Van Gaal a comis-o când ne era lumea mai dragă

Nu trebuie să dramatizăm o înfrângere cu 1:0 într-un derby. Se poate întâmpla să pierzi la Hamburg, aşa cum am păţit noi. (Uli Hoeness, după 0:1 la HSV)

Nu dramatizez, dar nici nu pot să trec cu vederea peste ceea ce consider că a fost prima greşeală făcută de Van Gaal de la preluarea echipei. De fapt, acest articol este scormonirea unei răni pe care Vlad a pus primul degetul, ieri, AICI.

Pentru că nu am văzut meciul, nu sunt cel mai în măsură să-mi dau cu părerea, şi totuşi… De ce mama dracului a schimbat Van Gaal sistemul de joc  în 3-3-3-1 taman la meciul cu Hamburger SV? Ce i s-o fi năzărit olandezului, ce nu i-o fi convenit la iubitul său 4-3-3? Sincer, chiar nu mă duce capul. Ok, am înţeles că am jucat destul de bine, dar tot nu-mi pot explica decizia lui Louis. Urma să înfruntăm liderul în bârlogul lui, aveam ocazia să-l egalăm la puncte şi tu schimbi sistemul?! Să ne înţelegem, nu vreau să sugerez că am fi câştigat sigur dacă evoluam în „vechiul” registru. Puteam pierde, dar valabilă e şi cealaltă variantă. De acord, de acord, cine nu riscă, nu câştigă, dar totuşi… De bine, de rău, echipa avea rezultatele dorite în ultima vreme, iar asta s-a întâmplat – coincidenţă sau nu – în 4-3-3.

Jucătorii tocmai reuşiseră să buchisească abecedarul acestui mult lăudat sistem şi tu ce faci? Le iei cartea de sub nas şi îi împingi în sala de examen, în faţa celui mai exigent profesor, obligându-i să recite o partitură complet nouă? Unii ar defini asta prin curaj, eu prefer să-i spun mai degrabă inconştienţă. Habar n-am de ce n-a repetat Van Gaal sistemul gândit pentru Hamburg în meciul de cupă cu Oberhausen, după cum iarăşi nu ştiu de ce a ales să joace cu numai trei fundaşi, de meserie toţi centrali, unul dintre ei fiind Breno. Breno, care a prins echipa doar marţea şi primăvara! Lămuriţi-mă, vă rog! De o constrângere tehnică nu poate fi vorba, pentru că Pranjici era apt. De ce, atunci? Şi mai ales: de ce tocmai acum, la Hamburg, unul dintre cei mai periculoşi rivali în lupta pentru titlu, dacă nu cumva cel mai periculos.

Nu se pune problema să-mi fi pierdut încrederea în antrenorul batav, dar de data asta a comis-o. Van Gaal, căruia până sâmbătă nu aveam ce să-i reproşez la modul serios, antrenorul care a făcut schimbări inspirate în acest debut de sezon, care nu a avut nici o problemă să-l ţină rezervă pe Şeptar sau la echipa a doua pe Toni, a făcut prima greşeală. E omenesc, dar e păcat să calci strâmb în cel mai prost moment posibil. Erau suficiente gafele lui Rensing, Braafheid, Schweini, Gomez, Timoşciuk şi ale altora, chiar nu aveam nevoie de „bâlba” lui Louis. Nu-mi rămâne decât să sper că înfrângerea de la Hamburg nu va conta la finalul campionatului şi că miercuri seară, după meciul cu Juventus, îl voi lăuda pe olandez.

25 comentarii la “Van Gaal a comis-o când ne era lumea mai dragă

  1. DEMISIA!!!!!!!!!!
    Nu e prima greseala, nu stiu nici dk e cea mai mare….Sa nu uitam k l-am pierdut si pe Lucio din cauza lui. Cu el vom pierde si campionatul. Nu stiu dk avem vreo sansa cu Juventus. Sper sa joace ei prost si sa castigam, dar……….

  2. Nici 4-3-3 nu este o solutie extraordinara pt ca sar din schema 3 atacanti de mare valoare (cand ai 4 varfuri: gomez, toni, klose, olic) e greu sa folosesti doar unul din ei… in + schweinsteiger nu este mijlocas central ci mai degraba de banda… doar sa joace cu tymo, van bommel si muller (desi si cel din urma este de profil ofensiv)… pe urma in atac ar urma sa jucam cu robben si ribery in benzi si cu olic (cel mai probabil in fata)… ei nu prea merge nici asa… caci olic nu e varf de careu… lui ii place sa-si ia mingi… la fel si gomez… si cu atat mai mult klose… deci ramane doar varianta luca toni… el este varf de careu in adevaratul sens al cuvantului… astfel ca acest 4-3-3 limiteaza mult posibilitatile ca lot ale echipei… asta este parerea mea

  3. un mare plus al echipei ar fi acele pase din prima repriza repetate si jucate din prima… am crezut ca am mutat pe meciul barcelonei… daca reuseste sa implementeze acest joc de pase in echipa… bayern va arata foarte bine… van gaal este inca in cautari… asta se vede… eu cred ca mai dureaza cel putin o luna pana sa-si impuna stilul sau in adevaratul sens al cuvantului… ca asa modificari punctuale se vad de la meci la meci

  4. 3. spre deosebire de c@t@lin eu am plecat de la o premiza negativa in ceea ce il priveste pe van gaal pentru ca unele decizii de la inceputul campionatului mi s-au parut modeste… insa, incet incet incepe sa-mi castige increderea…

Lasă un răspuns

