Van Gaal: «Am jucătorii care îmi trebuie»

Site-ul  Süddeutsche Zeitung a publicat, azi, un fragment amplu dintr-un şi mai amplu interviu cu Louis van Gaal, care – din păcate – poate fi citit integral doar pe print. Am tradus mai jos pasajul referitor la transferuri şi pariez că aceia dintre voi care (încă) sperau la cine ştie ce mutări spectaculoase vor fi dezamăgiţi.

SZ: În mod surprinzător, se pare că nu vor fi schimbări mari în privinţa lotului.

Van Gaal: Staţi puţin: în apărare revine Breno, un fundaş rapid, cu ajutorul căruia vom putea dezvolta mai bine jocul începând din spate, dacă va fi suficient de bun pentru primul 11. Îl avem apoi pe Contento ca fundaş stânga, motiv pentru care voi încerca să-l folosesc din nou pe Badstuber ca stoper stânga. Contento este mai bun decât Badstuber ca fundaş de bandă, iar un stângaci pe partea stângă a apărării centrale se potriveşte mai bine stilului meu.

SZ: Va exista iarăşi o luptă care va începe de la zero între stoperii Demichelis, Van Buyten, Badstuber şi Breno?

Van Gaal: La mine nu există posturi de titulari garantate. Doar căpitanul Van Bommel, Lahm şi Schweinsteiger au ceva mai multe drepturi. Aşa poate primi fiecare o nouă şansă.

SZ: Aceeaşi regulă va fi valabilă şi în atac, în cazul lui Mario Gomez sau al lui Klose?

Van Gaal: În ambele cazuri, normal. Klose a făcut un Mondial bun. Vedeţi, deci, că există încă posibilitatea de a ne îmbunătăţi evoluţiile. În plus mai este şi Kroos, de la care am aşteptări mari.

SZ: În ce rol?

Van Gaal: În cel al numărului 10. El poate juca şi pe flancuri, dar nu are viteza lui Ribéry pentru a dribla acolo. Kroos are creativitate. Mai întâi, însă, el trebuie să-i ia faţa lui Müller pentru postul de decar, în condiţiile în care ultimul a fost cel mai bun de la Mondial!

SZ: FC Bayern este foarte pasivă pe piaţa transferurilor. Totuşi, se caută un fundaş de bandă? Au fost discuţii despre Fabio Coentrao, pentru flancul stâng, şi despre Gregory van der Wiel, pentru partea dreaptă.

Van Gaal: Nu este vorba numai de cumpărarea unui anume jucător. Respectivul trebuie să se potrivească sistemului meu. Vreau să am fiecare post dublat. Pe dreapta îl avem doar pe Lahm, care poate juca mereu, slavă Domnului! Aşadar, în principiu am nevoie de încă un fundaş dreapta. Dar Van der Wiel nu poate fi rezerva lui Lahm, pentru că a fost titular la Ajax şi la Mondial. Iar pe stânga îi avem pe Contento şi Braafheid.

SZ: Ce înseamnă asta?

Van Gaal: Dacă vom lua un fundaş stânga, va trebui să fie mai bun decât cei doi. În plus, în discuţiile cu şefii clubului, s-a pus şi problema preţului. Pentru un fundaş stânga eu nu voi da 30 de milioane de euro. Nici măcar 15 milioane de euro.

SZ: Nu luaţi în calcul o mutare a lui Lahm de pe dreapta pe stânga?

Van Gaal: Eu cred că jucătorii îşi găsesc identitatea pe cel mai bun post pentru ei. De aceea a fost mutat Lahm de pe stânga pe dreapta. Rezultatul? Joc defensiv mai bun, mai multe acţiuni în atac şi mai multe centrări. Înţelegeţi?

SZ: Păreţi a fi antrenorul perfect pentru FC Bayern, pentru că nu cereţi jucători noi.

Van Gaal: Sunt mereu antrenorul perfect pentru clubul meu. Fiecare dintre echipele pe care le-am antrenat au câştigat mulţi bani. Ajax şi-a putut construi noul stadion, iar Barcelona şi AZ Alkmaar au avut încasări mari. Sună arogant, dar asta este realitatea.

SZ: Şi FC Bayern a devenit mai bogată cu câteva milioane de euro, măcar dacă ne gândim la cota lui Müller, care a explodat.

Van Gaal: Şi nu uitaţi de economia făcută prin faptul că am scăpat de plata salariilor lui Toni, Sosa şi Ottl. Plus suma încasată în schimbul lui Lucio. Ce susţinea presa acum un an? Nu se poate aşa ceva, să plece un jucător atât de bun ca Lucio! Dar eu ştiam că Lucio se poate apăra bine doar aşa cum o face Inter. Eu nu vroiam, însă, să joc ca Inter. Aşa cum vreau eu să jucăm în apărare, Lucio nu poate, s-a văzut asta şi la Mondial.

SZ: Totuşi, nu vreţi să reinvestiţi nimic din sumele economisite?

Van Gaal: Sunt mulţumit, vreau să muncesc. Am jucătorii care îmi trebuie. În plus, am o anumită relaţie cu aceşti jucători. Normal, pot să-l cumpăr pe Van der Wiel. Dar ce se întâmplă după aceea? Se mută Lahm pe stânga? Şi ce se va întâmpla atunci cu Braafheid şi Contento? Eu vreau să-mi îmbunătăţesc jucătorii pe care îi am. Mai degrabă ar trebui să mai vindem nişte fotbalişti, aşa cum am făcut în iarnă. Voi aţi scris atunci: cum poate Van Gaal să facă asta? Dar tocmai datorită acestei decizii am avut atât de mult succes în retur, de aceea am câştigat campionatul şi cupa. Fiecare jucător trebuie să aibă o perspectivă, pentru că cine nu are motivaţie poate deveni o problemă, poate strica atmosfera. Mie îmi ajung 22 de jucători. Trei fotbalişti pe un singur post ar însemna, automat, că în unul din ei nu am încredere.

SZ: Sunteţi îngrijorat din cauza faptului că echipele din străinătate i-ar putea lua pe Schweinsteiger sau Müller?

Van Gaal: Mulţi dintre jucătorii mei au oferte, dar toţi spun: Bayern München este bună, are succes şi un antrenor bun, deci rămânem.

CONCLUZII:

  • un fundaş lateral, cel mai probabil dreapta, ar putea fi singura achiziţie din această vară
  • Demichelis sau Van Buyten îşi vor pierde locul de titular în favoarea lui Badstuber
  • m-a mirat că nici ziariştii şi nici Van Gaal nu au adus în discuţie problema portarului, ceea ce înseamnă că ne vom baza pe Butt (titular) şi Kraft (rezervă)
  • continui să cred că Lahm joacă mai bine pe stânga
  • duelul Kroos – Müller pentru un loc în primul 11 se anunţă incendiar
  • echipa pentru următorul sezon ar putea arăta astfel (4-2-3-1): Butt – Lahm, Van Buyten, Badstuber, Contento – Schweinsteiger, Van Bommel – Robben, Müller, Ribéry – Olici
22 comentarii la “Van Gaal: «Am jucătorii care îmi trebuie»

  1. Inca sper sa vedem un schimb van der Wiel pe Braafheid.. cat despre batalia Muller-Kroos sper sa se lase cu van Bommel infrant si inlocuit de unul din ei intr-un 4-5-1

    Mi-a placut mult cum a jucat Breno pe timpul imprumutului asa ca ma astept sa explodeze sezonul acesta.

  2. ok. si asta e o strategie sa-ti valorizezi jucatorii. nu stiu daca ajungi sa-ti atingi si obiectivul, insa.

    off-topic:parca erau ceva fani pentru noul ‘home-kit’ pe aici. nu mi-a placut foarte tare cand l-am vazut in poze, acum ca-l am in fata nu-mi place nici atat. nu va recomand. astept pareri adverse:)

  3. Zice van Gaal ca este multumit cu echipa asta, dar cu un portar mai bun si un fundas central de calitate nu ar fi un pic mai multumit? Cat despre Chiellini, asta este un nou fantacalcio, un transfer care se poate realiza in proportie de 1.5-2 %.
    @BlackEye scuza-ma ca te intreb, dar de unde esti?

  4. @ BlackEye – Cred ca daca van Gaal e atat de destept pe cat ii acord eu credit… o sa faca la Bayern o mini nationala a germaniei.. cu care sa ia campionatu mondial in 2014 ca antrenor :D

  5. Excelent BlackEye, si din Basarabia si fan Bayern. Superb.
    Vlad, ar fi o chestie interesanta, sa avem 11 jucatori la nationala si vreo 9 titulari. Insa eu nu cred ca van Gaal s-ar potrivi la nationala Germaniei.

  6. Axxter cred ca singura varianta ca van Gaal sa ia nationala germana e sa aiba al Bayern 8-9 germani permanent in primul 11 si cu ei sa conduca nationala spre un titlu mondial.

  7. Vlad, asa ceva este imposibil,la o echipa nationala, sa joace 9 jucatori jucatori titulari, de la o echipa, nici macar sa fie 9 convocati (Spania a reusit sa se apropie cu numarul de convocati la nationala). In acest fel, Bundesliga va ajunge, din nou, un nimeni in drum, iar Bayern o sa ajunga la fel ca si Barca sau Real, adica sa se bata cu eas insasi, pentru titlu.

Lasă un răspuns

