Dintre Breno şi Toni, îl regret mai mult pe primul

Plecarea stoperului brazilian la FC Nürnberg, sub formă de împrumut până la sfârşitul sezonului, mă îngrijorează muuult mai mult decât cedarea atacantului italian la AS Roma, în aceleaşi condiţii. Motivul e la mintea cocoşului.

În timp ce ofensiv suntem bine dotaţi şi după plecarea lui Toni, pe centrul apărării am rămas fără rezervă prin despărţirea de Breno. Cine îi va înlocui pe Van Buyten sau Demichelis, în cazul unei accidentări sau suspendări? Iată trei două posibile soluţii de avarie:

  • trecerea lui Badstuber de pe stânga în centru şi folosirea lui Braafheid pe stânga
  • mutarea lui Lahm de pe dreapta pe stânga, a lui Badstuber în centru şi plantarea lui Hamit Altintop pe dreapta
  • folosirea lui Ottl în centrul defensivei (dacă nu cumva şi acesta va pleca temporar la FCN)

Buba e că nici una nu mă încântă. De ce să modifici un angrenaj care a început să funcţioneze? În condiţiile în care Badstuber a dat satisfacţie pe flancul stâng, o nouă redistribuire a acestuia într-un alt rol, decizie care ar atrage după sine şi rotaţii pe alte posturi, mi se pare riscantă. În fine, sper ca evenimentele din a doua parte a sezonului să-mi infirme temerile.

Două cuvinte şi despre recentele zvonuri referitoare la – vezi, Doamne! – iminenta cedare a lui Ribéry la Madrid sau Chelsea, în vară. În timp ce Hoeness a infirmat existenţa unui precontract cu Real sau presupuse negocieri cu londonezii, unul dintre agenţii jucătorului le-a declarat jurnaliştilor spanioli că Franck nu-şi va prelungi contractul scandent în 2011. Oricare ar fi adevărul, eu m-am săturat de telenovela asta şi nu voi mai discuta despre ea decât atunci când lucrurile vor fi clare, într-un sens sau în altul.

UPDATE 1. După cum mă aşteptam, Ottl a fost împrumutat şi el la FC Nürnberg până la sfârşitul sezonului, deci ultima variantă de suplinire a unuia dintre fundaşii centrali titulari a căzut.

UPDATE 2 (3 ianuarie). Asta nu-mi prea convine: Baumjohann a fost transferat definitiv (!) la Schalke 04.

14 comentarii la “Dintre Breno şi Toni, îl regret mai mult pe primul

  1. Inca sper ca Ottl se duce macar 6 luni daca nu mai mult la FCN

    Arivederci Toni.. pacat dar asta e…. mai ales ca din toata asta nici macar nu iese situatia in care ziceaica-i dau lu Ribery si salariu lu Toni ca sa ramana !

  2. Ţi s-a înplinit una dintre dorinţe, Vlad. Ottl a fost împrumutat la Nurnberg, dar eu nu m-aş bucura foarte tare, din motivele expuse mai sus. Nu cred că vom transfera nimic în perioada asta, deci rămânem cam descoperiţi în apărare.

  3. Acum mai ramane sa-l dam pe Baumjohann pe la un Leverkusen ca sa joace si el.

    Nu stiu cat de descoperiti suntem in aparare. Ii avem pe Van Buyten, Micho si Badstuber care is de profil mijlocasi centrali. Fundasi de banda ii avem pe Braafheid, Lahm, Gorlitz, Lell si pe postu ala stie sa joace si Altintop asa ca suntem acoperiti lejer de tot.

    Daca era dupa mine, mergeam pe ideea initiala a lui van Gaal la vara, adica un lot restrans plus jucatori de la tineret, si scapam definitiv de Rensing, Lell, Gorlitz, Ottl si Altintop plus o imprumutare de 1-2 ani a lui Baumjohann ca sa vedem jucatori noi in lot gen Neuer (S04), Beck (Hoffenheim) si, de ce nu, un transfer moca precum Metzelder (Real).

  4. Haha, Marius… am spus cred ca de 50x pana acum ca imi doream ca van Gaal sa nu fie asa de capos pt ca Toni e un jucator fantastic… are plasament bun, loveste bine cu capu, stie sa devieze bine pt colegi, trade 2 fundasi dupa el si as putea continua asa ca sper pentru Roma ca o sa-l foloseasca si o sa-i aduca sprijin de la mijloc ca sa marcheze air goluri pe banda si sa ramana acolo sa se bucure de joc decat la Munchen cu van Gaal.

  5. Toni e disperat sa prinda mondialul din 2010, de aia a si plecat de la voi. Azi a jucat bine de tot cu Cisco Roma. Ma astept la 10 goluri si 10 assist-uri din partea lui in returul acesta.

  6. @Vlad
    Ca de obicei, ma lasi sa cred ca citesti in diagonala parerile mele. Spui ca suntem acoperiti in aparare si aduci aminte de Lell, printre altii, despre care cazusem cu totii de acord acum ceva timp ca nu are suficienta valoare. Eu insistasem pe faptul ca ar fi pacat sa-l mutam din nou pe Badstuber in centru, atata vreme cat pustiul s-a adaptat foarte bine pe flancul stang, iar Lahm a inceput sa se obisnuiasca cat de cat pe dreapta. In plus, te inseli cand sustii ca Demichelis e de profesie mijlocas. Argentinianul e stoper toata ziua si de asta a si avut un mic diferend cu Hitzfeld, care a insistat sa-l foloseasca o vreme ca inchizator.

    @Marius Francisc
    Si tu citesti pe sarite de scriu aici. Unde am scris ca nu-l regret deloc pe Toni? Pana si in titlu a subliniat ca, in conditiile date, il regret mai mult pe Breno, dar asta nu inseamna ca mi-e total indiferenta plecarea italianului. Am explicat de ce gandesc asa, ramane sa fi si tu mai atent cand citesti opinia cuiva.

  7. Hahha, Cataline acum ai perfecta dreptate.. am scris mijlocasi in loc de fundasi centrali :)) desi era evidenta greseala ca tot 3 is fundasi centrali de meserie. Cat despre dezastrele genetice aka Lell si Gorlitz nu-s solutii de durata in ciuda mentinerii situatiei asteia de 3 ani incoa dar pot fi acoperiti de Altintop si Pranjic la nevoie. oricum e clar ca ne trebuie un fundas de banda dreapta si unu de stanga de nivelul lui Lahm

    Acum vine update-ul 2 de care sunt dezamagit rau de tot daca nu implica cedarea lui Neuer la vara pentru un pret substantial mai mic. Parca il vad pe tanarul Baumjohann inscriindu-ne goluri la fel la Hummels si Trochowski in meciurile directe. Pur si simplu nu vad rostu de a vinde un jucator german talentat cand poti sa-l imprumuti 1-2 ani undeva si sa-l iei inapoi cu experienta stransa.

  8. Din punctul meu de vedere, Toni este cam terminat, ca si fotbalist. Citeam anumite pareri ale celor din Italia si multi il criticau foarte mult, scriau ca nu mai are ce face bun pentru a ajuta nationala Italiei, nici chiar pe Roma. Si Klose este intr-o forma deosebit de slaba, dar mai poate juca linistit 2 ani. Breno in schimb poate fi noul Lucio si chiar mai bun, fiind adus la propunerea lui Elber care daca nu ma insel inca mai urmareste jucatori sud-americani pentru Bayern.

  9. toni e inger si demon. mai mult demon daca ne aducem aminte cate ratari exasperante a avut. insa a fost un jucator remarcabil/important in aceasta perioada.
    plecare toni+ribery (+podolski)=inchiderea unei perioade. sper ca urmatoarea sa fie mult mai buna.

    toni isi respecta blazonul si nu sta prea mult intr-un loc:))))

  10. @Vlad
    La un eventual târg privindu-i pe Neuer sau Rafinha m-am gândit şi eu când am aflat de vânzarea lui Baumjohann. Oricum, între Neuer şi Adler eu l-aş prefera pe cel de-al doilea, din motive pe care nu le explic aici.

    @Axxter
    Pe scurt, nu ştiu dacă Toni e terminat şi nici dacă Breno va deveni noul Lucio sau mai mult decât atât, dar îmi doresc să ai dreptate în cazul brazilianului.

    @Mada_tm
    Eu îmi amintesc mai degrabă mulţimea de goluri marcate în primele două sezoane, cu ajutorul cărora am luat un titlu şi o cupă. Îmi mai amintesc de „dubla” din returul cu Getafe (3:3) din sferturile Cupei UEFA, când ne-a oferit şansa de a ne face de râs în faţa lui Zenit :-).

  11. @ Catalin – Mi-ar pare rau sa ajunga Rafinha la Bayern intucat la S04 a tot avut probleme de disciplina si nu vreau sa mai vad un jucator din lot exclus intrucat s-a certat cu van Gaal sau cu altcineva si cu atat mai putin sa mai avem parte de episoade gen Lucio.

Lasă un răspuns

