Olaf a dat tonul nebuniei

Fanii lui Schalke o4 îşi poartă pe umeri eroul serii din 2 mai 1984: Olaf Thon.

Pentru că tot jucăm mâine cu Schalke în Cupa Germaniei, iată povestea celui mai nebun meci care s-a disputat vreodată în această competiţie. Cum probabil vă aşteptaţi, am fost direct implicaţi în evenimente.

Pe 2 mai 1984, Schalke 04 a ţinut piept Bayern-ului lui Pfaff, Hoeness, Lerby, Rummenigge şi Lattek din postura de divizionară secundă. Semifinala Cupei Germaniei s-a încheiat cu un halucinant 6-6 după prelungiri, iar eroul partidei a fost, fără dar şi poate, Olaf Thon, care împlinise 18 ani cu o zi înainte. Mijlocaşul gazdelor a marcat un hattrick, egalând pentru ultima dată în prelungirile prelungirilor!

Memorabilă a fost şi prestaţia comentatorului ZDF, total depăşit de evenimente. Reporterul a rostit propoziţia „acesta este golul decisiv” de patru ori pe parcursul meciului, înşelându-se de fiecare dată: la 2-o, 3-2 şi 6-5 pentru FC Bayern, respectiv la 4-3 pentru Schalke. O săptămână mai târziu, bavarezii câştigau rejucarea şi se calificau în finală, la capătul unei partide în care se înscriseseră „numai” cinci goluri!

Într-un interviu acordat revistei 11 Freunde, Thon a rememorat evenimentele din acea seară: „La final, Udo Lattek a declarat că ar da şi 10 milioane de mărci pe mine. Era o sumă fabuloasă. Până la urmă am ajuns la FC Bayern, dar în 1988 şi pentru doar 4 milioane de mărci”; „Comentatorul partidei a aflat că în copilărie dormeam într-un pat al cărui aşternut avea însemnele lui FC Bayern. Asta n-o ştiau decât părinţii mei. De mic visam să joc pentru münchenezi. În mod normal, ştirea n-ar fi picat deloc bine fanilor lui Schalke, dar evoluţia din acel meci m-a ferit de consecinţe neplăcute. Dimpotrivă, am fost purtat pe umeri de suporteri la final”; „Când am ajuns acasă m-au întâmpinat prietenii, care mi-au scandat numele şi m-au aplaudat. Le-am zis doar ‘Mulţumesc, a fost distractiv’, după care am căzut lat în pat şi am adormit buştean. Eram extenuat, chiar dacă în timpul meciului simţeam că aş putea alerga la infinit, că picioarele se mişcă singure”.

Un amplu rezumat video al acestui meci legendar, cu părerile mai multor protagonişti, găsiţi AICI.

FC SCHALKE 04 – FC BAYERN 6-6 (după prelungiri)

Au marcat: Kruse 13, Thon 19, 61 şi 120+2, Stichler 72, Dietz 115 / K.-H. Rummenigge 3, Mathy 12, M. Rummenigge 20 şi 80, D. Hoeness 112 şi 118

Schalke 04: Junghans – Kruse, Dietz, Jakobs, Schipper – Opitz (Berge 106), Dierssen, Thon, Abramczik (Clute-Simon 73) – Stichler, Taeuber. Antrenor: Diethelm Ferner

FC Bayern: Pfaff – Nachtweih, Augenthaler, Beierlorzer, Durnberger (D. Hoeness 77) – Grobe (Kraus 109), Lerby, Pfluger, Mathy – K.-H. Rummenigge, M. Rummenigge. Antrenor: Udo Lattek

Arbitru: Wolf-Gunter Wiesel; Stadion: Parkstadion (Gelsenkirchen); Spectatori: 70.600; Data: 2 mai 1984; Competiţie: Cupa Germaniei (semifinală); Rejucare: FC Bayern – Schalke 3-2 (9 mai 1984)

9 comentarii la “Olaf a dat tonul nebuniei

  1. Dupa reactiile lui Neuer, ceva imi spune ca va fi viitorul portar a lui Bayern. Cei de la Schalke au exagerat cu faulturile, ma mir ca nu a intervenit van Bommel in stilul sau caracteristic. In rest un nou super gol marca Robben si un meci bunicel facut de Bayern.

  2. impresia mea este ca bayern a facut un meci bun. mai ales ca juca cu locul 2. meciul asta trebuia sa fie cu miza, dar eu nu l-am simtit asa. daca e sa compar meciul cu cel cu fiorentina as zice ca acum ma uitam linistit, iar atunci nici in picioare nu puteam sta linistit.
    dupa joc, bayern a fest net mai buna, iar 1-0 trebuia sa fie din primele 90 de minute. singura obiectie este ca robben este cam prea egoist si asta nu e bine pe termen lung, iar schweini este mult mai bun coordonator (sau semi-coordonator) in meciurile cu echipele germane.

  3. Frumos golul lui Robben… Meciul asta aduce ma face sa ma gandesc la doua lucruri: partea proasta e ca am devenit cumva dependenti de Robben… partea buna e ca nu s-a accidentat inca :)

Lasă un răspuns

