De-aș fi Neuer aș rămâne la Schalke, iubirea mea

Manuel Neuer: un suporter devenit fotbalist celebru (foto: schalke04.de).

Zvonurile conform cărora l-am lua pe Neuer capătă consistență, dar speranța moare ultima. Da, este cel mai bun portar german, peste Kraft momentan, și nu, n-am nimic personal cu el; cu toate astea, există un motiv pentru care îmi doresc ca transferul să pice, spre binele fotbalului, așa cum îl văd eu.

Manuel Neuer face parte dintr-o specie rară, cea a fotbalistului suporter. De când se știe n-a visat decât Schalke. Este membru cotizant al clubului de la vârsta de 5 ani și a jucat doar pentru clubul din Gelsenkirchen. A trecut pe la toate echipele posibile și imposibile de pitici și de juniori ale “minerilor” și n-a crâcnit în fața primului salariu, modest, de profesionist.

În 2006, primul său contract de profesionist stipula un salariu ceva mai mare de 1.000 de euro. «Am fost fericit. Important era că eram la Schalke». (Focus)

La 15 ani a suferit teribil, când ai lui au pierdut titlul în favoarea noastră, în ultimul minut al campionatului (AICI). N-a uitat ziua aia și de aceea l-a maimuțărit pe Oliver Kahn în 2009 (AICI), la finalul unui meci câștigat pe Allianz Arena. “Gestul meu a vrut să fie o palidă consolare pentru ceea ce au trăit fanii lui Schalke în 2001”, s-a justificat ulterior Neuer.

Legătura specială dintre fostul membru al galeriei lui Schalke și ultrașii echipei se păstrează și astăzi. După ani de zile în care și-a încurajat idolii din peluză, scandând încurajări la adresa lor sau măscări la adresa adversarilor (inclusiv la adresa noastră, deci), actualul idol din Gelsenkirchen revine uneori în mijlocul fanilor, pentru a cânta alături de ei (AICI).

Într-un fotbal din ce în ce mai dezumanizat, în care fotbaliștii sunt folosiți și se comportă ca vitele, Neuer îmi poate câștiga respectul, refuzându-ne. Dacă ați fi în locul lui, dacă ați iubi echipa la care jucați, dacă ați încasa acolo milioane de euro (mai puțin decât v-ar oferi alții, dar îndestulător), dacă ați știi că puteți obține mai multe trofee în altă parte – ce-ați face: ați pleca?

Eu mi-aș petrece toată viața alături de Schalke, iubirea mea.

18 comentarii la “De-aș fi Neuer aș rămâne la Schalke, iubirea mea

  1. L-am văzut gafând în nenumărate rânduri(monumental chiar uneori), şi nu mi-se pare un portar atât de bun. „Cel mai bun portar german” nu cred că este chiar cea mai nimerită expresie. Mă gândesc că va veni la FCB şi ne „va mânca” multe meciuri… Cred că Thomas Kraft merită o şansă pe care şi-a câştigat-o singur şi nici Butt nu este chiar de aruncat. Nu cred că staff-ul clubului lucrează unde trebuie. Portar este ultimul lucru de care avem nevoie. Dar, timpul va da răspunsuri la toate.

  2. @BlackEye
    Nu eşti în locul lui, dar vei fi în pielea unui suporter care ştie că portarul formaţiei favorite iubeşte o altă echipă.

    @Ovidius
    Să fim serioşi: dacă Neuer nu este cel mai bun portar german al momentului, spune tu cine este acela. De acord, în schimb, în privinţa faptului că nu postul de portar este marea noastră problemă şi că nu merită să aruncăm zeci de milioane pentru a astupa o gaură acoperită mulţumitor până acum de Kraft.

  3. poate nu sunt corect dar meciul de pe allianz arena cu inter a cam aratat ce portar avem,trei ocazii si toate gol,poate e ghinionul dar de un lucru sunt sigur,neuer e cel mai bun din germania si daca vine la noi ajunge si cel mai bun din lume,sunt de acord ca e crescut de mic de schalke si e echipa sa de suflet dar ca sa faci performanta e nevoie de sacrificii
    avem nevoie de rezultate si trofee iar pentru asta trebuie sa investim
    BINE AI VENIT MANU!

  4. @Liviu
    Sunt de aceeaşi părere cu Hippy în privinţa lui Kraft. Chiar dacă n-a apărat nici un şut din cele trei trase pe poartă de Inter, ratarea calificării nu i se poate imputa lui, ci mai degrabă fundaşilor. În afară de returul cu Roma, aminteşte-ţi şi turul de pe Meazza. Pe acelaşi considerent, şi italienii puteau da vina pe Julio Cesar, dacă pierdeau, dar asta nu înseamnă că brazilianul nu e un portar bun.

    Încă ceva: articolul ăsta se referea la ce mi-aş dori să facă Neuer, nu noi (să investim – asta o ştiam deja).

  5. @Cătălin
    Nu pot să uit golul uşor primit de la Puyol cu Spania la CM 2010, şi poate de aceea am judecat în pripă. S-ar pute să judec greşit, dar mie îmi place şi acest Weidenfeller de la Dortmund. Sunt de acord s-ar putea să nu fie mai bun ca Neuer. S-ar putea ca pe Weidenfeller să-l fi judecat subiectiv şi prin prisma faptului că Dortmundul merge bine.

    Dacă Neuer + Schalke = Love atunci prefer să-l văd cât mai mult cu Gazprom pe piept :) În locul lui aş rămâne la marea iubire. Bayern nu este pentru el, fie şi pentru simplul fapt că MANU(EL) se potriveşte cu ManU(nited) :) ceea ce mă face iar să-mi aduc aminte de zile negre…

  6. parerea mea e ca cei 20 milioane ii putem cheltui altfel , prefer sa intarim compartimentul defensiv unde chiar avem probleme .

    Kraft a prins destule meciuri ca titular la FCBayern , a acumulat ceva experienta si incredere , de ce sa nu-i dam credit in continuare ?

    intrebarea mea este de ce ne aruncam sa facem transferuri inutile ?

  7. @ Catalin – fantastic raspunsul… mi-ai luat-o inainte pt ca si eu vroiam sa zic acelasi lucru… nu exista transferuri inutile intrucat cineva face bani de pe urma lor deci le-a fost util :D

  8. hippy,
    meciul asta imi confirma inca o data ca numai o echipa de fraieri putea fi scoasa de inter in returul de la allianz. dar meciul ala e caracteristic pentru noi in sezonul asta.
    scorul e neasteptat, dar doar ca proportii. nu-s eu fan s04, dar inter chiar e o echipa de batut destul de usor.

Lasă un răspuns

