Despre un transplant riscant de aripă la Bremen

Pentru că presa şi marea majoritate a suporterilor abia aşteaptă revenirea lui Ribéry în meciul de mâine de la Bremen, îmi asum eu rolul lui Gică Contra, mărturisind că evenimentul cu pricina îmi dă ceva frisoane.

Faptul că Franck e iarăşi apt m-a bucurat şi pe mine, dar nu într-atât de mult încât să ţopăi. Toţi ştim ce valoare are francezul, aşa că nu are rost să discutăm despre plusul pe care ni-l poate aduce. Prin urmare, să ne concetrăm puţin pe eventualul minus. Mă tem că reintegrarea lui presupune anumite riscuri în contextul actual.

  1. Din cauza accidentărilor recente, care l-au obligat multă vreme să se antreneze doar individual, cred că Ribéry nu a deprins, încă, automatismele învăţate de ceilalţi în privinţa jocului colectiv. În momentul în care francezul va fi aruncat în luptă, în repriza a doua a meciului cu Werder, flancul nostru stâng ar putea începe să scârţâie, văduvit fiind de Thomas Müller, mult mai deprins cu sistemul de pase impus de Van Gaal.  
  2. Ca orice jucător conştient de statutul său de vedetă, Ribéry s-ar putea lansa în acţiuni individuale în detrimentul jocului colectiv. Dacă va exagera cu driblingurile, va deveni greu predictibil pentru ceilalţi colegi din atac, care nu vor mai ştii la ce să se aştepte din partea lui şi unde să se plaseze în speranţa unei combinaţii sau a unei pase decisive. Pe scurt, în evoluţia echipei, cel puţin de la mijloc în sus, s-ar putea instala un oarecare haos.
  3. În absenţa lui Ribéry, ceilalţi au fost nevoiţi să-şi asume mai multe responsabilităţi. Schweini, de exemplu, nu a mai părut foarte speriat la gândul unui dribling, chiar dacă nu asta e principala lui calitate. Balanţa acţiunilor ofensive purtate pe cele două aripi s-a echilibrat în lipsa francezului, jocul devenind mai puţin lizibil pentru adversari. Odată cu revenirea lui ar putea apărea din nou obiceiul de a-i da mingea imediat, în ideea că inventează el ceva câştigător.
  4. Cu Robben şi Ribéry apţi, Van Gaal poate fi tentat să schimbe iar sistemul de joc în 4-3-3, favoritul său. Experimentul făcut în debutul sezonului nu a dat rezultatul scontat, revenindu-se la 4-4-2. În această distribuţie am obţinut marea victorie de la Torino şi defilăm de câteva etape bune în campionat. O nouă permutare ar ciunti o halcă considerabilă din moralul şi din stabilitatea colective.

Concluzie: reintegrarea lui Ribéry trebuie făcută cu precizie chirurgicală, deoarece echipa actuală îmi pare încă un bibelou de porţelan, un obiect extrem de fragil, care se poate face ţăndări la cea mai mică greşeală de manevrare. 

Pronostic: Werder Bremen – FC Bayern 1:2 (Robben, Gomez)

13 comentarii la “Despre un transplant riscant de aripă la Bremen

  1. Pe cat de mult imi place francezul si spiritul lui de lupta pe teren, intr-atat de mult nu ma intereseaza daca o sa joace tot meciul sau doar 10 minute atat timp cat echipa ia maximul de puncte posibil din meciurile cu echipele pe care nu le-am prea batut in ultimii ani, adica Werder, Shalke, Wolfsburg, VfB, Leverkusen si HSV

    Sper la un 1-3 (van Buyten, Gomez, Ribery)

  2. Eşti o idee mai încrezător decât mine, ceea ce reprezintă deja un eveniment de importanţă majoră :-). Sunt curios pe ce scor corect mizează Gorjanu, care le-a nimerit pe ultimele două. Dacă îi iese şi de data asta, mă împuşc!

  3. @Catalin
    Il astept pe Ribery dar ai mare dreptate trebuie sa aveam grija , sa-l integram usor in sistemul de combinatii a lui V.G. !
    eU CRED K NU VA JUCA DECAT 15-20MIN max ( poate doar in cazul in care o sa fim condusi va fi bagat mai repede)
    Dak imi iese si de aceasta data pronosticul ne impuscam amandoi cu multa bere la prima intalnire !

    Pronostic 0:1 (Müller)

  4. frustrant meci… greu de digerat… propun un nou tip de antrenament pe viitor pt bayern… suturi repetate cu poarta goala… minim 100 per antrenament… asta poate afla si atacantii nostri pozitia exacta a portii… daca nu dadea golul din final, robben nu mai iesea din casa o saptamana

  5. si solutia ghicitorii cu disparitia lui Butt (in engleza ca sa nu fiu certat pt traduceri inexacte :D )

    „FCB were forced into a change at half-time when Butt suffered a stomach upset, Michael Rensing taking over in goal. „… de pe siteu oficial al bavarezilor

  6. @Vlad
    Repriza a doua a fost dezastruoasă?! Să fim serioși, Vlad! Ok, a fost destul de mult deranj în apărare după pauză, dar asta nu înseamnă că am jucat prost. Pe faza ofensivă am avut o gramadă de ocazii și în repriza secundă, deci atacul continuă să funcționeze, cel puțin la numărul de oportunități clare de gol pe meci. Să recunoaștem că nici nu visam să ne creem atâtea ocazii cu numai câteva luni în urmă. Nu a fost cea mai bună zi pe care au prins-o fundașii noștri, mai ales Demichelis, dar per ansamblu echipa a făcut un meci bun. În privința argentinianului, în afara lui Badstuber nu știu cine l-ar putea înlocui, iar despre riscurile acestei mutări am scris mai demult.

    @Alex
    Corect, am ratat ca la balamuc, dar totul e bine când se termină cu bine. Golul lui Robben a meritat toate emoțiile și frustările de până atunci. Nu cred că atacanții trebuie să exerseze șutul la poartă: am impresia că nu vor mai repeta prea curând o asemenea sarabandă de ratări.

  7. schalke a facut egal!!! asa ca suntem lideri deocamdata… acum am vazut… luasem de bun rezultatul de ieri de prin min 91 cand era 2-1 pt schalke si am crezut ca au castigat…

Lasă un răspuns

