Hoeness, inventatorul zborului very low cost

Willi Otto Hoffmann și Uli Hoeness în 1979, anul în care primul devine președintele lui FC Bayern, iar al doilea manager al clubului (foto: ndr.de)

Microbiștii germani obișnuiesc să glumească, spunând că «FC Bayern este o bancă ce are ca hobby fotbalul». La perpetuarea zicalei născute din grija șefilor pentru finanțele clubului, grijă pe care unii au considerat-o exagerată, au contribuit și următoarele două povestioare. 

Prima. Sfârșitul anilor ’70 și începutul anilor ’80 a reprezentat o perioadă mai dificilă pentru FC Bayern, în primul rând din punct de financiar. În aprilie 1979 este ales președinte Willi Otto Hoffmann, care-l numește manager pe Uli Hoeness, nevoit să-și agațe ghetele în cui la doar 27 de ani, din cauza unei accidentări la genunchi.

Una dintre primele măsuri luate de acesta avea să șocheze. În decembrie 1979, echipa urma să se deplaseze la Belgrad, pentru returul optimilor Cupei UEFA împotriva Stelei Roșii. Obișnuită să călătorească în condiții foarte bune, delegația müncheneză este surprinsă la vederea avionului care o aștepta pe aeroport.

După cum povestește Willi Hoffmann într-un interviu pentru «Bayern Magazin» (Nr. 6/62), Hoeness apelase la serviciile unei companii aeriene low-cost olandeze, din dorința de a reduce cheltuielile. Când proaspătul manager le-a explicat de ce a costat atât de puțin transportul, călătorii au rămas mască:

De ce fusese atât de ieftin am aflat abia înaintea zborului de întoarcere. În rezervoare nu mai era pic de carburant! A trebuit să adunăm bani de la toți pasagerii pentru combustibil, deoarece iugoslavii nu vroiau să primească decât cash. Imediat după aterizarea la München, avionul a fost trimis la fier vechi.

Culmea, această experiență palpitantă avea să-i salveze viața lui Hoffmann, după cum el însuși a recunoscut în interviul amintit deja mai sus. Fostul președinte se referă la celebrul accident aviatic produs în 1982 și al cărui unic supraviețuitor avea să fie – cine oare? – Hoeness! 

Lumea cunoaște prăbușirea din 1982 a avionului din care a scăpat cu viață doar Uli. Ce nu s-a știut este că și eu trebuia să zbor atunci la Hannover. Faptul că până la urmă nu am mai făcut-o se explică exclusiv prin experiența trăită în 1979, când ne-am întors de la Belgrad la bordul unei aeronave gata să se dezintegreze. 

Secunda. Tot din dorința de a face rost de bani, Uli Hoeness organizează în primii ani ai mandatului său de manager o mulțime de meciuri amicale, spre disperarea lui Pal Csernai, antrenorul de atunci (1979-1983). Are din nou cuvântul Willi Otto Hoffmann, fostul nostru președinte:

Pal Csernai nu era deloc un adept al acestor turnee de verificare și meciuri amicale. Din cauza asta a trebuit să-l păcălim după un meci de campionat disputat la Stuttgart. Uli Hoeness perfectase un amical în apropiere, pentru a doua zi. Csernai se tot mira de ce amânăm atât de mult plecarea spre München. Când a aflat că vom înnopta în Stuttgart din cauza unui amical, s-a supărat atât de tare încât n-a coborât din autocar nici în timpul partidei. Dacă ar fi putut, Hoeness ar fi organizat asemenea meciuri de două ori pe zi, dimineața și după-amiaza, pentru a crește încasările.

P.S. – Mâine are loc Adunarea anuală a acționarilor și membrilor cotizanți ai clubului. La prezidiu va trona Hoeness, ajuns președinte pentru că și-a dovedit priceperea chiar și prin măsuri mai neortodoxe, precum cele amintite aici.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s