0,1369863 € / zi pentru clubul meu

Am devenit al 158579-lea membru cotizant al lui FC Bayern.

După mai bine de 20 de ani de pasiune pentru FC Bayern, în vara aceasta am devenit membru cotizant (Mitglied) al clubului.

Legitimația din fotografie, primită astăzi, certifică acest lucru, dar avantajele ce decurg din noul meu statut sunt infime: livrarea gratuită acasă a revistei oficiale a clubului («Bayern Magazin») înaintea fiecărui meci de pe teren propriu în Bundesliga, ceva reduceri în cazul cumpărării unor produse oficiale și posibilitatea de a comanda mai multe bilete decât ceilalți suporteri (2-4, în funcție de meci), dar fără siguranța că le voi și primi.

De un tratament preferențial la distribuirea biletelor (le-ai comandat – le vei primi sigur) nici nu poate fi vorba, de el bucurându-se doar cei mai vechi 3.000 de membri cotizanți. Chiar dacă numărul personal al fiecărui Mitglied scade cu zeci, sute sau mii de unități de la un an la altul, din cauza retragerii unora mai vechi, bănuiesc că șansele de a ajunge în rândul celor 3.000 de “răsfățați” în timpul vieții mele sunt egale cu zero.

Pentru că locuiesc la mii de kilometri depărtare de München, oricum nu mi-aș fi permis să merg la meciuri decât foarte rar, chit că aș fi avut bilete la discreție. Așadar, nu avantajele enumerate mai sus m-au făcut să plătesc contribuția anuală de 50 €, ci pasiunea combinată cu – să zic așa – mândria apartenenței la clubul favorit, ușor recognoscibilă și demonstrabilă.

Câteva calcule, acum. Contribuția mea zilnică în conturile clubului este una modestă, mai exact 0,1369863 € (= 50 € : 365 zile). În schimb, suma totală anuală încasată de FC Bayern doar banii celor ca mine e una frumușică. Presupunând că eu sunt cel mai nou membru cotizant, rezultă: 158579 x 50 = 7.928.950 €! Ok, totalul real ar putea fi ceva mai mic, pentru că fanii sub 25 de ani și cei de peste 65 de ani plătesc numai 25 €, dar din ce-ar rămâne tot se poate achita salariul lui Schweinsteiger, de exemplu!

P.S. – Cel mai vechi membru cotizant al lui FC Bayern, posesorul legitimației cu numărul 1, se numește Otto Schwab. Bătrânul de 94 de ani a căpătat acest statut în 1934, la doi ani după câștigarea primului nostru titlu de campioni ai Germaniei.

4 comentarii la “0,1369863 € / zi pentru clubul meu

Lasă un răspuns

