Hoeness: ba haios, ba serios

Pentru că n-am scris nimic în noiembrie, când Beckenbauer i-a predat ştafeta lui Hoeness, recuperez parţial acum. Am adunat mai jos o colecţie de afirmaţii celebre ale fostului nostru manager şi actual preşedinte, cu ajutorul căreia îţi poţi face o idee despre cine e Uli, cum gândeşte şi ce vrea el. 

Putem accepta că FC Kaiserslautern a câştigat titlul o dată. Dacă l-ar câştiga şi a doua oară, ar fi o catastrofă pentru noi. (la finalul unui sezon în care titlul râvnit de FC Bayern a fost cucerit de „dracii roşii”) 

Cu siguranţă că nu vom plăti preţuri nebuneşti, dar am putea plăti preţuri de o nebunie medie. (despre sumele uriaşe care se învârt pe piaţa transferurilor)

Uli Hoeness nu lasă niciodată clubul la greu. În caz de nevoie, aş face-o şi pe paznicul la FC Bayern. (despre devotamentul faţă de club)

FC Bayern are tot cam atâţia bani, cam câte datorii are Schalke 04. (înţepătură la adresa marilor rivali)

Vom câştiga finala Cupei, pentru că este de neconceput ca o formaţie ca Schalke 04 să o bată de trei ori într-un sezon pe FC Bayern. (înainte de finala de cupă câştigată în 2005, după ce S04 ne bătuse de două ori în campionat)

FC Bayern este un club modern, normal. Karl-Heinz Rummenigge stă toată ziua în faţa calculatorului şi are ochii colţuroşi. (încercând să explice de ce nu foloseşte computerul)

Să-mi public memoriile? Niciodată! Dacă aş scrie tot adevărul despre cele trăite aş avea nevoie de zece volume şi ar trebui să emigrez în Australia imediat după apariţia lor. (justificându-şi lipsa de interes pentru apariţia autobiografiei)

Franz Beckenbauer are părerea lui, eu o am pe a mea şi amândoi le avem pe ale noastre. (despre divergenţele de opinii dintre el şi Kaiser) 

Dacă Klinsmann este Obama, atunci eu sunt Maica Tereza. (despre pretenţia fostului antrenor, care se considera un inovator)

Înainte îmi petreceam 80% din timpul de muncă alături de fotbalişti. Acum petrec acelaşi timp încercând să fac rost de bani pentru a le plăti salariile. (despre diferenţele existente între perioada de început şi perioada mai recentă ale experienţei sale de manager)

Am cinci furnizori diferiţi pentru carnea de porc. Îi sun pe fiecare în parte, aflu preţurile şi după aceea decid de la cine cumpăr. În schimb, nu înţeleg de ce au bancherii nevoie de burţi de porc. (din postura de patron al unei fabrici de mezeluri despre spiritul speculativ şi zgârcenia bancherilor)

Nu avem nevoie de cineva care să apară pe prima pagină a revistei Bravo, ci de cineva care să apară pe prima pagină în Kicker. (explicând de ce nu a fost tentat să încerce transferul lui David Beckham)

Aveţi cumva impresia că deţinem o tiparniţă de bani? (la întrebarea unui ziarist, care a dorit să afle dacă FC Bayern va mai transfera şi alţi jucători de top, în afara lui Roy Makaay)

Avem acasă un câine în vârstă de opt săptămâni, care nu a mai ieşit de sub canapea de duminica trecută, din cauza fricii, pentru că am urlat de-au tremurat pereţii când Werder a marcat al treilea gol la Dortmund. (explicând cum se manifestă în timpul meciurilor, în mediu privat)

Poate să mai joace şi o sută de ani, că tot n-o să ne depăşească. (despre Christoph Daum, unul dintre cei mai mari inamici ai săi)

Cei de la Werder pot sta liniştiţi deocamdată pe primul loc, dar la final în vârf va fi FC Bayern, ca întotdeauna. (după etapa a 10-a a sezonului 2006-2007, când ocupam doar locul 3; la finalul campionatului ne-am clasat pe 4)

Trebuie să ne facem griji, pentru că iar vor apărea reclamaţii împotriva noastră, atunci când concurenţa se va putea uita la noi, în clasament, doar cu binoclul. (înainte de startul sezonului 2007-2008, pe care FC Bayern avea să-l câştige cu un avans de 10 puncte faţă de locul secund)

A fost limpede că Michael nu a plecat pentru a învăţa o nouă limbă sau pentru a cunoaşte o nouă cultură, ci pentru nouă monedă. A fost vorba doar de bani. (despre refuzul lui Ballack de a semna prelungirea contractului cu FC Bayern, în favoarea unui transfer gratis la Chelsea)

Nu cred că am fi pierdut meciul, dacă s-ar fi terminat 1:1. (la finalul unei partide pierdute cu 1:0)

Matthäus, selecţioner? E ca şi cum fostul şef al KGB-ului ar deveni cancelarul Germaniei. (confirmând zvonurile potrivit cărora Lothar este bârfitor şi sifonar)

Dacă nu vor câştiga nimic anul acesta, îl vor primi pe executorul judecătoresc, în nici un caz pe Ribéry. (descriind presiunea sub care joacă Real Madrid în acest sezon, după ce spaniolii au investit o sumă colosală în achiziţii)

De fiecare dată când se întâmplă ca FC Bayern să nu fie pe primul loc la finalul etapei a 34-a, ceva nu se potriveşte. (despre unul dintre obiectivele anuale ale clubului)

Asta-i problema! Câştigăm cu 5:0 la Lisabona, dar 80% din presă este împotriva noastră. Asta-i gluma anului! (nemulţumit de criticile mass-media la adresa echipei care tocmai o spulberase pe Sporting)

Nu vreau să-l laud prea mult, pentru că aşa am făcut cu Michael Rensing şi cu Toni Kroos – şi unde au ajuns cei doi acum? (zgârcit în laude la adresa puştiului Thomas Müller, de teamă să nu-l deoache)

Cazul lui Ottmar Hitzfeld a fost diferit de cel al lui George Bush, care i-a făcut fericiţi pe toţi când a plecat. (despre despărţirea de marele nostru antrenor, în 2008)

Dacă aş fi obligat să plec de la FC Bayern, atunci aş pleca doar în Italia. Le-aş arăta bucuros italienilor cum să câştigi Liga Campionilor, fără să investeşti an de an 30 de milioane în transferuri. (mândru că a câştigat Liga fără investiţii uriaşe)

Astăzi orice jucător care poate ţine de patru ori mingea pe picior este vedetă. (în 1997, nemulţumit de mediatizarea excesivă a fotbaliştilor)

99,9% din atacurile mele verbale sunt bine chibzuite. În timpul unui meci mă gândesc, de obicei în repriza a doua, ce voi spune la final. (replicând celor care i-au reproşat duritatea atacurilor verbale)

Nu am duşmani naturali în afara domeniului numit fotbal. (vrând să sugereze că în viaţa privată este numai lapte şi miere)

Franz Beckenbauer rămâne încă 5 ani preşedinte la FC Bayern. Ca preşedinte al federaţiei germane s-ar plictisi îngrozitor, iar să fii preşedintele FIFA şi să mergi tot anul în vizită la oameni care nu pricep nimic – aşa ceva nu se poate. (explicând, în 1995, de ce a ales Kaiser-ul să rămână preşedintele clubului)

13 comentarii la “Hoeness: ba haios, ba serios

  1. interesant si totodata amuzant articolul… este un personaj hoeness din cate observ (e prima data cand ii citesc replicile; pana acum ma rezumam la a ii aprecia sau critica munca manageriala)…

    P.S. As mai adauga una… cea despre discutia privind transferul lui ribery la real „ia o foaie si scrie… unu zero zero… asta e suma de la care incepem sa discutam”

  2. @Alex
    Da, si citatul amintit de tine ar fi meritat amintit aici. Oricum, lui i-am dedicat un post mai demult, iar lista de mai sus nu e completa.

    @Dan
    Esti off-topic, dar probabil ca stiai si tocmai d-aia ai postat, ca sa ma enervez eu :-). Cunosti parerea mea: la cat a evoluat sezonul asta, Ribery ar trebui sa faca ciocul mai mic si sa joace. Doar atat. Nu-i convine, sa plece, n-am nimic impotriva.

  3. Cataline, nu cred ca ai ce sa-i reprosezi lu’ Dan intrucat nu e un topic gen „Noutati in presa” sau „Replici” si cred ca se potriveste cu topicul acesta intrucat toti asteptam sa vedem replica foarte haioasa care o sa urmeze de la Hoeness :D

    Hai sa fim corecti. Cat despre cometarii, cred ca are intr-u totul dreptul sa-si expuna cerintelee intr-o negociere si aceasta a fost una dintre ele.

    Zi-le Franck !

  4. Reprosul meu la adresa lui Dan nu era serios, Vlad. Am facut doar o constatare, intrucat – te contrazic! – articolul ii era dedicat lui Hoeness, nu francezului.

    Pentru ca tot veni vorba de Ribery, iti repet si tie ce i-am spus lui Dan: mi-as dori sa-l vad jucand, nu exprimand tot felul de aberatii, de genul nu avem sanse in Liga sau plec daca echipa nu se intareste. I-as aminti si lui ca am spulberat-o pe Juve fara ajutorul lui, in timp ce cu el in teren am facut doar 0:0 in compania torinezilor. Spre surprinderea ta si a celor care gandesc ca tine, echipa da semne ca incepe sa se vindece de dependenta de Ribery. Am putea deveni iar un mecanism care merge ca uns, aproape indiferent de numele celor care intra pe teren. Pentru mine, eventuala plecare a lui Franck va fi paguba-n ciuperci, si spun asta cat se poate de serios. Am afirmat mai demult ca m-am saturat de fitzele francezului. Il apreciez pentru ce joaca, nu pentru ce spune. Si, apropo: din luarea ta de pozitie inteleg ca si tu ai face ca el. Daca nu ti-ar conveni ceva la job, ai iesi sa-ti manifesti nemultumirile in public, in loc sa le expui doar in interiorul companiei la care lucrezi. Ai negocia un salariu mai bun sau o functie superioara prin tot felul de intermediari (inclusiv cu ajutorul ziaristilor). O asemenea atitudine este aur pentru presa, dar asta nu inseamna ca Ribery (sau Lahm) a procedat corect, macar din punctul de vedere al celor care il platesc (si al meu, poftim).

  5. Eu cred ca Juve a jucat in retur mult sub ce au jucat in tur si chiar si cu mecanismul asta ca uns pentru bundesliga cu echipa ca Barca cred ca tot am lua 4 goluri pana la pauza cum am facut ultima data si acolo se vede un Ribery cu adevarat. Sa nu uitam ca aceiasi echipa bavareza care acum da semne de un potential fantastic a luat-o tur-retur de la bordeaux.

    Cat despre atitudinea lui Ribery sau Lahm nu e una profesionista fata de club, dar poate ca e fata de suporteri si am sa exemplific lucrul acesta. Daca francezul se tinea dupa conduita interna a clubului si i se spunea ca nu o sa se faca transferuri si noi doar il vedeam plecand la vara ziceam ca e un mercenar, asa cum inca cred despre Ballack. Dar, ne stiind ce se discuta in spatele usilor, stiu macar ca Franck vrea sa ramana daca se intareste echipa si ca suporter il respect pt asta indiferent cat de mult deranjeaza conducerea echipei vorbele lui.

  6. Catalineee, declaratia lui Ribery are legatura cu Hoenees pt ca este un raspuns la afirmatia de zilele trecute ale „ilustrei noastre nulitatgi conducatoare” …hoeness dadea un fel de ultimatum si ribery a punctat in ce conditii ramane…
    Hoeness a ridicat mingea la fileu

  7. @Vlad
    Despre „dubla” cu Juve: n-aș zice că italienii au jucat mai prost în retur decât în tur, ci că noi am jucat mult mai bine la Torino, decât la Munchen.
    Despre pretenția lui Franck: îl respect pentru ce joacă, nu pentru ce spune (de câte ori s-o mai repet?).

    @Dan
    Sută la sută de acord cu ultimatumul lui Hoeness. FC Bayern este un loc de muncă ca oricare altul, până la urmă. La orice loc de muncă, există niște șefi care i-au deciziile majore și niște angajați care execută sau care își dau demisia, dacă nu le convine ceva anume. Clubul ăsta nu este dependent de ”figurinele” nimănui.

  8. VfB Stuttgart (GER) v FC Barcelona (ESP)
    Olympiacos FC (GRE) v FC Girondins de Bordeaux (FRA)
    FC Internazionale Milano (ITA) v Chelsea FC (ENG)
    FC Bayern München (GER) v ACF Fiorentina (ITA)
    PFC CSKA Moskva (RUS) v Sevilla FC (ESP)
    Olympique Lyonnais (FRA) v Real Madrid CF (ESP)
    FC Porto (POR) v Arsenal FC (ENG)
    AC Milan (ITA) v Manchester United FC (ENG)

    Superb, am avut noroc :D

Lasă un răspuns

