Simpaticele mele. Voi aveți așa ceva?

Ok, deci poți fi suporter, nu doar simpatizant, al unei echipe străine. Buuun… Să continuăm dezbaterea începută sâmbătă. Câți dintre noi au și una sau mai multe formații pe care le simpatizează, dintr-un motiv sau altul? În ceea ce mă privește, există cinci trupe după ale căror rezultate mă uit mai atent decât după ale altora, dar asta nu înseamnă că pasiunea mea e împărțită între FC Bayern și ele. Exclus! În primul caz e vorba de iubire; în celelalte – doar de simpatie.        

Sportul Studenţesc: când eram pici, băieţii mai mari care-şi făceau veacul în faţa blocului mă înnebuniseră cu certurile lor pe tema „Cine e mai bună: Steaua sau Dinamo?”. A fost suficient ca Sportul, o echipă pe care nimeni n-o băga în seamă, să-i bată o dată pe dinamovişti şi gata: mi-a devenit simpatică.

Everton: la începutul anilor ’90 ne strângeam mai mulţi în apartamentul unui prieten care avea calculator (HC, ce vremuri!) şi ne distram cu o variantă primitivă a Football Manager-ului. Cum nu puteai juca decât cu echipe din Anglia, eu am făcut ceva de genul „ala, bala, portocala” şi am primit nişte „caramele”.

Atletico Madrid: cum eram deja suporter al lui FC Bayern, cunoşteam bine marea rivalitate cu Real pe plan european. Pentru că Barcelona nu mi-a plăcut niciodată, pur şi simplu din oficiu, mi s-a pus pata pe Atletico, mai ales că mă distrau deraierile comportamentale şi verbale ale legendarului Jesus Gil.

Feyenoord: olandezii mi-au devenit simpatici inclusiv din cauze textile. Mai exact, mi-au plăcut tricourile trupei din Rotterdam, mai mereu cu tente retro. Au mai contat stadionul lor, fascinant de simplu ca formă, dar incandescent ca atmosferă, și suporterii fanatici din temuta Het Legioen (Legiunea).  

Internazionale Milano: pentru tripleta Brehme – Matthäus – Klinsmann, întâmplător fotbaliștii mei favoriți din naționala Germaniei care a defilat la Campionatul Mondial din 1990. A mai contat și faptul că la aceeași echipă a jucat inclusiv marele Karl-Heinz Rummenigge, care a făcut spectacol pe Giuseppe Meazza.

24 comentarii la “Simpaticele mele. Voi aveți așa ceva?

  1. Interesanta tema… personal, inafara de Bayern, am tendinta sa simpatizez cu adversarii echipelor care ne-au facut viata amara adica barca (vs real), inter/juve/roma (vs ac milan), liverpool/arsenal (vs manchester).

    La capitolul textile imi dorect un tricou alb/rosu al celor de la Feyenoord cam de cand fug dupa un tricou al lui Brazzo. Daca tricoul lui Salihamidzic a reusit sa ajunga la mine inca mai caut un tricou alb-rosu fara numele vr-unui jucator inscris pe el dar cu numarul 20.

  2. Am tricouri acasa de la : feyenoord, arsenal, italia, manchester utd, rapid si anglia insa ROMA RAMANE ROMA! Simpatizez in general cu echipele care au suporteri fanatici. Echipele din Anglia ma atrag cel mai mult.

  3. Oameni buni…nu simpatizez cu nimeni…
    Pot spune altceva(poate o viitoare intrebare a lui Catalin):

    Pe cine urasc din suflet si cu toata fiinta mea? Real si Milan

    Tinand cont de acestea, nu pot sa neg faptul ca din 2005…Liverpool imi e simpatica pentru ca mi-a oferit finala pierduta de Milan. Si in ce fel!!!

    PS: tinand cont ca simpatia pleaca de la ura…e interpretabila situatia…

  4. Suporter: Bayern
    Simpatizez (din Romania) cu: Steaua, CFR, FC Arges (motivul seamana izbitor cu cel pentru care a ales catalin sportul… toti tineau cu steaua si dinamo iar atunci arges era pe locul 2 dupa ce tocmai umilise dinamo… si am inceput sa tin cu ei)
    Simpatize (din lume care se rezuma pana la urma la europa): Arsenal (jocul lor de pase simple ma incanta), Manchester (cat a fost ronaldo acolo, ulterior mi-a mai disparut simpatia in timp ce pentru ronaldo mi-a trecut de tot… pentru ca semnat cu real si deodata am inceput sa-i vad si defectele: e ingamfat, egoist… etc), Barcelona (tot pentru jocul de pase si infrangerile pe care le aplica cu gratie de ani buni celor de la real), Milan (pentru Ronaldinho… in opinia mea cel mai bun jucator al deceniului… a fost cel mai detasat castigator al balonului de aur si asta pe merit)
    Urasc (din Romania): Dinamo
    Urasc (din lume): Real Madrid (pentru prea multe lucruri ca sa le mai pot enumera… dincolo de rivalitatea europeana cu cei de la bayern… pot aminti doar faptul ca se cred stapanii lumii aruncand bani pe jucatori descoperiti si crescuti de altii sau pe jucatori de doi lei – gen pepe)

  5. Inter, clar, numarul 1 :)

    Apoi vin Schalke, pt ca a luat o UEFA chiar pe Meazza, Real, din motive de Hagi, Arsenal, imi spuneam ca porecla de tunari inseamna ca sunt Steaua Angliei, Marseille, pt fani si pt ca au eliminat-o pe Dinamo in 92, River Plate, pt ca ma fascineaza fotbalul argentinian. Si cam atat :)

  6. aaa…si am citit din urma ce ati mai scris la discutia originala. n-am vazut nicio marturie gen cola-cola (stii voi..reclama aia cand se duce ala se se bucure in baie) :))))
    apropo, este in timisoara un TM-XY-FCB. o masina germana (cine s-ar fi gandit ?! :D ), dar nu chiar din zona bavareza, dar cu fulare, bradut si parca si tapiterie FCB. ce ziceti?;)

  7. Simpatie mare din Romaina pt. Steaua !
    Din afara mai urmaresc rezultatelele echipelor – Saint-Étienne , Ajax, Lazio …cand am timp !
    Urasc din Romania : Dinamo
    Din afara : 1860 Munchen , Stuttrgart , Juventus , Real Madrid , Milan ,Manchester …imi doresc sa castige daor cand am pus la pariuri pe ei :))

  8. @Marius Francisc
    Tricourile din colecția ta sunt originale sau făcături? Nu de alta, dar oricine își poate umple dulapul cu falsuri.

    @Alex
    Culmea este că eu nu îi urăsc pe Real Madrid, poate tocmai datorită uriașei rivalități pe care o avem cu ei. E vorba de respectul față de un adversar puternic, care ți-a oferit ocazia unor meciuri de poveste.

    @Alin
    La capitolul naționale chiar n-am simpatii. Susțin Germania și atât.

    @mada_tm
    Ce să zicem despre mașina respectivă? Nu m-ar mira să aflu că este a lui Alin, care spunea mai demult că până și băiețelul lui are un set complet de hăinuțe cu FC Bayern :-) (sper că-mi aduc bine aminte).

    @Nastase4Case
    Nu ești singurul oltean de aici. Și Gogu ține cu Craiova.

  9. @mada_tm
    Ai retinut bine cu setul de hainute, doar ca e vorba de fetita, nu de baietel, el e prea mic, d-abia a aparut. masina, e germana, dar nu e aia, numarul meu l-a ales nevasta-mea.
    Apropo, de ziua mea am primit 5 bluze cu insemnele lui bayern, luate de la allianz arena, o sampanie cu sigla firmei, pe care nu vreau sa o desfac, baloane cu bayer albe si rosii, un parfum bayern, un inel cu fc bayern, o minge cu bayern,…, adevarul e ca sunt obsedat de bayern. Bineinteles ca si Darius(fiul meu de 9 luni) va avea parte de multe chestii cu bayern. Fiica mea de 4 ani stie o gramada de fotbalisti, dar numa’ de la bayern.

  10. @ gorjanu

    Da, mi-a sarit. sper sa nu pice in Serie B. Putina compasiune si mila fata de rivali nu strica, e umilinta si mai mare pentru ei!

    @ catalin

    bluza ta cu bayern e originala?

  11. Catalin,

    Cum o consideri tu rival respectabil pe real, eu incadrez in acea categorie doar pe Borussia Dortmund… o echipa pe care nu o sa o pot ura niciodata… si imi face mare placere sa urmaresc duelurile dintre bayern si ei (din pacate borussia nu se mai ridica la nivelul echipei de altadata dar ramane un rival periculos pentru bayern). Daca e sa ma intrebi vreodata pe cine vreau pe locul II in germania tot timpul o sa zic Borussia.

  12. p.s. cred ca o pot adauga totusi si pe leverkusen (este un adversar de temut si in plus ne-a furnizat in ultima vreme destui jucatori cu care am obtinut rezultate excelente: ballack, lucio, ze roberto)

Lasă un răspuns

