Sfârșitul lumii arată altfel

Am pierdut primul meci în Bundesliga după foarte mult timp, dar ”văd” deja titlurile din ziare: ”FC Bayern este în criză!”. Totuși, o înfrângere nu reprezintă sfârșitul lumii. (Mark van Bommel)

N-am văzut live meciul de ieri cu Eintracht (1:2); am citit, în schimb, două cronici și am urmărit un rezumat amplu al eșecului de la Frankfurt. Și căpitanul are dreptate.

Chiar și în condițiile unui joc modest, am fi putut câștiga lejer cele trei puncte, dacă nu ar fi existat cele două erori majore ale tânărului Alaba. Mă bucură faptul că nici unul dintre voi, cei care v-ați dat cu părerea despre meci, nu l-ați pus la zid pe puștiul ăsta de 17 ani, dar tot am de făcut câteva observații punctuale:

  • Nu pot fi de acord cu Alex, care a spus că meritam să pierdem. Pur și simplu, nu înțeleg pe ce se bazează: pentru că am jucat mai prost? Ce naiba, suntem îndreptățiți să câștigăm doar când evoluăm ca la Torino?
  • În buna lui tradiție, Vlad recurge la exagerări: cică am fi fost călcați în picioare de multe ori, în ultima vreme! Haida-de! Nici nu mai are rost să comentez o asemenea părere. În plus, îl consideră răspunzător pe managerul Nerlinger pentru lipsa soluțiilor pe flancul stâng al apărării, uitând, probabil, că Van Gaal a insistat pentru transferurile ”dezamăgirilor” Pranjici și Braafheid.
  • Și Alin greșește, afirmând că schimbările făcute de antrenorul olandez au fost ”jenibile”. Plecând de la premisa că Demichelis era indisponibil și că pe bancă se mai aflau doar Hamit Altintop, Görlitz și Contento ca fundași, pe cine ar fi trebuit să bage în locul accidentatului Van Buyten? Din perspectiva experienței, exista o soluție mai potrivită decât turcul? Aceeași întrebare și în privința înlocuirii lui Pranjici: la 1:0 pentru noi nu e mai îndreptățită folosirea distrugătorului Timoșciuk decât a ofensivului și debutantului Ekici? Sunt convins că nimeni n-ar mai fi criticat atât de dur cele două schimbări, dacă Alaba nu ar fi făcut cele două cadouri gazdelor.
  • În ceea ce-l privește pe Dan, remarc că a trecut (prea) ușor peste acest eșec. Sunt de acord cu el în proporție de 95%; pe de altă parte, mi-e teamă că înfrângerea de la Frankfurt ar putea cântări mult mai greu decât ne-am putea imagina la sfârșitul campionatului.

Rezumând, nu fac parte din categoria celor tentați să transforme înfrângerea de ieri într-un capăt de țară. Se mai întâmplă să pierzi și meciuri pe care, teoretic, trebuie să le câștigi. Din fericire, avem încă suficiente ocazii să reparăm ce am stricat la Frankfurt. Admit că ultimele reprezentații ne oferă oareșce motive de îngrijorare moderată (în nici un caz disperată), dar lumea nu s-a sfârșit ieri și nu se va sfârși nici azi, chiar dacă Schalke va învinge la Hamburg și va trece pe primul loc.

Ca să vă faceți o cât de mică idee despre cum arată pentru mine sfârșitul lumii, dați click AICI, AICI și AICI.

9 comentarii la “Sfârșitul lumii arată altfel

  1. Era normal sa nu fii de acord cu mine pentru ca nu ti-am oferit nici un argument, asa ca o sa-mi completez opinia punctual: 1.Frankfurt a avut mai multe ocazii; 2.Nu il acuz de nici o culoare pe pustiul Alaba (cand l-a introdus in teren, Van Gaal stia care sunt riscurile asa ca este perfect normal ca gafele tanarului fundas sa i se reproseze antrenorului, pe care insa il sustin pentru ca eu cred in calitatile lui david) insa nici nu am dat mai multe ca sa nu ne asumam riscul de a fi egalati pe o greseala (si ulterior batuti pe alta); nu jucam cu manchester ca sa spui ca am dat cat s-a putut; 3. Echipa a jucat intr-o aroganta si automultumire care merita pedepsita; 4. In amintirea meciului trecut, ne-am ghidat atacurile dupa expresia: „Dai-o lui Robben ca inventeaza el ceva”.

  2. @ Catalin – aici tu ai exagerat, chiar daca asta e sportul meu de obicei…. a se vedea belelele cu Eintracht, Freiburg, Koln, Nurnberg, Werder, tremuratul cu Greuther Fürth din cupa, ciorba cu Bordeaux si duelul cu Fiorentina din UCL.. si de fiecare data cand am fost supusi la pressing au fost aceleasi sute de pase inapoi la fundasi care trebuiau sa-si foloseasca abilitatile de creatie si tehnica sa faca ceva cu mingea, lucru care nu e pt fundasi,……la asta ma refeream cu calcatul in picioare daca nu am fost destul de clar prima data.

    Pe o alta tema sa nu-l scoatem basma curata pe Nerlingar si sa dam vina pe Pranjici si Braafheid……. intrucat cred ca aveam sanse f mari sa nu-i vedem nici p-astia in lot daca il iasa van Gaal pe Uli sa economiseasca cum stie mai bine……. si atunci trebuia sa-i admiram pe Lell, Gorlitz, Ottl si Sosa cu ale lor experimente fotbalistice fantastice

    Realitatea e ca lotul de la Bayern e foarte subtire si asta se vede numai de la cine umple primul 11 anul acesta: Butt (portarul de rezerva), Badstuber, Contento, Alaba si Muller (4 juniori) si cu asta se fac lejer 4 din 11 oameni care nu prindeau echipa daca aveam titulari tari pe posturile lor.

    In rest sunt de acord cu tine ca nu e un capat de lume dar nu putem nici sa spunem ca toate-s roz cand nu e asa si sper doar ca din orice critica iese ceva constructiv si ca nu e luata drept aruncat cu bolovani dupa unu si altu de dragul unui comportament pur romanesc.

  3. @catalin
    cred ca altintop e mijlocas dreapta, cel mult fundas dreapta, n-are cum sa-l schimbe pe van buyten, eventual trecut timo fundas central( a mai jucat la zenit pe postul asta si cred ca si la sahtior), iar in cel priveste pe pranjic, daca nu ai cu cine sa-l schimbi, lasa-l in teren, din punct de vedere fizic cred ca sta bine, cel mult il schimbi cu altintop, care e tot mijlocas de banda, e la moda sa schimbe benzile. eu nu l-am acuzat pe van gaal de nimic, doar am zis ca nu a fost inspirat cu schimbarile, ca dovada s-au luat doua goluri dupa schimbarile lui, chiar daca a gresit alaba, poate daca ramanea pranjic il dubla sau il ajuta pe pusti.

  4. am vzut si eu rezumatul lui catalin si acum mi se pare acceptabil/logic ca a pierdut. legat de alaba, la primul gol pasa nu era asa riscanta si nefericita daca lovea corect mingea. la al doilea gol, vina este minora din punctul meu de vedere.
    cteva concluzii:
    – suntem in grafic
    – aspirina a expirat :D

    si o intrebare: ore de ce insista lvg cu tinerii? de voie sau de nevoie?

  5. @Vlad
    Cred, în continuare, că tu ai exagerat. Îţi dau dreptate când spui că avem probleme (destul de) mari în apărare, dar de aici şi până la a afirma că am fost călcaţi în picioare e cale lungă. Pe cei mai mulţi dintre adversarii amintiţi de tine i-am dominat mai mult sau mai puţin, nu rareori de-a dreptul copios. Nu ei ne-au pus cu spatele la zid, ci noi pe ei.

    @Alin
    De acord cu tine: Altintop e mijlocaş sau fundaş dreapta şi, de aceea, poate era mai nimerită înlocuirea lui Van Buyten cu Timoşciuk. Pe de altă parte, lui Van Gaal i-a ieşit de minune cu Badstuber, pe care l-a reprofilat, o bună bucată de timp, din stoper în fundaş stânga. În plus, repet: dacă nu erau greşelile individuale ale lui Alaba, erau mari şanse să câştigăm la Frankfurt şi să nu mai vorbim de pana de inspiraţie a antrenorului în privinţa schimbărilor.

    @mada_tm
    Pe oriunde a antrenat, Van Gaal a apelat la tineri. În concluzie, cred că răspunsul la întrebarea ta este „de voie”.

Lasă un răspuns

