A inventat Gazeta Sporturilor o știre?

O astfel de declarație din partea unui antrenor reprezintă mană cerească pentru presa tabloidă de oriunde. Tocmai aici apare problema.

Deoarece autorul necunoscut al articolului de mai sus nu a precizat sursa de inspirație, aproape două ore am măturat site-urile ziarelor din Germania, de la senzaționalistul Bild până la publicațiile mai mult sau mai puțin serioase, locale sau naționale, dar n-am găsit această știre în forma prezentată de Gsp sau într-o formă cât de cât asemănătoare, nici în titluri și nici în conținutul articolelor.

Nu am intenția să mă laud, dar în general ratez prea puține informații care au legătură cu marea mea pasiune, chiar dacă nu toate ajung să fie publicate și comentate pe acest blog (din lipsă de timp uneori, pentru că nu toate mi se par importante și, în primul rând, pentru că numărul lor este foarte mare, iar eu – unul singur).

Fiind om, deci supus greșelii, admit că este posibil ca respectiva știre să-mi fi scăpat nu știu cum. Tocmai de aceea, nu mi-am permis să pun semnul exclamării în titlu și îi voi mulțumi celui care va găsi link-ul izbăvitor. I-aș ruga și pe cei de la Gazeta să-mi ofere un motiv să le cer scuze, dar îmi văd lungul nasului și sunt convins că nici n-au auzit de blogul ăsta.

Până la proba contrarie, înclin să cred (în proporție de 95%, să zicem) că Gsp a inventat o știre. De ce? Nu mă întrebați pe mine. Mai trist este că informația a fost preluată și de prietenul nostru Rhadhoo, care – fără să vrea – le-a oferit cititorilor site-ului său “șansa” să comenteze pe marginea unei declarații care, probabil, nu a fost rostită niciodată.

P.S. 1 – Un caz similar a fost semnalat și de Anglofil.

P.S. 2 – Să fi acordat Van Gaal acea declarație în exclusivitate pentru Gsp? E posibil, din moment ce restul presei românești nu a preluat-o.  

4 comentarii la “A inventat Gazeta Sporturilor o știre?

  1. Salut. Trebuie sa recunosc ca observatia ta e corecta. Eu m-am incantat de titlul articolului si de cantitatea de „senzational” din ea. Specific pentru locul in care muncesc :) Totusi, il cunosc pe tipul care scrie despre FC Bayern la gsp.ro si nu cred ca ar fi inventat el o stire. In plus, de ce ar avea nevoie un ziar sau un site ca Gazeta sa inventeze o stire despre Thomas Muller. Nu e mai putin adevarat faptul ca n-au citat nicio sursa. Asta se mai practica de obicei atunci cand stirea provine de pe fluxuri de stiri gen Mediafax, NewsIn etc. Am cautat si eu pe cele doua mari agentii si n-am gasit stirea. Am gasit insa ceva asemanator intr-un ziar cunoscut din Spania – El Mundo Deportivo:

    http://www.elmundodeportivo.es/gen/20100925/54011900573/noticia/problemas-con-la-bascula.html

    Am luat legatura cu prietenul meu de la gsp.ro si imi va spune el sigur de unde a gasit informatia. Atunci voi posta si aici.

    P.S: Pe viitor o sa fiu ceva mai atent cand mai public stiri despre Bayern. Totusi, nu cred ca este o inventie.

  2. Am primit confirmarea de la Gazeta Sporturilor. Articolul a fost preluat din presa spaniola. Ca si drogatii spanioli, romanii nostri au bagat in ele. Asa s-a ajuns la o stire senzationala, care poate n-ar fi trebuit sa existe.

  3. Uite cum văd eu lucrurile: El Mundo Deportivo a inventat o știre (fără declarație și fără link către sursă), iar Gazeta Sporturilor nu s-a mulțumit să o preia, pur și simplu (tot fără link), ci a inventat și o declarație care să-i dea greutate. Trist. Ți-aș putea da destule exemple de știri inventate sau mult exagerate (vezi cazul menționat de Anglofil) și vreo câteva motive pentru care se procedează astfel, dar prefer să mă abțin. Doar ziceai că tipul de la gsp ți-e prieten, nu?

  4. Pingback: Gazeta Sporturilor a făcut-o lată « FC Bayern pe româneşte

Lasă un răspuns

