Capul în nori, dar picioarele pe pământ

Ne place mai mult să fim vânaţi, decât vânători. (Rummenigge)

Suntem, în sfârşit, lideri în Bundesliga. Ce poate fi mai frumos? Primul loc la finalul ultimei etape, normal.

Eu susţin că titlul se va decide la o diferenţă minimă (eventual, chiar la golaveraj), mada_tm pretinde că vom avea cel puţin patru puncte avantaj faţă de locul secund, iar Dan este convins că Schalke ne poate da dureri de cap mai mari decât Leverkusen. Cine are dreptate?

Pentru a ne face o idee cât de mică despre ce ne aşteaptă de acum încolo, am înşirat mai jos programul celor trei candidate cu şanse reale la câştigarea trofeului în ultimele zece etape. Citiţi-l, ţineţi cont şi de observaţii şi apoi trageţi concluzia care se impune. 

FC Bayern (52p): 25. Köln (deplasare), 26. Freiburg (acasă), 27. Frankfurt (d), 28. Stuttgart (a), 29. Schalke (d), 30. Leverkusen (d), 31. Hannover (a), 32. Mönchengladbach (d), 33. Bochum (a), 34. Hertha (d).

Leverkusen (50p): 25. Nürnberg (d), 26. Hamburg (a), 27. Dortmund (d), 28. Schalke (a), 29. Frankfurt (d), 30. FC Bayern (a), 31. Stuttgart (d), 32. Hannover (a), 33. Hertha (a), 34. Mönchengladbach (d).

Schalke (48p): 25. Frankfurt (d), 26. Stuttgart (a), 27. Hamburg (d), 28. Leverkusen (d), 29. FC Bayern (a), 30. Hannover (d), 31. Mönchengladbach (a), 32. Hertha (d), 33. Bremen (a), 34. Mainz (d).

Observaţii:

  • Fiecare dintre cele 3 echipe urmează să se dueleze cu celelalte două.
  • În afara partidelor directe dintre cele 3 contracandidate, mai există 5 adversari comuni: Frankfurt, Stuttgart, Hannover, Mönchengladbach şi Hertha.
  • Cel puţin deocamdată, Leverkusen este avantajată de faptul că trebuie să se concentreze doar asupra campionatului, nefiind angrenată şi în alte competiţii.
  • Un dezavantaj (minuscul) pentru noi este faptul că jucăm (ca şi Schalke) 6 partide din 10 în deplasare, în timp ce Leverkusen are doar 5 meciuri afară.
  • Stăm cel mai prost în privinţa locurilor de disputare a confruntărilor cu cele două contracandidate: vom juca în deplasare şi cu Schalke, şi cu Leverkusen.
  • Avem, teoretic, cel mai uşor program: spre deosebire de Schalke şi Leverkusen, am scăpat deja de 3 adversari incomozi (Dortmund, Hamburg şi Bremen).

CONCLUZII: Există o grămadă de motive să credem că vom redeveni campioni, după un an de pauză. Putem visa, dar nu prea mult. Pentru e evita o mare dezamăgire, trebuie să rămânem cu picioarele pe pământ. Spre deosebire de Dan, rămân la părerea că principalul nostru adversar va fi Leverkusen. Situaţia la vârf se poate limpezi sau tulbura şi mai rău în intervalul etapelor 28-30, când fiecare dintre cele trei pretendente la titlu va juca împotriva celorlalte două. Pronosticul lui mada_tm, că vom cuceri trofeul cu un avans de minim patru puncte, se poate adeveri doar dacă nu pierdem în faţa contracandidatelor. În caz contrar, campioana va fi decisă la fotofinish.

25 comentarii la “Capul în nori, dar picioarele pe pământ

  1. Mare brânză, Dane! Fiecare dintre voi va putea face acelaşi lucru, dacă varianta pe care o susţine se va adeveri.
    Mizez mai mult pe Leverkusen pentru că Schalke este o trupă solidă, dar previzibilă. În afara faptului că se apără bine de obicei, nu m-au impresionat cu nimic în cele câteva meciuri pe care le-am văzut. Bayer, dimpotrivă, joacă mult mai efervescent, este mai greu de citit. Ne va fi mai greu să-i batem pe ai lui Heynckes, decât pe ai lui Magath. Părerea mea!

  2. vom vedea, Cataline…vom vedea…

    si daca-mi iese…va fi mare branza!!!…deoarece am fost singurul care a crezut in asta…si tu si ceilalti varianta lever.

  3. Bayern – 3 meciuri grele (VfB, S04, Leverkusen)
    Leverkusen – 5 meciuri grele (HSV, BVB, S04, Bayern, VfB)
    Shalke – 5 meciuri grele (VfB, HSV, Leverkusen, Bayern, Werder)

    Cred ca programul ramas ne avantajeaza si daca reusim sa ne castigam meciurie cu cele 2 contracandidate plus VfB fara sa ne impiedicam cu echipele mai mici o sa castigam macar la 6 puncte diferenta.

    Avem si ocazia sa ne vedem linistiti de UCL cat timp HSV trece de Anderlecht, Wlfsburg de Rubin si Werder de Valencia iar noi ne vedem de treaba si invingem la Florenta.

    Cat despre contracandidate imi e absout indiferent cine e contracandidata directa cat timp terminam pe #1 la sfarsit.

  4. @Dan
    De ce eşti atât de sigur că doar tu o vezi pe Schalke principala adversară în lupta pentru titlu? Până una, alta, doar eu mi-am exprimat opţiunea clară pentru Leverkusen. Eşti convins că şi ceilalţi gândesc ca mine? Mai bine i-ai întreba, înainte de a te considera „singur împotriva tuturor”.

    @Vlad
    Nu reuşesc să văd legătura între parcursul european al lui HSV, WfL şi Bremen şi subiectul acestui articol. Că programul ne avantajează – am spus-o şi eu, deja. Dacă învingem Schalke şi Leverkusen – ai dreptate – putem câştiga detaşat campionatul.

  5. am mers si io „la ghici”, Cataline,zicand ca sunt singurul care o vede pe schalke :))…am zis sa probez aura de vizionar…:D…o fi bine?o fi rau?…

  6. @ Catalin – Daca HSV, Wolfsburg si Werder continua in cupele europene o sa fie mai obositi si mai putin concentrati pe campionat lucru care cred ca o sa le aduca mai multa inconsistenta deci nu am avea din cele 3 echipe niste posibil concurenti neasteptati. Pe de alta parte asta ne dezavantajeaza intrucat S04 si Leverkusen sunt echipe care nu au decat campionatul si eventual cupa asa incat o sa aiba jucatori mult mai odihniti deci sanse mai mari pt un parcurs constant.

  7. Cum de e posibil să crezi că Hamburg, echipă clasată la 12 puncte în spatele nostru, se mai poate implica cu adevărat în lupta pentru titlu? Ce să mai vorbim de Bremen (-14p), sau Wolfsburg (-21p)? În cel mai bun caz, aceste formaţii pot juca rolul de arbitri, încurcându-le pe Leverkusen sau Schalke, dar la titlu nu mai au cum să spere. Să fim serioşi!

  8. Sper sa ma insel, dar cred ca tocmai Bayern sa fie principalul contracandidat la titlu. Ultimele meciuri imi aduc aminte de startul campionatului. Incep jucatorii sa nu mai joace acel fotbal frumos de la sfarsitul anului trecut, iar reintegrarea lui Ribery in echipa aduce un minus clar jocului de echipa practicat inainte de pauza competitionala. Desi a marcat golul cu Hamburg, a fost dupa Gomez cel mai slab de pe teren. Apropo la chestia aceea cu donatiile pentru Bayern, daca tot jucatori ca si Gomez se vor cumpara, atunci prefer sa nu imi cheltuiesc banii.

  9. s-ar putea ca Vlad sa fi vazut ceva…Bayern are cele mai usoare meciuri dintre toate cele 3…cred ca victoria cu HSV din week-end va cantari greu dupa ce si Lever si S04 vor juca impotriva lor…macar una se va incurca…cred ca, totusi, S04 va termina in fata lui Lever – nu a pierdut niciun meci in Bundesliga…trebuie sa inceapa sa li se duca si lor forma asta…intrebarea e alta: lui Bayern i se poate aplica aceeasi logica? ca nici noi n-am pierdut de la sfarsitul lui septembrie

  10. Schalke are un mare dezavantaj din punctul meu de vedere. Joaca meciuri consecutive cu VfB, Hamburg, Leverkusen si Bayern. Daca ia 10 puncte din seria asta, preferabil egalul sa fie cu Stuttgart sau Hamburg, se incurca rau lucrurile :) Dar la cum vad eu lucrurile, cred ca Bayern e principala favorita.

  11. @Axxter
    M-am temut şi eu că reintegrarea lui Ribery în echipă ar putea afecta mecanismul care începuse să funcţioneze aproape perfect, începând de la Torino. Pe de altă parte, nu poţi ţine un asemenea jucător pe bară.

    @Stefan
    Nu înţeleg de ce toată lumea se aşteaptă ca Leverkusen să mai şi piardă. Este o lege (scrisă sau nescrisă) în acest sens? Nu cred că trebuie să mizăm pe asta când analizăm şansele la titlu.

    @Ionut
    Normal că FC Bayern este principala favorită la câştigarea campionatului, măcar pentru faptul că este pe primul loc acum, cu un avans de două puncte faţă de următoarea clasată.

  12. @ Catalin

    Pe de o parte parca vreau sa ramina Frank, pe de o parte… nustiu. Ar fi fain daca in caz ca il vindem, sa-l aducem in centru pe Gourgouff iar Kroos sa treaca pe banda + Ozil (Robben prea des se accidenteaza), facem schimb cu Wofsburg – l-il dam pe Gomez, ni-l dau pe Dzeko :D iar daca mai scoatem niste bani din buzunar pentru un fundas ar fi in genere „atpad” cum zic rusii :P

  13. Eu zic sa-i aducem si pe ronaldo, messi, xavi, iniesta si ibrahimovic… nu vor fi titulari dar dau bine la numar nu? :))
    Acum serios eu as fi foarte multumit sa-l pastram pe franck si sa cumparam doi fundasi (unul central si unul de banda) si un portar tanar (dar nu trebuie sa ne grabim caci butt nu ne da emotii). De asemenea, am putea renunta la demichelis(ESTE SLAB, SINCER), lell si altintop (stau degeaba) odata cu revenirile imprumutatilor kroos, breno si ottl (braafheid nu tin neaparat sa se intoarca…)

  14. Mai pe subiect sau mai „modern” spus, on topic: avem din cele 3 candidate la titlu (noi, lever si schalke) noi avem programul cel mai usor.
    Despre principala contracandidata: mizez tot pe leverkusen, impartasind parerea lui catalin, conform careia farmacistii au un joc mai entuziast (fact ce-i face mai periculosi) decat schalke care se bazeaza pe acel joc defensiv foarte elaborat dar care aduce uzura si oboseala si lasa problema golurilor pe seama contraatacurilor.
    Acum nu putem afirma ca in sfarsit suntem favoriti la titlu pentru ca asta era de fapt premiza campionatului (in mod clar suntem si vom fi an de an favoriti la titlu in bundesliga datorita lotului, investitiilor si nu in ultimul rand numelui) deci intr-un fel nu s-a schimbat nimic. Practic, putem afirma ca am ajuns acolo unde trebuie…

  15. VAN GAAL este de aceeaşi părere cu Dan: „Leverkusen joacă foarte bine, este o echipă echilibrată, dar care a mai slăbit ritmul în ultimele etape. Schalke, pe de altă parte, a găsit mereu forţa de a rămâne acolo, sus. Schalke este cel mai puternic adversar al nostru. În plus, are şi cel mai bun antrenor german”. (TZ)

  16. aaa….si eu sunt de parare cu Dan, ca bayer nu va tine ritmul. cred ca deja am zis ca banuiala mea e ca ei vor termina pe 3.

    @dan: nu esti singurul! tzeapa :)))))

    @axxter: chestia asta am mai discutat-o, dar intr-un altfel. o serie asa de lunga de victorii atrage atentia, dar si orgoliul adversarilor. pentru mine, era de asteptat ca lucrurile nu vor putea merge in acelasi ritm de joc. ce m-a intrigat pe mine este faptul ca in ultimul meci, a doua repriza au fost aproape morti. asta e tare ciudat! sper sa mai aiba ceva baterii…
    legat de gomez…. :))))))))))

    @BlackEye – Dzeko e luat deja de milan…

    cat despre lotul de jucatori….ceva prin aparare si ceva pe la mijloc/centru ne trebuie. eu l-as tine pe ribery, dar nu cred ca e cazul sa mai discutam…

  17. meciul cu hamburg a fost de departe cel mai reusit (de la inceputul anului)…hooo, nu sariti!!! nu ma refer la reusitele tehnice, ci la faptul ca :

    1.am invins intr-un meci esential(am scos-o practic pe hamburg din lupta pt champ league)
    2.am invins un adversar incomod (nu mai castigasem din 2003 cu ei, parca)
    3.am invins pe final…acest lucru e un oxigen pt moral…

    PS: si mai este cliseul: o echipa mare se vede si cand castiga jucand prost

  18. bayern va castiga detasat campionatul, locul 2 sunt de parere ca-l va lua schalke, leverkusen joaca cam la fel ca si hoffenheim anu’ trecut, joaca bine, dar n-are cu ce! Au o echipa subtire, dar antrenor bun, de asta au ajuns pana aici!

Lasă un răspuns

