprietatea unor patroni, care aduc bani de acasă și – prin urmare – consideră că pot să facă ce vor mușchii lor, FC Bayern nu trăiește din buzunarul lui Hoeness sau al lui Rummenigge și are o conducere care trebuie să dea socoteală, periodic, în fața acționarilor și a membrilor cotizanți. Ei bine, mi-ar plăcea să știu ce ar trebui să se întâmple ca președintele și colaboratorii săi să demisioneze sau să fie demiși! Nici prin gând nu-mi trece să contest meritele celor două personaje menționate, dar am să amintesc câteva decizii sau acțiuni ale lor care s-au dovedit greșite mai devreme sau mai târziu, dar pentru care, în cel mai bun caz, au plătit alții.

În toamna lui 2007, după un 2:2 cu Bolton în Cupa UEFA, Rummenigge a declarat, iritat, că “fotbalul este, totuși, matematică”, considerând că englezii ne egalaseră pentru că Hitzfeld îl scosese prea devreme de pe teren pe Ribéry. Stilul tăios al lui Kalle (similar cu cel reproșat lui Van Gaal) l-a făcut pe Ottmar să refuze prelungirea contractului, afirmând că s-a simțit jignit de afirmația lui Rummenigge și că nu mai poate lucra cu acesta ca înainte. Urmarea? Kalle a rămas bine, mersi, în funcție, chiar dacă am pierdut un mare antrenor. Dar greșeala asta a fost mică în comparație cu cea comisă puțin mai târziu de Hoeness.

Pentru că Hitzfeld anunțase că nu-și va prelungi contractul, șefii au început să caute un înlocuitor. După câteva discuții cu Jürgen Klopp, Hoeness a preferat să riște și l-a ales pe Klinsmann. Nu mai are rost să amintesc ce sezon nasol am avut cu el pe bancă, așa că insist asupra altui aspect. În toamna lui 2009, la doar câteva luni de la sfârșitul experimentului kataklinsmic, Uli devenea președintele clubului! Halal plată pentru o gafă monumentală, n-am ce spune! La toate acestea se mai adaugă desele eșecuri în privința transferurilor, unele făcute chiar la insistențele conducerii (Timoșciuk este cel mai recent exemplu de achiziție ratată). 

Exemplele de decizii neinspirate luate de Hoeness & Co. pot continua, dar am să închei cu anunțul public din martie, privind despărțirea de Van Gaal la sfârșitul sezonului. Am considerat-o de la început o gafă considerabilă, temându-mă că va slăbi autoritatea olandezului în fața jucătorilor. Am citit ulterior că Beckenbauer era de aceeași părere. În fine… Ideea acestui rechizitoriu la adresa conducerii e simplă: am impresia că șefii pot comite oricâte geșeli, pentru că vor cădea mereu în picioare, ca niște hopa-mitici. Nu vor plăti niciodată pentru ele sau le vor trece pe nota altora, mai expuși oprobiului public.

Nevertebratele de pe teren (îmi vine să înjur) 

“Chestia cu jucătorii care îl susțineau pe Van Gaal a fost o poveste. Buna dispoziție lipsea de mult în lot”, a mai spus Hoeness, confirmând că unii jucători erau împotriva antrenorului. Păi bine, băi, râzgâiaților, futu-vă-n gură să vă fut, întoarceți banii cu lopata și vă țineți de răzmerițe?! Vă arătați deranjați de faptul că fanii se războiesc cu conducerea, în loc să vă încurajeze, și pretindeți că suporterii nu trebuie să facă politică pe stadion (de la Lahm citire), dar voi faceți exact asta? Vă arde de intrigi, în loc să trageți toți la jug ca să scoateți căruța din nămol în ceasul al doișpelea? Vă târâți prin birourile șefilor, să dați cu pâra?

Concluzii (în sfârșit!)

  • Fără doar și poate, Van Gaal are o mare contribuție la parcursul slab din acest sezon și, deși nu-mi convine, decizia de a renunța la serviciile lui este justificată în bună măsură.
  • Șefilor clubului, și mă refer în special la Hoeness, le reproșez că au slăbit poziția antrenorului în raport cu jucătorii și că se spală mereu pe mâini, după care aruncă prosopul murdărit în fața altora.
  • Principala vină aparține, însă, jucătorilor, celor care au uitat să dea corect cu piciorul în minge și celor care au renunțat la coloana vertebrală, sabotându-și antrenorul și, implicit, echipa.
10 comentarii la “Căposul, hopa-miticii și nevertebratele

  1. eu cred ca in criza am fost si suntem la toate compartimentele,incepind de la conducere si terminind cu jucatori,pe van gaal il vedeam ca pe o solutie pe o perioada indenlungata,ceva de genu ferguson la manchester dar cel mai mult nu mi-a placut superficialitatea sau indiferenta cu care trata toate problemele,mai ales dupa infringeri,ma idoiesc sa cred ca a facut-o intentionat dar cind incepeam meciurile cu kraft,badstuber si breno titulari imi parea ca cel putin se distreaza omul pe seama noastra;probabil un merit al sau este promovarea lui muller la prima echipa si aducerea lui robben,atita tot
    daca e sa vorbesc de jucatori sunt de-a dreptul obsedat de intrebarea
    Ce naiba cauta jucatori ca badstuber,kraft,ottl la noi in echipa?
    ori performanta se face cu jucatori de clasa,draga conducere?
    sunt multe de plus car cred ca una peste alta va iesi soarele si pe strada noastra,in vara intarim echipa cu jucatori germani gen neuer sau schmelzer si nu-i ratam cum i-am ratat pe ozil sau khedira

  2. Eu nu inteleg de ce insista Hoeness cu ideea ca kraft a destabilizat apararea cand stim cu totii ca apararea a fost foarte slaba inca de la inceputul sezonului.

  3. Eu raman la parerea ca van Gaal a fost un punct determinant in lunga lista de esecuri. Aici ma refer la lipsa unei cu desavarsire a vr-unei strategii pe termen scurt, mediu sau lung dar ….cat si a faptului ca nu a avut taria sa fie asa direct precum il lauda Catalin cand e vorba de facut transferuri serioase nu Braafheid sau Pranjic ci jucatori cu care sa pori sa iei UCL cand dai de o echipa ca Barcelona sau Inter.. si am pus inter pt ca ne-au facut 2x la rand :P

    e inadmisibil ca un antrenor cu pretentiile lui ca experienta sa nu vada ca Bayern avea multi jucatori varza de destula vreme care au fost pastrato… in loc sa aduca niste jucatori cu un nume in timp ce nu a fost multumit de Lucio, Toni sau prelungirea contractului lui Ze (nu sunt 100% sigur dar parca ultimul a plecat in vara dinainte sa inceapa van Gaal)

  4. Bune observatiile… Insa pentru a-ti mai alina supararea iti aduc aminte ca macar acesti oameni mai dau socoteala cuiva (si ma refer la conducere)… Pe cand seicul pulea-spataru sau cum l-o chema de la Manchester City… Baga triliarde in echipa aia si efectiv ia ce jucator vrea p..a lui… Si pe urma ii calca in picioare Dinamo Kiev in Europa League… S-au facut si la noi greseli dar parca mult mai putin pronuntate decat prin alte parti…
    Demisia lui Van Gaal este oportuna… Cand jucatorii nu-ti mai asculta antrenorul nu poti da afara toti jucatorii, dai antrenorul (aici intr-adevar a contribuit si conducerea cu anuntul facut in mod cretin, demn de Liga lu’ Mitica)…
    Cat despre revolutionarii pulii mele am fix aceeasi parere… Alde’ Ribery ar trebui sa fie mai preocupat ca in ultimele minute din semifinalele unei cupe sa dea in p…a masii la colt nu pe mijloc ca e evaluat la peste 50 de milioane si nu stie sa dea un sut… Ca sa nu mai vorbim de reluarea din meciul cu Inter… Si Lahm ar trebui sa deschida gura mai rar, desi asta macar are o scuza (JOACA!).

  5. de ce criticati atat de dur jucatorii ? parerea mea e ca nu am avut continuitate in defensiva , cretinul de van Gaal a facut experimente in fiecare etapa cu diferite cupluri de fundasi , futu-l in gura de rupt .
    nu-l mai plangeti pe escrocul ala , da-l in mortii lui .

    datorita lui am ajuns sa ma chinui cu echipe gen Hannover , Nurnberg , Koln , Kaiserslautern si Monchengladbach .

    acum vin si-mi rad in fata toti prietenii , ‘ce au facut schiopii aia de la Bayern ma ?’

  6. @Vlad
    De acord: transferurile lui Braafheid și Pranjici cad tot în cârca lui Van Gaal.

    @Alex
    Sper că n-ai înțeles că-mi pare rău că nu avem și noi un patron! N-am făcut decât să remarc că Hoeness și ceilalți n-au avut nimic de suferit de-a lungul timpului, deși asta se putea întâmpla, măcar teoretic.

    @Hippy
    Nu țin morțiș să-l apăr pe Van Gaal. Am scris deja că pentru problemele din apărare este principalul vinovat, dar nu uit că au existat accidentări și nu pot să cred că fundașii au jucat atât de prost, chit că au fost rotiți des între ei.

  7. eu ma tin de 2:
    – apararea/transferuri (LVG)
    – jucatorii nu-l inghit de ceva vreme. nu e doar de la anuntul de necontinuare in vara ;)

    restul, nu mi se par ca s-ar fi vazut daca nu era problema cu jucatorii

  8. @ Catalin, ai scris perfect ceea ce aveam si eu in cap (bineinteles mult mai bine si mai complex), Hoeness a facut enorm pentru Bayern, dar cred ca steaua lui a cam apus. Eu am scris ca nu vad urmatorul sezonr foarte bun, pentru ca ‘si’ viitorul antrenor, nu trebuie sa se inteleaga bine doar cu jucatorii, ci si cu conducerea, care de multe ori are pretentiile unor patroni (gen Abramovichi sau Berlusconi) sau chiar le depasesc. Lui van Gaal i-as atribui o singura vina majora, aceea de a nu transfera jucatori pe posturile pe care erau imperios necesar jucatori de clasa, pentru a demonstra ca el poate sa depaseasca performanta anului anterior.
    De fapt ce rol are Hoeness, la Bayern? Adica ce trebuie sa faca el intr-o zi de lucru?

Lasă un răspuns

