Întrebare veche de când fotbalul

Andrei Niculescu, șeful departamentului de fotbal internațional de la Gazeta Sporturilor, a lansat AICI o dezbatere interesantă, chiar dacă subiectul a mai fost și va mai fi discutat. Cititorii sunt întrebați dacă este posibil să fi suporter, nu doar simpatizant, al unei echipe din străinătate. Răspundeți-i, pe blogul lui sau pe acesta.

15 comentarii la “Întrebare veche de când fotbalul

  1. Sondaj: Poţi ţine cu o echipă din afara ţării mai mult decît cu una de aici?”

    Deci… e foarte posibil… peste toate sunt fan Bayern de vro 14 ani incoa…. cat despre echipele romanesti parca CFRu si Dan Petrescu cu Unirea imi adusesera o urma de respect pt fotbalul romanesc care altfel imi provoaca greata cu Jiji in frunte.

    Pentru mine fotbalul fara Bayern e ca Formula1 fara Schumi… adica nu-mi prezinta vr-un fel de interes atat timp cat nu-mi pot vedea favoritii si binenteles sunt si formatiile la meciurile carora ma mai uit foarte rar in speranta ca-i vad pierzand, adica ManU si AC Milan.

  2. Eu pot… insa sunt situatii si situatii… nu-mi sariti in cap dar cand a venit bayern la bucuresti am vrut sa bata steaua (si motivul era cat se poate de simplu… pentru steaua acele 3 puncte erau mana cereasca si posibilitatea unui progres… bayern s-ar fi calificat si fara ele) asta nu inseamna ca nu mai tineam cu bayern in acel moment… Cu echipele romanesti tin in europa insa nu o sa stau sa rabd niciodata sa vad un meci al lui dinamo sau timisoara in campionat… daca joaca in europa e altceva… pe steaua o mai urmaresc (sa zicem ca simpatizez oarecum cu ei)… si clujul imi placea intr-o vreme si ii mai urmaream

    P.S. cand ma refer la steaua ma refer la steaua nu la gigi… din pacate astazi cele doua nume se „confunda”

  3. Pana acum cateva luni, cand eram intrebat cu cine as tine daca Steaua ar da nas in nas cu Inter, as fi raspuns fara sa rasuflu: Steaua. Dar cand la clubul cu care ai deschis ochii in fotbal se petrece ceea ce se petrece, e cam greu sa fiu asa de sigur. Sa nu fiu gresit inteles. Am ramas stelist, sunt abonat de multi ani pe Ghencea, doar ca simt asa o mare lehamite sa mai merg pe stadion. Abonamentul va fi reinnoit si in anii care vor urma, dar nu stiu cat de des voi mai merge pe stadion. Poate doar cand va veni Inter. Si atunci nu stiu exact pe cine voi sustine.

    Ok, dupa ce am vorbit putin pe langa subiect, raspund si la intrebare: da frate, se poate. Ar fi trebuit sa ma vada pe mine la recentul meci cu Milan si n-ar mai fi scris acel articol :P respectand aceeasi logica, ar fi trebuit sa fiu fan Hagi, nu Ronaldo sau Zidane, era mai corect sa ascult La Familia, nu 2 PAC etc etc. Poate comparatiile sunt putin fortate, dar eu asa vad lucrurile :)

  4. Nu am citit si nici nu cred ca voi citi articolul lui Andrei Niculescu. Dansul fiind fan inrait al Primerei Division, m-a dezamagit de fiecare data cand a comentat meciurile lui Bayern, singura lui grija fiind unde se transfera Ribery, la Real sau Barcelona, fiecare dintre aceste echipe avand avantaje sau dezavantaje in acest sens. Iar cat despre „a fi suporter, nu doar simpatizant al unei echipe din străinătate”, eu, am ramas absolut incantat de echipa nationala a Germaniei din Italia in 1990, din care faceau parte cativa jucatori a lui Bayern, iar din acel moment am devenit suporterul pe viata al acestei echipe (ulterior am cultivat aceasta pasiune pentru Bayern). Facand o analogie, fiecare pentru a fi cu adevarat suporter al unui club din starinatate, trebuie sa fie un moment in care sa il impresioneze intr-o asemenea masura, sa considere aceea echipa cea mai buna care a existat vreodata.

  5. eu am tinut cu nationala germaniei incepand cu 86…m-a impresionat revenirea din finala…impotriva unui azteca ostil…din acel moment spiritul german a pus stapanire pe mine…aveam 8 ani
    Intamplarea a facut ca Bayern sa fie prima echipa de club germana pe care am vazut-o la TV in 87(impotriva lui Porto)
    De atunci nu exista decat Bayern si Germania…atat

  6. Sincer, nu mă așteptam ca tema acestui articol să vă îmboldească să scrieți comentarii atât de lungi, în care să încercați să răspundeți la sondajul ziaristului gsp pe înțelesul tuturor. Mă bucură că ați făcut-o și, ca urmare, mâine am să vă adresez o întrebare legată oarecum de acest subiect.
    Până atunci, a venit și rândul meu să spun răspicat DA, poți fi fără probleme suporterul unei echipe străine și să nu susții nici o formație românească.

  7. E car k poti sa fi suporterul unei ekipe straine fara a sustine o ekipa din Romania !
    Eu tin cu Steaua in campionat , imi place sa stau in galeria lui Steaua cand vine in apropiere de TG-JIU , simpatizez mult Steaua pt. tot ce-a facut pt. fotbalul romanesc dar cand a jucat cu Bayern mi-am dorit sa fie spulberata de nemtzi pt. a vedea cat este de evidenta diferenta intre fotbalul campioanei noastre si fotbalul lor.
    Marturisesc ca nu am fost la nici un meci al echipei Steaua in Ghencea dar cu eforturi considerabile am reusit sa ajung pe Allianz Arena !
    Respect Steaua – Va iubesc Bayern !

  8. pentru mine e mai greu pentru simplul fapt ca prima oara am fost la Poli la 4-5 ani. eu nu retin, dar batranul meu sustine :D
    Poli a fost intotdeauna mai accesibila…meciuri, perioada de liceu din galerie, deplasarile mai recente etc.
    Insa, sunt fan Germania din 90, poate chiar mai mult decat fan Romania (insa asta e discutabil deoarce Romania nu are frecventa Germaniei, iar totul despre Romania se obtine foarte simplu deschizand televizorul), iar cu Bayern cam din 1994 de la Franz, Matthaus, Helmer si compania. Bine, de fapt mie imi place mult si atitudinea pozitiva a nemtilor,lucru care probabil a facilitat afinitatea :)

    eu v-as intreba altceva: cat e de greu sa fii fan bayern/germania avnd in vedere ca sunt multe alternative mai atractive?fotbalul spaniol, englez si chiar italian (hmm)

    ps: nu am profil de ultras-fanatic
    pps: Franz – mare om!

  9. @Axxter
    Nici eu nu mă dau în vânt după stilul în care comentează Andrei Niculescu, dar trebuie să admit că e chiar decent față de alții.

    @Dan
    Și eu la fel, mi-a căzut cu tronc naționala nemților tot în 1986, la Mondialul mexican. De altfel, din ce-mi mai aduc aminte astăzi, ăla a fost primul meci pe care l-am văzut și din care mai rețin câte ceva.

    @Ionuț
    E nasol, dacă iubirea pentru un club s-a diminuat din cauza unui singur om. Dacă la FC Bayern ar veni, prin absurd, un patron ca cel din Ghencea, sunt convins că nu voi simți ce simți tu acum pentru Steaua.

    @mada_tm
    Întrebarea ta nu-și prea are rostul, din moment ce ții cu o echipă. Doar nu o susții împotriva propriei voințe! Dacă ești fan adevărat al unei formații, înseamnă că formația respectivă este pentru tine cea mai tare din parcare, este cea mai bună, cea mai frumoasă etc. Părerea mea! Există, e adevărat, și suporteri conjucturali, care ajung să țină cu echipa X pentru că este pe val la un moment dat și pentru că așa este a modă. Dar fanii de genul ăsta se dezic repede de favoriții lor, dacă aceștia vor traversa o perioadă (mai) proastă. Cred că întrebarea ta era mai potrivită pentru astfel de suporteri, nu pentru cei de aici :-).

  10. Cata, cine a vorbit despre un sg om? Acolo mai sunt un presedinte lingau si incompetent plus un antrenor sclav. Nu e vorba de un om, e vorba de o intreaga situatie :) Ca sa fiu mai clar, e vorba despre cum clubul trateaza suporterii. Iar iubirea nu s-a diminuat. Steaua nu inseamna doar fotbal, Steaua inseamna si handbal, baschet, hochei sau rugby :D

    Si ca un amanunt interesant, eu sunt fan Inter din cauza nemtilor. Si eu am tinut cu Germania in 90, iar Matthaus, Brehme si Klinsi erau preferatii mei. De aici, povestea e simpla… :P

  11. Raspunsul e clar si ferm: DA, este posibil să fi suporter, nu doar simpatizant. Sunt suporter al Germaniei si al lui Bayern din anii ’74-’75. Primul meci pe care l-am vazut, copil fiind, este finala mondiala din 74 cu o Germanie compusa majoritar din jucatorii lui Bayern. Apoi am vazut finalele CCE din 75 si 76 si m-am indragostit iremediabil de fotbalul german (Oh God ce batrin sunt!). Pot spune ca sunt norocos ca i-am vazut pe Beckenbauer si pe Gerd Muller live…
    De ce asa? Pentru mentalitate! Germania e mereu o certitudine, indiferent de joc (nu foarte spectaculos) Germania e mereu acolo, pe locul 1, 2 sau in semifinale. Pentru seriozitate si profesionalism, pentru lucrul bine facut si pentru ca e totusi un sport unde pierzi sau castigi, am tinut cu ei si dupa rateurile de la CM 94, 98 sau CE 2000 sau 2004. Am fost la meciul cu Romania din 2004 (1-5) si cred ca am fost singurul de pe stadion care am sarit la golul lui Lahm (era 0-5 in momentul ala…). De ce? Pentru ca Germania urma sa joace la turneul final european din acel an iar Romania nu…
    Si inca ceva: nu ma uit la campionatul romanesc, n-am echipe preferate din tara, iar in toamna am tinut cu Stutgart… Asta pentru ca din toata mizeria care este in Romania de ce ar face fotbalul exceptie? Uitati-va numai la o rubrica de sport din ziare sau la TV si analizati care este proportia dintre stirile strict sportive si cit este mondenism sau mai rau balacareala… Apoi vizionati o rubrica sportiva de pe RTL, Pro7 sau Sat1 si analizati!

  12. @Horia Timisoreanu
    Incredibil, şi eu am fost la celebrul România – Germania din Giuleşti şi credeam, ca şi tine, că sunt singurul care ţine cu nemţii! Am stat chiar la peluză, printre fanii Rapidului; îţi dai seama ce „bine” m-am simţit când Pleşan şi compania făceau spectacol!
    Altfel, da, cred că eşti norocos că ai văzut marea echipă a lui Bayern din anii 70.

  13. Haha.. asta e intradevar un eveniment rar si ma surprinde placut sa aud ca au fost si altii in aceiasi situatie ca mine… ce injuraturi mi-au auzit urechile in barul in care am vazut Romania – Germania cand ma enervam ca ratau nemtii in timp ce ne caftea Romania si eu eram singurul cu un tricou german…. ocazie cu care a iesit iar la iveala „clasa” multor suporteri romani in concordanta cu care se prezinta si echipele romanesti.

Lasă un răspuns

