Divorţuri pe bani mulţi

După ce v-am plictisit cu cele mai scumpe unsprezece achiziţii, post pe post, realizate vreodată de FC Bayern, revin acum cu echipa fotbaliştilor pe care am încasat cele mai mari sume, atunci când i-am vândut: portarul, fundaşul dreapta etc pe care am luat cei mai mulţi bani, conform Transfermarkt. 

Portar: Raimond Aumann (400.000 €, Beşiktaş, 1994)

Fundaş dreapta: Stefan Reuter (2.900.000 €, Juventus, 1991)

Fundaş central 1: Jürgen Kohler (7.500.000 €, Juventus, 1991)

Fundaş central 2: Patrik Andersson (8.000.000 €, Barcelona, 2001)

Fundaş stânga: Marcell Jansen (8.000.000 €, Hamburg, 2008)

Închizător: Owen Hargreaves (25.000.000 €, Man. United, 2007)

Mijlocaş dreapta: Brian Laudrup (5.000.000 €, Fiorentina, 1992)

Mijlocaş central: Stefan Effenberg (3.750.000 €, Fiorentina, 1992)

Mijlocaş stânga: Christian Ziege (5.125.000 €, AC Milan, 1997)

Atacant 1: Lukas Podolski (10.000.000 €, FC Köln, 2009)

Atacant 2: Roy Makaay (5.000.000 €, Feyenoord, 2007)

Observaţii:

  1. Suma totală încasată pe cei unsprezece jucători este de 80.675.000 €, mai puţin decât a primit Manchester United, în această vară, pentru a-l ceda pe Cristiano Ronaldo la Real Madrid.
  2. Există doi jucători care apar şi în echipa celor mai scumpe achiziţii, şi în cea a celor mai profitabile vânzări: Marcell Jansen şi Roy Makaay. Pe neamţ l-am luat de la Mönchengladbach (2007) şi l-am vândut la Hamburg (2008), înregistrând o pierdere de 6 milioane de euro. În cazul olandezului a fost şi mai dramatic, pentru că am ieşit pe minus cu vreo 14 milioane între cumpărare şi vânzare.
  3. În viitorul apropiat şi mediu, cred că doar Şeptarul îl poate detrona pe Hargreaves în privinţa celor mai profitabile afaceri pe care le-am făcut vreodată. Englezul nu ne-a costat nimic, pentru că a crescut la juniorii noştri, dar l-am dat cu 25 de milioane de euro, de unde rezultă un profit de 25 milioane de euro. Pe Şeptar l-am luat cu aceeaşi sumă şi va trebui să plece măcar pe dublul acesteia, pentru a-l bate pe Owen la capitolul respectiv.
  4. Am reuşit să-i vindem scump pe Laudrup, Jansen şi Podolski, deşi nici unul dintre ei nu a impresionat în perioada petrecută la München.
Lasă un răspuns

